Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zklamání: Porsche uniklo vše k novému Cayenne. Uvnitř je šik, ale zvenčí?
26.8.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Až 29. srpna se měla světu představit nová generace pro Porsche klíčového Cayenne. Očekáván byl konečně zajímavý design, ale nestalo se to, ani trochu.
Na novou generaci Porsche Cayenne se čekalo s velkým napětím. Dojná kráva německé automobilky totiž měla dát vale nevzhlednému designu stejným způsobem, jako se s kritikou vypořádala druhá generace modelu Panamera. U té stačily relativně malé změny základních tvarů a vybroušení několika detailů a z nepříliš atraktivní velryby na kolech se stalo něco jako čtyřdvéřová 911, kterou měla od začátku být.
Špionážní fotky nového Cayenne naznačovaly, že velké SUV stihne velmi podobná proměna, která se postará o trochu dynamičtější linii střechy a detaily skutečně velmi podobné Panameře - zadní světla s pásem přes celé páté dveře či přední světlomety s totožnou vnitřní grafikou. A pochopitelně, oba vozy podepírá modulární platforma MLB Evo, kterou sdílí mimo jiné s Audi Q7 či Bentley Bentayga. I to bylo vodítko k „panamerizaci”.
Realitu jsme měli spatřit až při premiéře plánované na 29. srpna, Porsche ale kompletní sadu dotek vozu poskytlo britskému Auto Expressu, který ji včera večer zřejmě omylem nakrátko vystavil. Teď už galerii na jeho webu nenajdete, jinak se v mezičase rozšířila internetem rychleji než fiktivní zprávy o úmrtí té či oné celebrity. Hlavní důvod je prostý: zklamání. Tahle novinka pomalu nevypadá jako novinka.
V Zuffenhausenu zjevně přistoupili k vývoji nové generaci Cayenne stejně jako k přípravám nových generací 911 a změnili toho jen velmi málo. Měně informovaní se ptají, jestli to není jen facelift, ale není, toto je skutečně nový Cayenne, po technické stránce od základu jiné auto. Prozradí ho zejména nový interiér se svým rozměrným dotykovým displejem, novými ovladači a adekvátně pozměněnou architekturou, zvenčí ale tento vůz vypadá jako nový jen pramálo.
Zejména zepředu byste jej od dosavadního Cayenne stěží rozeznali a některé příliš kulaté linie přídě a střechy vypadají už teď zastarale. Záď je odlišná více, vypadá tedy i moderněji, celkový dojem je ale opravdu rozpačitý - Porsche se mohlo, snad i mělo snažit více.
Po stránce techniky zatím máme jen kusé informace. Cayenne III by měl oproti výše zmíněným souputníkům od Audi a Bentley dostat podvozek s rozvorem zkráceným o 100 milimetrů, můžeme tedy čekat i o trochu menší prostor zejména na zadních sedadlech, než jaký nabízí modely z Ingolstadtu či Crewe. To ale má být daní za větší jízdní agilitu.
Automobilka již potvrdila, že nový Cayenne převezme od Panamery kompletní paletu motorů, tedy nejen šestiválce a osmiválce, ale také hybridní jednotku, jenž pohání verzi Turbo S E-Hybrid. Kombinace čtyřlitru V8 twin-turbo a elektromotoru produkuje 680 koní, což s vozem zamává, ať již váží dvě tuny či více. Když si přitom uvědomíme, že daleko těžší Bentayga má o 72 koní méně a zvládá stovku za 4,1 sekundy a maximálku 301 km/h, pak Cayenne Turbo S E-Hybrid by mohl první disciplínu zajet pod 4 sekundy a v případě nejvyšší rychlosti se též podívat za hranici 300 km/h. Nové nejrychlejší SUV světa? Dost možná.
Více si o technice řekneme nejpozději příští týden, kdy úterý 29. srpna v devět hodin večer bude nové Porsche Cayenne oficiálně odhaleno. Po stránce vizuální nás ale novinka už nepřekvapí. A asi ani nepotěší...























Od nového Porsche Cayenne jsme vizuálně čekali více a nebyli jsme sami. Jeho design měl být výraznější, odlišnější, takto je spíše dobrým základem pro hledání pěti rozdílů oproti dosavadní generaci
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 2 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před hodinou
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 2 hodinami
Mercedes se zpožděním začal prodávat nové CLA i se spalovacími motory. Tristní techniku z Číny doprovází ještě tristnější ceny
před 3 hodinami
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 5 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
