Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové nejluxusnější a přitom nedrahé SUV Kie v Evropě válí, při jeho cenách není divu
30.5.2021 | Petr Prokopec
Někdy má člověk pocit, že automobilky si ty úplně nejzajímavější nabídky schválně nechávají pro někoho jiného a toto je znovu ten případ. Co byste řekli na větší, výkonnější, vybavenější SUV Kie za cenu nižší než základní Sorento?
Existenci Kie Mohave jste možná ani nezaznamenali, neboť se u nás nikdy neprodávalo a neprodává. Pětimetrové SUV přitom poprvé dorazilo do prodeje již v roce 2008 a hned zamířilo na vrchol nabídky značky, přičemž stejně jako zbytek portfolia již disponovalo designem Petera Schrayera. Automobilka očekávala, že udělá díru na trhu, to se ale tak úplně nestalo. Vůz tak kupříkladu ve Spojených státech, kde byl k mání pod názvem Borrego, vydržel v prodeji jen do roku 2010, než byl stažen. O rok později se pak situace opakovala rovněž v Kanadě, Mohave tak setrval v nabídce jen v Jižní Americe, na Středním východě a v Asii.
Na konci roku 2019 se ale světu představila její nová generace, která se pokouší prosadit znovu. Nabízí se leckde, od konce loňska dokonce i v Evropě, jen ne v zemích Evropské unie - k mání je v Rusku a okolních státech, ne všude ale vůbec poznáte, že jde o vlajkovou loď Kie. I když má vůz v nabídce až takto výsadní postavení, ve verzi pro řadu zemí nikde nenese logo automobilky.
Příď místo toho zdobí emblém spojený pouze s tímto modelem, zatímco na záď se nastěhoval nápis Mohave. A ani uvnitř na logo Kie nenarazíte. To je dost zvláštní, uvážíme-li, jak velká „logová obsese” panuje v Evropě, kde budou loga značek brzy zřejmě pokrývat většinu karoserie, a to tím více, čím dražší a luxusnější model to je. Jenže v případě asijských značek to není ničím neobvyklým, a tak vlastně nepřekvapí, že Mohave je jen Mohave hlavně v Asii, tedy především na korejském trhu. Třeba v Rusku a okolí už je to Kia.
V každém případě vůz snad i trochu překvapivě využívá jen služeb třílitrového turbodieselu s výkonem až 260 koní, který míří na všechna kola přes osmistupňový automat. Mohave je to pak vskutku luxusní, ať už zpracováním či výbavou, jak nejlépe přiblíží přiložené fotografie. Kdyby vás zajímalo, na kolik tato Kia přijde, pak v Koreji začíná v přepočtu bezpečně pod 1 milionem Kč a byť v Rusku je o něco dražší, vychází pořád velmi výhodně.
základ v podobě beztak „nabušeného” provedení Luxe se prodává za 3 795 900 rublů, tedy asi 1,07 milionu Kč, absolutní vrchol Premium stojí 4 179 900 rublů, což je asi 1,19 milionu. To vskutku není mnoho za takto vyhlížející a komfortně i technicky vybavená velká SUV - u nás vám Kia dokonce ještě dráž prodá menší, skromněji vyhlížející, slabší a hůře vybavené Sorento, to začíná na 1 099 980 Kč.
V tomto kontextu není divu, že Mohave i v Evropě boduje. Jen v Rusku se za první čtyři měsíce letošního roku prodalo 388 aut, což je na poměry této cenové třídy a možností ruského trhu hodně - jde o 139 % loňských výsledků předchozí generace. Tak nějak tušíme, že za milion by Mohave s popsanou technikou a výbavou bodovalo i tady, musíme si ale nechat zajít chuť. Proč, vlastně nevíme.
Kia Mohave je opravdu noblesně vyhlížející vůz, který automobilka doma ani neprodává jako Kiu. Přesto je k mání levněji než u nás menší Sorento. Foto: Kia
V Rusku a okolí logo Kie nese, výrazně výhodnější než Sorento v ČR je ale pořád. Foto: Kia
Zdroj: Kia
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 4 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 5 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 6 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 8 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva