Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Auta dostanou další airbagy. Dovnitř se už nevejdou, TRW proto vyvinulo vnější
3.10.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
TRW spolupracuje se Seatem na vývoji vnějších vzduchových vaků. Nejsou určeny pro chodce, mají dále zmírnit následky kolizí pro posádku uvnitř.
Volvo V40 se už nějakou chvíli chlubí vnějším airbagem, ten ale může být posádce vozu celkem ukradený - chrání „jen” chodce. TRW Automotive ale nyní pracuje na vnějším airbagu, který by při kolizi nechránil toho venku, ale cestující uvnitř auta tímto airbagem vybaveného. Důvod pro tento výzkum osvětlil vice-prezident TRW Norbert Kagerer: „Boční srážky tvoří asi 40 % všech nehod na silnicích,” a jak asi tušíte, právě o boční nárazy tu půjde především.
Vnější boční airbagy by měly fungovat na principu předvídání srážky, tedy podobně, jako airbag pro chodce od Volva. Senzory by měly zaznamenat nebezpečí kolize a airbag by měl milisekundy před nárazem vystřelit z prahů směrem nahoru, zhruba do půlky předních i zadních dveří. Kagerer přiznává, že zatím mají největší problém s tím, aby senzory správně vyhodnotily potřebu vystřelení airbagu, což bychom jako největší problém očekávali i my - přece jen, náklady nesprávného vyhodnocení rizika by byly nemalé, auto by kvůli tomu jistě muselo do servisu.
Poměrně velký, dvousetlitrový objem vnějšího airbagu, daný délkou 200 cm, výškou okolo 70 cm a tloušťkou okolo 18 cm by měly naplnit dvě vzduchové patrony. TRW již má patent na speciální vnitřní strukturu vaku, která jej činí pevnějším. Vnitřní tlak vzduchu bude záviset na konkrétním nastavení.
Oproti snímkům však vozy značky Seat nedostanou vnější airbagy jako první. Toto místo bude náležet blíže nespecifikovaným „špičkovým německým sedanům” v případě, že se v testech osvědčí. Bez zajímavosti není ani fakt, že vývoj ve Španělsku probíhá už tři roky a je financován Evropskou unií.
Nejspíš to nebude tak, že po srážce vaše auto, vybavené airbagem, odjede bez škrábance. Jak již bylo zmíněno, cílem je především ochránit lidi uvnitř vozu. Vnější airbagy budou tedy mít stejný účel, jako ty vnitřní, kterých dnes máme v autech spoustu. Jaký bude jejich reálný přínos ale ukážou až nezávislé testy a na ty si asi ještě chvíli počkáme - TRW počítá s větším nasazením tohoto řešení až okolo roku 2020.


TRW by rádo uvedlo vnější airbagy na silnice do roku 2020
Zdroje: TRW, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 3 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 2 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 3 hodinamiKonec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před 4 hodinamiVolvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před 6 hodinamiK mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha