Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW vdechl život zcela novému řešení navigace, může citelně zrychlit cestování
5.11.2019 | Petr Prokopec
Moderní navigační systémy jsou sice interaktivnější než kdy dříve, pořád ale pracují s předem vytyčenou trasou, kterou upravují podle dále získaných dat. Nové řešení VW doslova myslí.
Mohou počítače nahradit lidský mozek? Až dosud se zdálo, že v některých oblastech je to zcela nemyslitelné, nicméně Volkswagen včera v portugalském Lisabonu spustil testovací program, který by vnímání této problematiky změnit. Navigace by díky němu mohly fungovat způsobem, který ušetří drahocenný čas. Operovat budou na kvantové bázi.
Oč tedy jde? Než se dostaneme k novinkám, v rychlosti zrekapitulujeme, jak se věci mají v současné době. Pokud chcete jako řidič co nejrychleji dojet z jednoho místa na druhé, vystačit si můžete jen s dostupnými informacemi a zapojit i lidskou intuici. Pokud se tedy blížíte do oblasti, kde se začnou objevovat náznaky dopravní kolony, někdy ještě máte šanci vyhnout se nekonečnému čekání volbou alternativní trasy. Pomoci vám v tomto případě mohou i dnešní navigace, které vám na základě získaných dat vybere jinou trasu sama.
Zní to chytře, problémem však je, že současné systémy počítají s daty, která nemusí být přesná, navíc nad dalšími kroky „nepřemýšlí”. Mimo dopravní kolonu tedy nepošlou pouze vás, ale i všechny další motoristy vybavené podobnými navigačními řešeními, což může vést až k tomu, že zácpa vznikne jinde a na původním místě už ani není. Ve výsledku tak snaha o objetí ucpaného místa může skončit ještě delším čekáním, než kdybyste si vystáli původní frontu, ač se zdála nekonečná.
Právě zde vstupuje do hry Volkswagen, jenž svou inovaci založil na lidské předvídavosti a kvantové výpočetní technice společnosti D-Wave Systems. Přitom se předpokládá, že počítač v podstatě každému motoristovi nabídne individuální cestu, a to víceméně v reálném čase. Vše přitom dostane na starosti pokročilý algoritmus, který Volkswagen vyvíjí již několik let a který byl kupříkladu již v roce 2016 testován v Číně, kde optimalizoval pohyb taxíků po Pekingu.
Němci v rámci aktuálně spuštěného testovacího programu nepočítají s osobními vozy, nýbrž s autobusy. Zvoleno bylo 26 zastávek na čtyřech trasách, po kterých se bude pohybovat devět autobusů. Pokročilý algoritmus pro každý vytvoří individuální nejrychlejší trasu, k čemuž mu má stačit jen pár milisekund, zatímco stávající navigace operují se zpožděními i v řádu desítek minut.
Výsledkem by pochopitelně mělo být rychlejší cestování pro každého, třebaže každý nakonec může jet trochu jinou cestou. Němci chystají podobné projekty také doma, stejně jako se kvantové výpočty mají podívat také do dalších evropských měst. V prvé fázi se s komerčním využitím počítá právě u hromadné dopravy, konečným cílem je ale pochopitelně vypočítávání ideálních tras pro všechny řidiče osobních aut koncernu VW.
Volkswagen včera spustil testování nového řešení navigace. Dopravit by měla každého individuálně co nejrychleji do cíle
Systém používá pokročilý algoritmus a kvantovou výpočetní techniku kanadské firmy D-Wave Systems
Zdroje: Volkswagen, D-Wave Systems
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva