Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Představení Audi Q8 v losím testu zcela mění vnímání velkých SUV
25.1.2019 | Petr Prokopec
Ještě před pěti lety mělo méně než dvoutunové Porsche Macan problémy při sedmdesátce. Aktuálně však 2 220 kilo vážící Audi Q8 vykazuje obratnosti i při osmdesátce.
Od SUV toho v případě dynamické jízdy obvykle mnoho neočekáváme. Jistě, v přímém směru dnes mohou být extrémně rychlá a snadno pokořit i řadu aut s nižší výškou, těžištěm i hmotností, ovšem v zatáčce většinou dojíždějí na vysokou stavbu karoserie a velkou hmotnost. Proto nás vlastně před pěti lety nepřekvapilo, že tehdy zbrusu nové Porsche Macan v losím testu zrovna neuspělo. Vozu se během vyhýbacího manévru zablokovalo levé přední kolo, což by v reálném světě hrozilo střetem s protijedoucím autem. Značka později osvětlila, že je o důsledek aktivní ochrany, jež zabraňuje převrácení.
Mohli bychom přitom zmínit, že pokud značka volila mezi bezpečností a dynamičností, pak jistě rozhodla správně, když lpěla na první možnosti. Nicméně v Zuffenhausenu se poměrně hodně chlubili, kolik provedli u Porsche Macan zásahů, aby jej vzdálili od výchozího Audi Q5 a zároveň přiblížili jeho jízdní projev úrovni, kterou je značka proslulá. To ale výsledky losího testu zrovna nedemonstrovaly. Nepochybujeme však o tom, že nová generace, kterou lze čekat za nějaké dva tři roky, bude excelovat. Vede nás k tomu nadmíru působivý výsledek ještě výrazně většího a těžšího Audi Q8.
Právě pohled na ingolstadskou novinku ukazuje, jak hodně se SUV za poslední dobu změnila. Zatímco Porsche mělo problémy při sedmdesátce, Audi zvládá daleko vyšší tempo. Vlastně při prvním průjezdu při rychlosti 77 km/h překvapilo svými reakcemi testery natolik, že došlo na sražení kuželů na opačné straně než obvykle - nikdo totiž nečekal, že měnit směr bude tak rychle. Bylo tak možné posléze navýšit rychlost na 79 i 80 km/h, tedy na úroveň, o které mohou majitelé Macanu pouze snít.
Značnou zásluhu na této ovladatelnosti má vzduchový podvozek, kterým bylo provedení S Line vybaveno. Zároveň dorazila i 21palcová litá kola s pneumatikami o rozměru 285/45. Více než dvoutunové monstrum má tedy oporu v každém rohu, stejně jako se může spolehnout na 286 koní a 600 Nm točivého momentu, které jej vytáhnou z každé zatáčky. Opomenout pak nesmíme ani pohon všech kol, který je s motorem 3,0 TDI standardně spárován.
Jak je tedy evidentní, názor na jízdní projev SUV je třeba přehodnotit, tedy alespoň v tomto případě. Potvrzuje to ostatně i pohled na Q8 při slalomu, během kterého vůz prokličkuje mezi kužely vzdálenými 22 metrů od sebe s nebývalou lehkostí a elegancí osobních vozů. Opírat se přitom může o systém dynamického řízení všech kol, který je taktéž součástí jeho výbavy. Cena takto schopného provedení sice přesahuje základních 1 945 900 Kč, nicméně na projevu auta tyto prvky znát evidentně jsou.
Audi Q8 během losího testu excelovalo takovým způsobem, že mnohým lidem poupraví názor na jízdní projev SUV
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 8 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 10 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva