Představení Audi Q8 v losím testu zcela mění vnímání velkých SUV

Ještě před pěti lety mělo méně než dvoutunové Porsche Macan problémy při sedmdesátce. Aktuálně však 2 220 kilo vážící Audi Q8 vykazuje obratnosti i při osmdesátce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Představení Audi Q8 v losím testu zcela mění vnímání velkých SUV

25.1.2019 | Petr Prokopec

Představení Audi Q8 v losím testu zcela mění vnímání velkých SUV

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ještě před pěti lety mělo méně než dvoutunové Porsche Macan problémy při sedmdesátce. Aktuálně však 2 220 kilo vážící Audi Q8 vykazuje obratnosti i při osmdesátce.

Od SUV toho v případě dynamické jízdy obvykle mnoho neočekáváme. Jistě, v přímém směru dnes mohou být extrémně rychlá a snadno pokořit i řadu aut s nižší výškou, těžištěm i hmotností, ovšem v zatáčce většinou dojíždějí na vysokou stavbu karoserie a velkou hmotnost. Proto nás vlastně před pěti lety nepřekvapilo, že tehdy zbrusu nové Porsche Macan v losím testu zrovna neuspělo. Vozu se během vyhýbacího manévru zablokovalo levé přední kolo, což by v reálném světě hrozilo střetem s protijedoucím autem. Značka později osvětlila, že je o důsledek aktivní ochrany, jež zabraňuje převrácení.

Mohli bychom přitom zmínit, že pokud značka volila mezi bezpečností a dynamičností, pak jistě rozhodla správně, když lpěla na první možnosti. Nicméně v Zuffenhausenu se poměrně hodně chlubili, kolik provedli u Porsche Macan zásahů, aby jej vzdálili od výchozího Audi Q5 a zároveň přiblížili jeho jízdní projev úrovni, kterou je značka proslulá. To ale výsledky losího testu zrovna nedemonstrovaly. Nepochybujeme však o tom, že nová generace, kterou lze čekat za nějaké dva tři roky, bude excelovat. Vede nás k tomu nadmíru působivý výsledek ještě výrazně většího a těžšího Audi Q8.

Právě pohled na ingolstadskou novinku ukazuje, jak hodně se SUV za poslední dobu změnila. Zatímco Porsche mělo problémy při sedmdesátce, Audi zvládá daleko vyšší tempo. Vlastně při prvním průjezdu při rychlosti 77 km/h překvapilo svými reakcemi testery natolik, že došlo na sražení kuželů na opačné straně než obvykle - nikdo totiž nečekal, že měnit směr bude tak rychle. Bylo tak možné posléze navýšit rychlost na 79 i 80 km/h, tedy na úroveň, o které mohou majitelé Macanu pouze snít.

Značnou zásluhu na této ovladatelnosti má vzduchový podvozek, kterým bylo provedení S Line vybaveno. Zároveň dorazila i 21palcová litá kola s pneumatikami o rozměru 285/45. Více než dvoutunové monstrum má tedy oporu v každém rohu, stejně jako se může spolehnout na 286 koní a 600 Nm točivého momentu, které jej vytáhnou z každé zatáčky. Opomenout pak nesmíme ani pohon všech kol, který je s motorem 3,0 TDI standardně spárován.

Jak je tedy evidentní, názor na jízdní projev SUV je třeba přehodnotit, tedy alespoň v tomto případě. Potvrzuje to ostatně i pohled na Q8 při slalomu, během kterého vůz prokličkuje mezi kužely vzdálenými 22 metrů od sebe s nebývalou lehkostí a elegancí osobních vozů. Opírat se přitom může o systém dynamického řízení všech kol, který je taktéž součástí jeho výbavy. Cena takto schopného provedení sice přesahuje základních 1 945 900 Kč, nicméně na projevu auta tyto prvky znát evidentně jsou.


Představení Audi Q8 v losím testu zcela mění vnímání velkých SUV - 1 - Audi Q8 2019 losi test videoscreen 01Představení Audi Q8 v losím testu zcela mění vnímání velkých SUV - 2 - Audi Q8 2019 losi test videoscreen 02Představení Audi Q8 v losím testu zcela mění vnímání velkých SUV - 3 - Audi Q8 2019 losi test videoscreen 03Představení Audi Q8 v losím testu zcela mění vnímání velkých SUV - 4 - Audi Q8 2019 losi test videoscreen 04Představení Audi Q8 v losím testu zcela mění vnímání velkých SUV - 5 - Audi Q8 2019 losi test videoscreen 05Představení Audi Q8 v losím testu zcela mění vnímání velkých SUV - 6 - Audi Q8 2019 losi test videoscreen 06
Audi Q8 během losího testu excelovalo takovým způsobem, že mnohým lidem poupraví názor na jízdní projev SUV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.