Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW stvořil něco jako Sharan RS TDI 4x4, navíc má sedmistupňové DSG
13.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stárnoucí MPV se 184 koňmi je možné nově pořídit také s pohonem všech kol. Za horší maximálku i spotřebu přitom dáte víc, ale také víc utáhnete.
Druhá generace Volkswagenu Sharan je na trhu již od roku 2010. Dalo by dalo očekávat, že německá automobilka již usilovně pracuje na nástupci, nicméně ve světě MPV platí trochu jiná pravidla. Nová generace tedy hned tak nedorazí, však nedávno přišel facelift, který se zaměřil zejména na mechaniku a multimédia. Volkswagen navíc pokračuje ve svých snahách o zatraktivnění MPV i nadále, jen je u toho již poněkud méně slyšet.
Pohled do aktualizovaného ceníku nám odhalil jednu zásadní změnu, jež se týká vrcholu nabídky, tedy varianty 2,0 TDI produkující 184 koní a 380 Nm točivého momentu. Jde o stejná čísla, jakých se dočkáte u Volkswagenu Golf GTD, přičemž stejně jako u hatchbacku bylo dosud možné také u MPV dostat pouze pohon předních kol a volit mezi šestistupňovým manuálem či šestistupňovým automatem.
Nově dorazilo také provedení, které zmiňovaný dvoulitr páruje s novější verzí převodovky DSG se sedmi rychlostními stupni a pohonem všech kol 4Motion, což je pro změnu technika Škody Octavia RS TDI 4x4, tedy až na onen automat, ten má u škodovky šest kvaltů. Čas potřebný ke zdolání stovky zůstává u této verze stejný jako u předokolek, tedy 8,9 s. Nejvyšší rychlost poklesla na 211 km/h, normovaná spotřeba vzrostla na 5,7 - 5,8 l/100 km.
Ještě zásadnější změny můžeme vysledovat u hmotnosti, kde verze s manuálem a pohonem předních kol váží 1 800 kg, provedení s šestistupňovým automatem je o čtyři kila těžší. Čtyřkolka s DSG ovšem pozvedá ručičky vah na poměrně závratných 1 923 kg, tedy prakticky na tu samou hmotnost, s jakou se musí potýkat majitelé nejlehčí nové generace Audi Q7. Na druhou stranu, lepší jsou tažné schopnosti - až 2,4 tuny „v zápřahu” jsou docela dost.
Za tyto novinky si Volkswagen řekne u vrcholného provedení, jež je k mání pouze s výbavou Highline, o 1 122 900 Kč. Překvapením jsou pak ceny dosud nabízených předokolek se stejným výkonem 184 koní, které od loňska také vzrostly. Obě již stojí přes milion korun, zatímco u manuálu se dříve startovalo pod touto hranicí.
Bližší informace najdete ve zmiňovaném inovovaném ceníku (PDF 160 kB), který je možné stáhnout z webových stránek českého zastoupení. Pohled na seznam výbavy, do které v případě úrovně Highline patří 17palcová litá kola či čalounění Alcantarou, přitom naznačuje, že tady ke změnám ospravedlňujícím navýšení ceny nedošlo.
VW Sharan 2,0 TDI DSG 4Motion dokáže utáhnout až 2,4 tuny. Levný ovšem není
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 9 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva