Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW se pokouší vzkřísit umírající segment otevřených aut velmi odvážným způsobem
14.8.2019 | Petr Prokopec
Něco takového dnes nenabízí žádná mainstreamová automobilka a zdálo se nepravděpodobné, že by se na tom mohlo něco změnit. Němci si ale dodali odvahu a nabídli dostupné SUV-kabrio.
Existuje jen málo lidí, kterým by jízda v otevřeném autě nepřišla atraktivní. Roadstery a kabriolety jsou symbolem prestiže i svobody, kdy vystavíte tvář sluníčku, sešlápnete plyn a vyrazíte za horizont. Možnost užít si takovou projížďku užít ovšem přichází jen několikrát za rok, pročež nakonec většina lidí zůstává pouze u snění a v showroomech nakonec koupí praktičtější vůz, jehož využitelnost není závislá na výkyvech počasí. Tento trend v poslední době jen nabírá na intenzitě a zrovna minulý týden jsme zmiňovali, jakým kalupem mizí otevřená auta z trhu.
Poslední krok Volkswagenu bychom tak ve světle výše nastíněných faktů mohli považovat za holé šílenství, jenže zmiňovali jsme i to, že doba přeje SUV. Německá automobilka se tak pokusila dva protichůdné trendy spojit a do výroby pustila SUV T-Roc s plátěnou střechou. Není první, kdo něco takového udělal, nikdo se o to ale dosud nepokusil v balení tak široce zaměřeného auta.
VW neřekl, jaké očekává prodeje, žádné konkrétní číslo v tomto směru nezaznělo. Dá se ale předpokládat, že půjde maximálně o pár tisíc kusů měsíčně, a to ještě za předpokladu, že se okolo novinky strhne pozdvižení. T-Roc Cabriolet však na druhou stranu může zapůsobit jako stimul na spoustu nerozhodnutých zákazníků, kteří sice pořídí u Volkswagenu třeba verzi s pevnou střechou či dokonce zcela jiný model, ovšem o tomto voze budou moci snít. Alespoň tak to má Land Rover u Range Roveru Evoque Cabrio, jenž navýšil prodeje sourozence s pevnou střechou o desítky procent.
Suma sumárum tedy můžeme novinku považovat pomalu za pojízdnou reklamu, se kterou se ovšem Němci rozhodli patřičně piplat. Kabriolet totiž nevznikl jen prostým seříznutím střechy, místo toho došlo na radikální změny v rámci karoserie i struktury. Volkswagen totiž otevřenou variantu prodloužil o 34 milimetrů, respektive o 37 mm v rámci rozvoru. Zároveň pak byl zesílen podvozek, boční panely, dveře a čelní rám, jenž suplují absenci střechy, stejně jako dodatečné rozpěry.
I přes nárůst do délky však došlo k nevyhnutelnému, tedy k omezení praktičnosti. Čtveřice cestujících má sice uvnitř díky rozvoru 2 630 mm dostatek prostoru, ovšem zavazadelník nově pobere jen 284 litrů, tedy o 161 méně než u verze s pevnou střechou. Na druhou stranu, zrovna tento parametr není pro majitele kabrioletů stěžejním. Navíc ony necelé tři stovky litrů bez problémů vystačí na několik bas piv, jak naznačuje i fotogalerie.
Strádat pak ve výsledku nebudete ani po stránce dynamické, jakkoliv nabízená dvojice motorů na první pohled mnoho nadšení nevzbuzuje. Základem je totiž litrový tříválec se 115 koňmi, sáhnout ale můžete i po jedna-pětce se 150 koňmi. Šestistupňový manuál je standardem, DSG lze pořídit za příplatek. Obě převodovky však výkonem budou vždy zásobovat jen přední kola. To však nevadí, do náročného terénu se nikdo s tímto vozem nechystá, stejně jako na okruh. Rychlá je na tomto autě zřejmě jen střecha, kterou lze složit za pouhých devět sekund, a to i při rychlostech do 30 km/h.
T-Roc Cabriolet v nabídce Volkswagenu nahrazuje hned několik aut od otevřeného Golfu po otevřený Beetle, a tak by nakonec zabodovat mohl. Navíc se dá předpokládat, že jde o jednu z posledních příležitostí, jak si „ulítnout“, než dorazí doba elektrická, která kvůli maximalizaci dojezdu skalpování aut bude přát ještě méně.
VW T-Roc Cabriolet bude možné pořídit nejen se dvěma motory, ale také ve standardním hávu či ve verzi R-Line
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB