Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW vdechl život zcela novému řešení navigace, může citelně zrychlit cestování
5.11.2019 | Petr Prokopec
Moderní navigační systémy jsou sice interaktivnější než kdy dříve, pořád ale pracují s předem vytyčenou trasou, kterou upravují podle dále získaných dat. Nové řešení VW doslova myslí.
Mohou počítače nahradit lidský mozek? Až dosud se zdálo, že v některých oblastech je to zcela nemyslitelné, nicméně Volkswagen včera v portugalském Lisabonu spustil testovací program, který by vnímání této problematiky změnit. Navigace by díky němu mohly fungovat způsobem, který ušetří drahocenný čas. Operovat budou na kvantové bázi.
Oč tedy jde? Než se dostaneme k novinkám, v rychlosti zrekapitulujeme, jak se věci mají v současné době. Pokud chcete jako řidič co nejrychleji dojet z jednoho místa na druhé, vystačit si můžete jen s dostupnými informacemi a zapojit i lidskou intuici. Pokud se tedy blížíte do oblasti, kde se začnou objevovat náznaky dopravní kolony, někdy ještě máte šanci vyhnout se nekonečnému čekání volbou alternativní trasy. Pomoci vám v tomto případě mohou i dnešní navigace, které vám na základě získaných dat vybere jinou trasu sama.
Zní to chytře, problémem však je, že současné systémy počítají s daty, která nemusí být přesná, navíc nad dalšími kroky „nepřemýšlí”. Mimo dopravní kolonu tedy nepošlou pouze vás, ale i všechny další motoristy vybavené podobnými navigačními řešeními, což může vést až k tomu, že zácpa vznikne jinde a na původním místě už ani není. Ve výsledku tak snaha o objetí ucpaného místa může skončit ještě delším čekáním, než kdybyste si vystáli původní frontu, ač se zdála nekonečná.
Právě zde vstupuje do hry Volkswagen, jenž svou inovaci založil na lidské předvídavosti a kvantové výpočetní technice společnosti D-Wave Systems. Přitom se předpokládá, že počítač v podstatě každému motoristovi nabídne individuální cestu, a to víceméně v reálném čase. Vše přitom dostane na starosti pokročilý algoritmus, který Volkswagen vyvíjí již několik let a který byl kupříkladu již v roce 2016 testován v Číně, kde optimalizoval pohyb taxíků po Pekingu.
Němci v rámci aktuálně spuštěného testovacího programu nepočítají s osobními vozy, nýbrž s autobusy. Zvoleno bylo 26 zastávek na čtyřech trasách, po kterých se bude pohybovat devět autobusů. Pokročilý algoritmus pro každý vytvoří individuální nejrychlejší trasu, k čemuž mu má stačit jen pár milisekund, zatímco stávající navigace operují se zpožděními i v řádu desítek minut.
Výsledkem by pochopitelně mělo být rychlejší cestování pro každého, třebaže každý nakonec může jet trochu jinou cestou. Němci chystají podobné projekty také doma, stejně jako se kvantové výpočty mají podívat také do dalších evropských měst. V prvé fázi se s komerčním využitím počítá právě u hromadné dopravy, konečným cílem je ale pochopitelně vypočítávání ideálních tras pro všechny řidiče osobních aut koncernu VW.


Volkswagen včera spustil testování nového řešení navigace. Dopravit by měla každého individuálně co nejrychleji do cíle
Systém používá pokročilý algoritmus a kvantovou výpočetní techniku kanadské firmy D-Wave Systems
Zdroje: Volkswagen, D-Wave Systems
Bleskovky
- Umělec dva roky za peníze vytvářel zácpu na pláži, jeho práci zničí první větší déšť
včera - Ve Švýcarsku našli opuštěné Porsche 911, to pravé překvapení ale čekalo v motoru
5.12.2019 - Řidič v plné rychlosti vyjel ze silnice a přeskočil asi 12 aut stojících poblíž
5.12.2019 - Řidič Porsche chtěl na semaforech ukázat záda sokovi, ukázal ale něco úplně jiného
4.12.2019 - Rodinu v rakouském údolí zasypala lavina v autě, přežila jen díky němu
3.12.2019
Nejčtenější články
- BMW žádá majitele víc jak 12 tisíc aut, aby okamžitě přestali jezdit, zatím jen někde
7.11.2019 - K mání je jediný Batmobil se skutečným turbínovým pohonem, vypadá jako z filmu
7.11.2019 - Nové SUV Škody se ukázalo naživo, jeho údajná přednost je rázem spíš slabinou
7.11.2019 - Evropa se chystá na zavírání továren na auta a propouštění, zdá se to nevyhnutelné
7.11.2019 - Tesla v režimu Smart Summon opět dokázala, že toto v provozu nemá co dělat
7.11.2019 - Slavný kuchař vytáhl na okruh všechna svá auta, jde o stroje za stovky milionů
8.11.2019 - Výrobce odhalil tajemství techniky nejlevnějšího auta schopného jet 312 km/h
8.11.2019 - Řidič zkusil vjet do náklaďáku jako Knight Rider, úplně to nedopadlo
8.11.2019 - Němci ukázali nové řešení pohonu příští generace aut, jiné už u EU neprojdou
8.11.2019 - Maserati otevřelo největší dealerství na světě, luxusem opájí klienty v pěti patrech
8.11.2019

Živá témata na fóru
- Politický koutek 23:01 - 406 Coupe
- Volkswagen obecne 22:23 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 19:25 - Stepan
- Rychlodotazy 17:00 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 15:52 - pavproch
- Onboard videa 14:30 - bojler
- Hon na piráty 14:18 - aikoN
- VZKAZY 14:10 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 13:49 - ctrl_j
- Řidiči, co to mají v ruce... 22:05 - řidičBOB
Autobazar
VW Polo 1.2
r.v. 2007
90 000,- KčVW Golf 1.2 TSI
r.v. 2015
300 000,- KčVW Golf 1.2 TSI
r.v. 2015
285 000,- KčVW Golf 2.0 TDI
r.v. 2016
335 000,- KčVW Golf 2.0 TDI
r.v. 2016
470 000,- KčVW Golf 1.0 TSI
r.v. 2017
375 000,- Kč