Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW v USA odhalil Passat s výrazně jiným vzhledem. U nás takové drama nečekejme
14.1.2019 | Petr Prokopec
Pravda, je to drama na poměry velmi konzervativního modelu velmi konzervativní značky, ale i tak je teď Passat s pouhým faceliftem pro USA docela šik. V Evropě se změní mírněji.
Není žádným tajemstvím, že letos dorazí na trh modernizovaný Volkswagen Passat. S odhalením faceliftu jsme dosud spojovali březnový autosalon v Ženevě, nakonec se však dočkáme o poznání dříve, a sice ještě tento měsíc. Konkrétně pak dnes v odpoledních či večerních hodinách. Německá novinka bude totiž debutovat na detroitské motor show, s ohledem na místo premiéry je ale jasné, že nepůjde o evropské provedení - na to si skutečně budeme muset počkat až do onoho března.
Aktuálně tedy zůstaneme u americké verze, jenž se dočkala citelně odlišné a konečně také atraktivní vizáže, která má navíc blíže lokalitě, ve které je nabízena. Sedan totiž zdobí daleko větší množství chromu, než tomu bylo doposud. Souběžně s tímto materiálem navíc dorazila zvětšena a nově stylizovaná čelní maska, které dělají společnost přeprofilované světlomety. Výsledek vypadá výrazně hodnotněji i atraktivněji, zvláště díky paketu R-Line, který ještě dále přihazuje agresivnější čelní blatník nebo naznačené výdechy na blatnících.
Při bočním pohledu pak neobjevíme pouze stylová dvoubarevná litá kola, ale možná i překvapivě změny na koncovém sloupku. Nové je totiž vybrání posledního zadního okna, které již není tak zalomené po vzoru BMW. Místo toho tu máme více prosklení a styl, jaký v zámoří používá třeba Honda či Toyota. V rámci zádě pak dorazily ještě užší koncové lampy, zatímco zmiňovaný paket R-Line dále přihodil černě lakovaný spoiler a černé elementy v okolí modifikovaných koncovek výfuku.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde největší změnou je inovovaná palubní deska. Ta se dočkala nových výdechů klimatizace, na které navazuje dekorace vedoucí napříč celou šířkou vozu. Díky tomu mohl Volkswagen eliminovat rozsáhlé plastové plochy předchůdce a posunout alespoň vizuálně Passat do vyšších sfér. Tím ale změny nekončí, dále lze zmínit přepracovaný přístrojový štít a moderní multimédia. Logicky pak lze vsadit i na příchod nového čalounění a dekoračních prvků.
V rámci motorového prostoru se dost možná objeví pouze přeplňovaný benzinový dvoulitrový čtyřválec, jehož 176 koní a 280 Nm točivého momentu bude šestistupňový automat přenášet pouze na přední kola. Passat byl přitom dříve v zámoří k dispozici ještě s atmosférickým 3,6litrovým motorem VR6, který nabízel 283 koní a 349 Nm, nicméně tato varianta loni z nabídky zmizela. A je zatím otázkou, jestli Volkswagen tuto pohonnou jednotku vrátí do prodeje.
Na bližší podrobnosti bude třeba ještě pár hodin vyčkat. Aktuálně tak jen dodáme, že Passat nemá ve Státech zrovna bezproblémový život. Loni totiž bylo prodáno pouze 41 401 vozů, což je nejhorší výsledek od roku 2011. Na druhou stranu, v té době byly registrace poloviční a v letech 2009 a 2010 dokonce jen čtvrtinové. Úplně na dně tedy Passat není, úplně na vrcholu rovněž ne. Značce by ale mohla napomoci skutečnost, že General Motors a Ford tento segment opouští.
Dodejme, že facelift Passatu pro Evropu bude citelně mírnější, jak nejlépe připomenou už dříve publikované fotky prakticky nemaskovaného prototypu níže. Zda je to tak dobře nebo špatně, už musíte posoudit sami.
Americká verze Volkswagenu Passat se dočkala více chromu či jinak zalomeného zadního bočního okna, vypadá o dost jinak a troufneme si říci, že i lépe
Evropské provedení vozu se s faceliftem změní citelně mírněji
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 10 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 11 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva