Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zadní anatomická sedadla? Díváte se do čtyřdveřové střely Mercedesu s 639 koňmi
7.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mercedes už nějaký ten pátek nabízí sportovní kupé AMG GT, které se neztratí ani v boji s Porsche 911. Verze 4-Door Coupe nezapadne zase vedle Panamery.
Pachatel se vrátil na místo činu. Po loňském debutu konceptu na ženevském autosalonu se na stejném místě setkáváme s produkčním Mercedesem-AMG GT 4-Door Coupé. Čtyřdvířko je po dvoudveřovém kupé a kabrioletu zatím finálním příspěvkem do této rodiny, přičemž k mání bude ve třech variantách. Ty osmiválcové budou v showroomech na počátku příštího roku, základní šestiválcová se o pár měsíců opozdí.
Než ovšem nahlédneme pod kapotu, zdržíme se na moment u designu. Ten plně odpovídá stylu již prodávaných sourozenců. Od nich zdědil výraznou čelní masku, na ni navazující dlouhou kapotu a dozadu posunutou kabinu ve tvaru kapky. V nabídce budou pakety, jež mohou vozu dodat vždy trochu jinou tvář. Night Package přináší černě lakované dekory, Chrome Package pro změnu více chromu.
Tím však nabídka značky nekončí, dále lze zmínit dva karbonové pakety, stejně jako ten aerodynamický. V jeho rámci dochází k nahrazení automatického zadního spoileru pevným křídlem, přední náprava pak může počítat s vyšším přítlakem díky výraznějšímu splitteru. Další hrátky pak umožňuje paleta litých kol, kde 19palcové ráfky jsou vyhrazeny pro šestiválec a slabší osmiválec, zatímco ten silnější počítá již standardně s dvacítkami.
Přesunout se můžeme do motorového prostoru a začneme hned na vrcholu. Verze AMG GT 63 S zastiňuje i dvoudveřové sourozence, neboť přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec nově produkuje 639 koní a 900 Nm točivého momentu. Sprint z klidu na stovku tak vůz zvládá již za 3,2 sekundy. Omezovač jej ovšem nezastaví na obligátní německé dvěstěpadesátce, místo toho čtyřdvířko dosahuje mety 315 km/h. Průměrně si pak řekne o 11,2 l/100 km.
Stejnou jednotku, jen naladěnou na 585 koní a 800 Nm, dostala k dispozici varianta AMG GT 63. V jejím případě čas potřebný k akceleraci stoupá na 3,4 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost klesá na 310 km/h. Spotřeba se pak neliší, obdobná je i hmotnost (2 025 kg versus 2 045 kg silnějšího modelu). Obě verze pak navíc standardně počítají s pohonem všech kol 4Matic a devítistupňovou automatickou převodovkou.
Stejnou koncepci dostalo i šestiválcové provedení, byť pár rozdílů zde najdeme. U osmiválců má automat kvůli vyššímu výkonu mokrou spojku. Zde najdeme verzi s konvertorem točivého momentu, jenž má vylepšit každodenní použitelnost. Verze AMG GT 53 ovšem nezaostává ani dynamicky, stovku totiž pokoří za 4,5 sekundy a omezovač jej zastaví až na 285 km/h.
Za těmito hodnotami stojí řadová třílitrová jednotka naladěná na 435 koní a 520 Nm. Společnost jí dělá systém EQ Boost, tedy integrovaný startér/generátor, který přihazuje dodatečných 22 koní a 250 Nm. Zapomenout u této varianty musíte na driftovací režim, který je standardem u vrcholného provedení. V případě Mercedesu-AMG GT 63 pak za tuto technologii, jež posílá veškerý výkon pouze dozadu, můžete připlatit.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde nepřekvapí přítomnost dvou 12,3palcových displejů. U šestiválce se za digitální přístrojový štít musí připlácet, osmiválce jej mají standardně. Mimo to si lze povšimnout nového sportovního volantu či inovované středové konzole. V rámci praktičnosti tu pak máme v závislosti na volbě čtveřici nebo pětici sedadel a zavazadelník o objemu 395 až 1 324 litrů.
Zmínit již jen můžeme specifickou vůni interiéru, která byla v případě modelu AMG představena vůbec poprvé. Zákazníci ji mohou doplnit systémem Energizing, který navzájem sladí klimatizaci, masážní strojky či ambientní podsvícení pro maximalizaci komfortu cestujících.
Živé fotogalerie nového Mercedesu-AMG GT 4-Door Coupé
Oficiální fotogalerie nového Mercedesu-AMG GT 4-Door Coupé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva