Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW s facelifem vyšrouboval ceny Passatu hodně vysoko, pod 890 tisíc nenabízí nic
7.6.2019 | Petr Prokopec
Bývá obvyklé, že auta s blížícím se koncem svého životního cyklu zlevňují, zvláště když zájem o ně citelně klesá. Pro VW Passat ale evidentně platí trochu jiná pravidla.
Faceliftovaný Volkswagen Passat byl odhalen na počátku letošního února. O měsíc později sedan a kombík dorazily do Ženevy a čekalo se, že se tam dozvíme alespoň nástřel cen a zahájení předobjednávek. Nic z toho se nestalo, místo toho nás Němci začali trochu napínat. To je poněkud překvapivé, neboť originál zamířil do prodeje již v listopadu 2014, tedy pomalu před pěti lety. Pokud do hry zakomponujeme letošní citelný pokles prodejů, měl by se VW snažit dostat vylepšený Passat na trh co nejrychleji a za poněkud přijatelnější ceny. Němci jsou ale zjevně jiného názoru.
Teprve teď tedy byly na vybraných evropských trzích zahájeny předobjednávky, kdy zákazníci si budou moci vybírat z pěti motorů. Benzinový čtyřválec 2,0 TSI je k dispozici se 190 nebo 272 koňmi, zatímco v případě dieselů lze volit mezi 1,6 TDI (120 koní), 2,0 TDI (190 koní) a 2,0 BiTDI (240 koní). Všechny pohonné jednotky přitom disponují filtrem pevných částic a plní emisní normu Euro 6d-TEMP. S manuálem se počítá již jen u slabších verzí, s benzinovým i dieselovým vrcholem bude spárována bezvýhradně automatická převodovka.
Posléze se nabídka rozšíří, dorazit má především nový dvoulitrový diesel s mild hybridní asistencí. Očekávat můžeme také Passat 1,5 TSI Evo, stejně jako plug-in hybridní provedení GTE. To setrvává u benzinové jedna-čtyřky, se kterou páruje elektromotor a především větší baterii o kapacitě 13 kWh. V případě sedanu je tak možné počítat s 57kilometrovým dojezdem čistě na elektřinu, u kombíku s 55kilometrovým. Kromě toho se Passat GTE dočkal ještě speciálně vyvinutého šestistupňového automatu.
V rámci výbav lze očekávat tři stupně Passat, Business a Elegance, přičemž obě vyšší úrovně můžete spárovat s paketem R-Line. A aby toho nebylo málo, je kromě sedanu a kombíku k dispozici také varianta Alltrack. Ve všech případech jsou standardem čelní a zadní LEDky, zatímco uvnitř lze počítat s vylepšenými multimédii s integrovanou SIM-kartou (pro online funkce). V základu je zahrnuta rozsáhlá bezpečnostní výbava, třeba přednárazový asistent či monitoring jízdy ve zvoleném pruhu.
Zabrousit samozřejmě bude možné i mezi příplatkové prvky, kde lze sáhnout po adaptivním podvozku DCC, čelních matricových diodách IQ.LIGHT nebo novém semi-autonomním asistenčním systému Travel Assist. Ceny pak v Německu startují na částce 34 720 Eur (cca 890 00 Kč) za sedan s 1,6litrovým dieselem, zatímco kombík se stejnou pohonnou jednotkou je k mání od 35 825 (cca 918 000 Kč). Vrcholem je pak Passat Alltrack 2,0 BiTDI, za který dáte minimálně 50 795 Eur (cca 1,3 milionu Kč).
O nízké ceny tedy rozhodně nejde, a to ani u základní dieselové motorizace, Němci si svého matador zjevně cení, třebaže stárne. Je stále otázkou, na kolik faceliftovaný Passat vyjde u nás, s ohledem na odvozování českých cen od těch německých ale s větším rozdílem nepočítáme a pokud ano, leda výměnou za omezení standardní výbavy. Nový Volkswagen Touareg nakonec budiž vodítkem - na českém trhu startuje na 1 491 900 korunách, zatímco ve své domovině je k dispozici od 58 615 Eur (1 515 300 Kč).
Oficiální fotogalerie faceliftovaného Volkswagenu Passat
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 57 minutami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 3 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23