Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW řekl, co bude se spalovacími motory, už teď ví, co nabídne Golf v roce 2027
29.10.2019 | Petr Prokopec
Žádná křišťálová koule, ale produktové plánování beroucí ohledy na všechny dnes známé faktory velí Volkswagenu nejen přijít s další generací Golfu, ale i nabízet jej dál pouze se spalovacími motory.
Uplynulo sotva pár dnů, co Volkswagen oficiálně odhalil Golf osmé generace, přesto se ihned začalo mluvit o nástupci. Není přitom ani moc překvapivé, že se tak děje. Tlak na elektrifikaci je enormní a Němci de facto již vyrukovali s duchovním nástupcem svého letitého bestselleru. Nový model ID.3 nabízí daleko větší vnitřní prostor, jeho provozní náklady jsou naopak nižší. Horší je to s cenou a dojezdem resp. dobou potřebnou na dobití, ale i v tomto směru bude vývoj nejspíše kráčet dále.
Za těchto okolností a s ohledem na politický a aktivistický tlak vlastně nebylo vůbec jisté, zda Golf s pořadovým číslem devět vůbec vznikne a pokud ano, jestli to nebude „jen” další elektromobil. Jak ovšem zjistil britský Top Gear, nic převratného se ani za 8 let na tomto poli nestane. Lars Hentschel z divize německé automobilky zaměřené na vývoj pohonných jednotek uvedl, že „neexistuje způsob, jak mít v roce 2030 stoprocentní elektrifikaci. Dokonce ani můj šéf Herbert Diess tomu není nakloněn. To bychom již zašli příliš daleko.“
Hentschel proto říká, že nový Golf skutečně vznikne, a co více, pod jeho kapotu zamíří jen spalovací pohonné jednotky. Nicméně je otázkou, jaké koncepce a naladění se dočkáme. Stačí si uvědomit, že již stávající generace počítá s pěticí mild-hybridních a plug-in hybridních variant, zatímco v rámci té sedmé bylo k mání pouze jedno. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby napříště již byla elektrifikace součástí každé motorizace, za delší část provazu ale budou pořád tahat nafta s benzinem.
Vše samozřejmě záleží také na skutečnosti, jak dlouhý bude životní cyklus osmé generace. Němci sice dříve mluvili o zkracování, to však bylo ještě před skandálem Dieselgate. Poté se ale vše změnilo, Golf 7 tak musel odsloužit sedm let a Golf 8 čeká totéž. Nástupce bychom se tedy měli dočkat až v roce 2027 a ani tehdy zjevně nebude problém koupit si mainstreamové auto s relativně konvenční technikou. A protože i od další generace lze čekat mnohaletý cyklus, problém to nebude ani po roce 2030.
Je otázkou, co přijde poté. VW nicméně naznačuje, že realitou bude také Golf 10. Nakonec, svět není jen Evropa a i kdyby se EU postavila na hlavu, v Rusku, Africe nebo Jižní Americe elektromobily nenařídí. A firmy jako Volkswagen budou muset být se svými ikonickými modely úspěšné i tam.



Jen chvíli po představení osmé generace Volkswagenu Golf mluví Němci o nástupci. Ten skutečně dorazí, a to navíc se spalovacím ústrojím



Motory TSI a TDI tak čeká opravdu ještě dlouhá budoucnost, i příští Volkswagen Passat má jisté jen ty
Zdroj: Top Gear
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 8 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 11 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
