Výroba úplně posledního auta BMW s motorem bez turba definitivně skončila

Leckdo by řekl, že automobily BMW s motory bez turba skončily ve výrobě už dávno, jeden z nich se ale udržel ve výrobním programu až do letoška. Teď už je definitivně ámen i s ním.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Výroba úplně posledního auta BMW s motorem bez turba definitivně skončila

1.12.2019 | Petr Miler

Leckdo by řekl, že automobily BMW s motory bez turba skončily ve výrobě už dávno, jeden z nich se ale udržel ve výrobním programu až do letoška. Teď už je definitivně ámen i s ním.

BMW prošlo v uplynulých asi 15 letech zajímavým obratem. Ještě na začátku tohoto století byly jeho pýchou atmosféricky plněné benzinové motory, zejména pak šestiválce, které umělo snad jako nikdo jiný. Pak vstoupil do hry zkraje dvakrát, později jednou přeplňovaný třílitrový šestiválec s obchodním označením 35i a šlo to ráz na ráz.

Atmosféry v běžných modelech rychle vyklidily pole a záhy si balily písty i v modelech M. Mnichovská značka se nakonec stala tou úplně první, která v Evropě nenabízela ani jeden nepřeplňovaný motor, což je dost tragikomické vítězství pro výrobce, který ještě na začátku minulé dekády tvrdil, že nikdy nepostaví model M s přeplňováním kvůli všem jeho známým nevýhodám.

Když už se to stalo tak dávno, proč dnešní článek? Protože se to vlastně nestalo, alespoň technicky vzato. Ačkoli nepřeplňované motory přímo pohánějící kola v BMW skončily už před léty, jeden pohánějící je nepřímo přežil až do letoška, jen se na něj tak trochu zapomnělo. Šlo o atmosféricky plněný dvouválec o objemu 0,65 litru, který častěji najdeme ve skútrech BMW C650 a nejde ani o bavorský motor, vyrábí ho firma Kymco.

Sloužil jako tzv. Range Extender, tedy prodlužovač dojezdu u modelu i3 REX. Fungoval prostě tak, že jako benzinový agregát vyráběl elektřinu pro jeho akumulátory v momentě, kdy šťáva začala docházet a nabíječka nebyla nikde v dosahu. Podle nás to byl dobrý nápad a ultimativní řešení problémů s dojezdem, BMW ale má pocit, že akumulátory jsou už dnes dost velké a síť nabíjecích stanic dostačující na to, aby si i3 vystačila jen s baterkami a výrobu verze REX ukončil.

My bychom řekli, že to je nesmysl a důvody pro výrobu varianty s druhým motorem zdaleka nepominuly, ale BMW je o tom buď skálopevně přesvědčeno, nebo se mu nehodilo do nákladového krámu udržovat druhou variantu při životě. Důvody jsou nakonec nedůležité, i3 je prodejní propadák (ani ne 80 tisíc prodaných aut v Evropě za 6 let a méně než polovinu tohoto čísla v USA jinak označit nejde) s už podepsaným rozsudkem smrti datovaným k některému z dalších let.

Zajímavější tak nakonec je, že s jeho koncem se definitivně uzavírá éra výroby aut značky BMW s atmosféricky plněnými motory. Škoda jich, byla s nimi docela legrace.


Výroba úplně posledního auta BMW s motorem bez turba definitivně skončila - 1 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 10Výroba úplně posledního auta BMW s motorem bez turba definitivně skončila - 2 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 11Výroba úplně posledního auta BMW s motorem bez turba definitivně skončila - 3 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 12Výroba úplně posledního auta BMW s motorem bez turba definitivně skončila - 4 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 13Výroba úplně posledního auta BMW s motorem bez turba definitivně skončila - 5 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 14Výroba úplně posledního auta BMW s motorem bez turba definitivně skončila - 6 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 15Výroba úplně posledního auta BMW s motorem bez turba definitivně skončila - 7 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 18Výroba úplně posledního auta BMW s motorem bez turba definitivně skončila - 8 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 20Výroba úplně posledního auta BMW s motorem bez turba definitivně skončila - 9 - BMW i3 REX konec detail 01
BMW i3 REX skončilo ve výrobě a s ním se i definitivně uzavřela kapitola s nadpisem „Auta BMW osazená atmosféricky plněnými motory”

Zdroj: Autocar

Petr Miler

Reklama
Reklama

Autobazar

zobrazit vše

Reklama