Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vyzyvatel tahače budoucnosti Tesly je venku, skýtá prý luxus prvotřídních hotelů
13.12.2019 | Petr Prokopec
Stále ještě chystanou Teslu Semi připomíná nejen pohonem, ale i vzhledem. To platí zvnějšku, uvnitř míří nový Neuron Torq jiným směrem - nepatřičně se tu možná budete cítit i ve fraku, natož v montérkách.
Úspěchu Tesly si všímá celý svět. Kalifornská automobilka je v médiích jako doma, přičemž její tržní kapitalizace pravidelně převyšuje hodnotu zavedených automobilek mnohem zvučnějších jmen. A to přesto, že firma byla jen několik málo čtvrtletí během celé své existence v zisku. Není tedy divu, že se další start-upy pokouší uspět nápadně podobným způsobem. Neuron EV je jedním z nich, a zatím to vypadá, že minimálně v případě získávání mediální pozornosti se jí daří její plány realizovat.
Neuron o sobě dal poprvé pořádně vědět již před pár dny, kdy přišel s elektrickým pick-upem T-One, který lze lusknutím prstu předělat na dodávku. Nebyla přitom náhoda, že firma svou prezentaci načasovala pomalu přesně na tentýž den, kdy Tesla vyrukovala se Cybertruckem. Stejně jako není souhrou okolností, že i její další dílko cílí na produkt Elona Muska. Tentokráte se však musíme přesunout do kategorie elektrických tahačů, kde má Neuron na mušce Teslu Semi.
Konkurovat by jí chtěl taktéž elektrickým kamionem, který pod názvem Torq vznikl zatím v jediném prototypu. Jeho karoserie byla tak jako u soupeře maximálně ovlivněna aerodynamikou, vpředu tedy nenajdete žádnou hranu či zlom. Místo toho jsou veškeré panely zaoblené, což by mělo pomoci dojezdu. O tom se však Neuron momentálně nezmiňuje, stejně jako je tajemstvím zahaleno celé hnací ústrojí a v podstatě i veškerá technika krom toho, že pohon bude ryze elektrický.
Víme tedy jen tolik, že stejně jako zmiňovaný pick-up T-One bude i kamion Torq stát na totožné modulární platformě, která umožňuje snadnou výměnu panelů karoserie. Také tahač tedy bude multifunkční, což by hlavně speditérským firmám mělo dopřát více flexibility. Zda je ale stávající přiblížení některých detailů navnadí k sepsání objednávky, je ve hvězdách. Přeci jen, zejména technický detailů zatím chybí stále příliš.
Přesunout se tedy můžeme do kabiny, která je na poměry řidičů kamionů možná až zbytečně moc elegantní a luxusní. Skýtat má luxus prvotřídních hotelů a skutečně navozuje dojem, že dovnitř můžete jen v obleku a nikoliv v montérkách. Je ale možné, že třeba právě po tom tento segment touží. Neuron přitom uvádí, že interiér stylizoval s ohledem na budoucí autonomní možnosti, jakkoliv o přítomnosti autopilotu jakékoliv úrovně nemáme zprávy.
Můžeme tedy jen zmínit, že řidič má k dispozici centrálně usazenou sedačku a multifunkční displej, jinak je však kabina zcela holá. Sklo obehnané kolem dokola má přitom zaručit dokonalý a ničím nerušený výhled. Vzadu se pak nachází spací a relaxační část, jejíž součástí je postel, zábavní systém s připojením k internetu či nemalé odkládací skříňky. Design a zpracování ale vše povyšují na luxusnější úroveň.
Neuron dodává, že palubní systém tahače dokáže spolupracovat s veškerými osobními zařízeními a technologickými hračkami. Není tedy problém spárovat s kamionem svůj mobil s již nahranými trasami a šetřit tak čas. Tím je ale představení u konce, pročež už jen dodáme, že Neuron sídlí stejně jako Tesla v Kalifornii. Financován je pak prozatím z peněz čínských investorů a další finanční podporu stále hledá.





Neuron Torg se představil ve formě jediného prototypu naživo...
Zdroj: Neuron EV
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před hodinou
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před hodinou
Mercedes se zpožděním začal prodávat nové CLA i se spalovacími motory. Tristní techniku z Číny doprovází ještě tristnější ceny
před 2 hodinami
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 3 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
