Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW s vývojem spalovacích motorů nekončí a neskončí, zvěsti o opaku nejsou pravdou
11.12.2018 | Petr Miler
Byla to zpráva, která minulý týden obletěla svět. VW prý už po roce 2026 nepočítá s dalším vývojem spalovacích motorů, pravda to ale jednoduše není.
Také my jsme zaznamenali informaci, která měla minulý týden zaznít z úst šéfa Volkswagenu pro strategické plánování Michaela Josta přímo ve Wolfsburgu. Jost měl novinářům říci, že technici firmy „pracují na poslední generaci motorů, které nejsou CO2-neutrální”. Dále měl dodat: „Postupně omezíme spalovací motory na absolutní minimum. V roce 2026 přijdeme s posledním produktem založeným na 'spalovací platformě'.”
Na jednu stranu to byla bomba, na druhou to vlastně bylo jen potvrzení mnohými očekávaného - o nahrazení aut se spalovacími motory těmi elektrickými se mluví pomalu každý den, a tak Volkswagen plánuje jen nevyhnutelné. V tomto kontextu Jostova slova smysl dávají, jakási „mediální realita” automobilové budoucnosti ale nemusí být a velmi pravděpodobně ani nebude tou, která nás skutečně čeká. A tak jsme vám po krátké diskuzi tuto zprávu ani nezprostředkovali, zdála se nám nesmyslná.
VW v prvé řadě nemůže vědět, co se skutečně stane. Tlak na rozšíření elektromobilů nepřichází zdola, z trhu, ale shora, od regulátorů. Neexistuje žádná skutečná poptávka po masivním rozšíření elektromobilů, která by něco takového ospravedlňovala. A plánovat za podobných okolností konec vývoje spalovacích motorů už za 8 let by bylo velmi krátkozraké, do té doby se může ještě mnohé změnit. I kdyby se ale vývoj světa nakrásně ubíral směrem, jaký si dnes hlavně Evropská unie přeje, ubírat se tudy bude jen v Evropské unii. A Volkswagen je globálně působící firma. V Rusku, v Indii, v Brazílii a na spoustě dalších míst světa nebude v roce 2026 na elektromobily nejspíše zvědavý vůbec nikdo. Tohle VW prostě plánovat nemůže.
A skutečně to neplánuje, jak později potvrdil šéf vývoje VW Frank Welsch. Ten řekl suše: „Není korektní říci, že od roku 2026 přestaneme vyvíjet spalovací motory.” Nejpovolanější z povolaných se pokusil kolegova slova omluvit takto: „Co si myslím, že se stalo, je, že se vedla debata o roce 2040 jako termínu zastavení prodeje aut se spalovacími motory v Evropě a poté se logicky přenášela na plány na dřívější roky,” řekl Welsch. Jost se tedy jen měl nechal unést vyhlídkami na budoucnost spalovacích motorů v Evropě a na základě nastíněného (nic zatím není rozhodnuto) data předpokládat, že vývoj dalších nových motorů nebude po roce 2026 potřeba. O nic jiného jít nemělo.
„Evropa není jediný trh, jiné oblasti mají své potřeby a pravidla a předpokládám, že budeme vyvíjet více a více efektivní auta se spalovacími motory ještě dlouho po citovaném roce 2026,” říká dále Welsch a popřel dokonce i to, že by VW hodlal při případném rozmachu elektromobily s vývojem nových spalovacích motorů alespoň polevit. „Nedokážu si představit, jak by se to mohlo stát, protože budeme nuceni se zlepšovat už kvůli legislativě. A naši konkurenti také neusnou na vavřínech,” řekl k tomu rázně Welsch.
Přes veškeré „elektrické plány” Volkswagenu ohlášené v poslední době je tedy nad slunce jasné, že na poli spalovacích motorů Němci zatím neplánují a ani nemohou plánovat žádné dramatické změny. VW dnes vyrábí jedny z nejlepších spalovacích motorů vůbec a za situace, kdy elektrická auta na trhu neznamenají prakticky nic, si nemůže dovolit laškovat se ztrátou své pozice. Ani teď, ani v roce 2026 a velmi pravděpodobně ani v roce 2036, z globální perspektivy rozhodně ne. A i v případě Evropy Welschova slova naznačují, že dříve než mezi léty 2037 a 2044 nic dramatického čekat nemáme.





Kroky VW mají ke konci spalovacích motorů opravdu daleko. Čerstvě představil i nový 2,0 TDI...











...a na trh se chystá také s mild-hybridním 1,5 TSI Evo. To je jeho skutečná budoucnost pro nejbližší léta a šéf vývoje automobilky rázně popírá, že by firma plánovala konec vývoje spalovacích motorů na rok 2026 nebo jen uvažovala o polevení s vývojem nových jednotek na benzin a naftu
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
