Zisky VW vzrostly v prvním kvartálu o 27 procent, v Americe to tak růžové nemá

Snaha stát se největším světovým výrobcem může kdykoliv ztroskotat, koncern VW Group se ale pere statečně. Zisky rostou všude vyjma Ameriky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Zisky VW vzrostly v prvním kvartálu o 27 procent, v Americe to tak růžové nemá

30.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Zisky VW vzrostly v prvním kvartálu o 27 procent, v Americe to tak růžové nemá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Snaha stát se největším světovým výrobcem může kdykoliv ztroskotat, koncern VW Group se ale pere statečně. Zisky rostou všude vyjma Ameriky.

Volkswagen v loňském roce prodal celkem 9,73 milionu vozů, tedy o nějakých dvě stě tisíc exemplářů více než General Motors a vděčit za to může především svému „druhému domovu“, kterým je už bez překvapení Čína. Výsledkem bylo předběhnutí GM v žebříčku, a tedy zisku druhé pozice mezi největšími automobilkami světa. Do roku 2016 však hodlá ještě dále investovat do továren, což zakládá vyhlídky na další růst.

Nyní máme k dispozici finanční výsledky za první čtvrtletí letošního roku a z nich můžeme usuzovat, že zájem o produkty VW s výjimkou amerického trhu nikterak neupadá. Celosvětově vrostl německému gigantu za leden až březen zisk po zdanění o 26,8 procenta na 2,47 miliardy Euro (67,76 miliardy korun) a celkové tržby o 2,7 procenta na mohutných 47,8 miliardy Euro (tedy 1,311 biliónu korun).

Za těmito výsledky hledejme primárně růst celkového odbytu, který dosáhl 2,56 milionů prodaných vozů, což znamenalo celosvětový nárůst (vyjma čínských joint venture) o 7,9 procenta. Výroba rostla o 7,4 procenta a zakotvila na výsledných 2,565 milonech automobilů. Co se týče evropských dodávek zákazníkům, jejich nárůst 7,4 procenta může značka oslavovat, ještě větší důvod k radosti má ovšem v asijsko-pacifickém regionu, kde prodala o 13,7 procenta více než ve stejném období loňského roku. Největším trhem zůstává pro VW stále expandující Čína, kde byl zaregistrován díky 879 898 prodaným vozům růst o 14,5 %.

Jen v Severní a Jižní Americe není situace tak růžová. Na severu dodávky VW klesly dokonce o 4,4 procenta na 194 606 kusů a v souvislosti s tím klesal tržní podíl. Loňských 4,8 % tedy rázem kleslo na 4,5 procenta. Zákazníci v USA si za první tři měsíce přišli jen pro 133 481 vozů (meziroční pokles o 6,5 %) a v Kanadě klesla poptávka ještě více. Výsledných 16 694 kusů znamená pád o 8,4 procenta. Zamyslet by se měl koncern také nad situací jižněji, neboť pokles o 4,2 procenta zaznamenal v Mexiku (44 431 prodaných aut) i na jihoamerické půdě (dokonce o 22,4 procenta na 141 589 prodaných vozů).

Největší úspěchy z hlediska zisku nesklízejí v rámci koncernu pomalu už tradičně vozy s VW ve znaku, nýbrž produkty Audi a Porsche. Ingolstadský výrobce se na nich podílel ve sledovaném období 1,3 miliardami Euro (35,67 miliard korun) a Stuttgart přihodil do pokladny celkem 698 milionů Euro (19,15 miliad korun). Do konce roku VW Group předpovídá další nárůst poptávky a s ním související tříprocentní růst tržeb.


Zisky VW vzrostly v prvním kvartálu o 27 procent, v Americe to tak růžové nemá - 1 - VW Prodeje 1Q-2014
Cesta za ziskem titulu pokračuje, Volkswagenu však klesají dodávky na amerických trzích

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše