Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW se rozhodl dráždit Američany v New Yorku autem, které jim nechce prodávat
17.4.2019 | Petr Prokopec
Automobilky nabízí na různých místech světa různé modely, které zákazníkům z jiných koutů světa ani nemusí být známé. To je běžný postup, běžné ovšem není dráždit klienty na tom či onom místě vozem, který tam nemíří.
Již nějakou chvíli je patrné, že zlatý věk autosalonů je u konce. Uchráněna ostatně již nebyla ani letošní Ženeva, na kterou nedorazily Hyundai, Jaguar, Land Rover, Opel, Volvo nebo Ford. Pro modrý ovál šlo dokonce o druhou evropskou motor show v řadě, značka se nezúčastnila ani loňské Paříže. Všichni výrobci se odvolávají na neefektivitu investic do takových akcí, což je pochopitelné. Stánek na autosalonu není levnou záležitostí, navíc o pozornost publika se dělí stále více novinek a mediální prostor věnovaný těmto akcím je stále menší.
Ve světle těchto skutečností je překvapivé, že Volkswagen aktuálně chystá na autosalonu v New Yorku ukázat vůz, který ve Spojených státech nebude prodávat. To je krajně neobvyklý postup, neboť dráždit na autosalonech zákazníky pro ně nedostupnými auty je spíše kontraproduktivní. Je to jako by Škoda ukázala v Praze SUV-kupé Kodiaq GT - publikum bude ohromeno, leckdo po autě zatouží, ale smůla, koupit se nedá. To vám zákazníky nejenže nepřihraje, tím si je spíše popudíte proti sobě.
Exponát VW navíc není ryzí novinkou. Jedná se o koncepční pick-up Tarok a odhalen byl již loni v listopadu na Sao Paolo International Motor Show. V Brazílii, Argentině a dalších jihoamerických zemích pak vůz bude i nabízen, přičemž produkční verze má dorazit ještě letos. A dle automobilky se od konceptu bude „jen stěží lišit“.
Proč chce tedy VW ve Státech ukazovat vůz, s jehož prodejem v tamních showroomech vůbec nepočítá? Podle Němců jde o „průzkum trhu“, což zní poněkud zvláštně. Koncepty obvykle zkoumají zájem publika, ovšem běžně jde o auto, které by mu nakonec nabídnuto být mohlo. VW uvádí, že chce takto „monitorovat reakci trhu na opravdu flexibilní a kompaktní základní pick-up“. Uspět s ním v Americe je ale prakticky nemožné - pro nás by Tarok představoval velký vůz, pro Američany je pouhým drobečkem.
Na délku měří 4 914 milimetrů, na šířku 1 830 mm a na výšku 1 677 mm. Kromě toho disponuje rozvorem 2 990 mm či korbou o délce 1 206 mm. Právě poslední zmíněný údaj je na první pohled jeho slabinou, neboť jde o nejmenší využitelný prostor ze všech pick-upů nabízených v Americe. Nicméně VW si vypůjčil jeden z triků Chevroletu Avalanche a Tarok opatřil tunelem do kabiny. Po sklopení sedadel se tak korba natáhne až na 1 861 mm.
Ani to ovšem není konečná, neboť sedadla je možné vyjmout. Zároveň lze sklopit zadní víko korby a využít jej k jejímu prodloužení. V takové chvíli je k dispozici 2 775 mm, což již stačí na vyrovnání či dokonce překonání nejbližších konkurentů. Mezi podběhy kol korba nabízí 1 090 mm, pobrat pak dokáže až 1 030 kg. Tažnou kapacitu VW prozatím nezmínil.
Žádný zázrak ale nečekejme, neboť koncept je poháněn pro Američany zcela neatraktivní přeplňovanou jedna-čtyřkou se 150 koňmi. Ty míří na všechna čtyři kola skrze šestistupňový automat, přičemž mají zaručit zrychlení z klidu na stovku za 9,7 sekundy a nejvyšší rychlost 189 km/h. To nejsou zrovna data, ze kterých by se podlamovala kolena. A jasně z nich přitom vyplývá, že Volkswagen by toho s tímto agregátem mnoho neutáhl, rozhodně ne tolik, co konkurence.
Produkční varianta počítá s dvoulitrovým turbodieselem s vyšším točivým momentem, který tažnou kapacitu zvýší, má jít ovšem o jediný agregát, který má být k dispozici. Ani to šance na úspěch ve Státech nezvyšuje - Američané sice začínají na diesely slyšet stále více, s pověstí motorů TDI ale bude těžké s naftovým pohonem prorazit. Krok Volkswagenu je tak nepochybně zvláštní a teprve uvidíme, co reálně přinese.












Volkswagen Tarok se loni představil v Jižní Americe, nyní míří na sever. Ve Státech se však prodávat nebude, přesto bude v New Yorku k vidění
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 3 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 5 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 6 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 8 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:49 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.05. 20:13 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
