Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Auta dostanou další airbagy. Dovnitř se už nevejdou, TRW proto vyvinulo vnější
3.10.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
TRW spolupracuje se Seatem na vývoji vnějších vzduchových vaků. Nejsou určeny pro chodce, mají dále zmírnit následky kolizí pro posádku uvnitř.
Volvo V40 se už nějakou chvíli chlubí vnějším airbagem, ten ale může být posádce vozu celkem ukradený - chrání „jen” chodce. TRW Automotive ale nyní pracuje na vnějším airbagu, který by při kolizi nechránil toho venku, ale cestující uvnitř auta tímto airbagem vybaveného. Důvod pro tento výzkum osvětlil vice-prezident TRW Norbert Kagerer: „Boční srážky tvoří asi 40 % všech nehod na silnicích,” a jak asi tušíte, právě o boční nárazy tu půjde především.
Vnější boční airbagy by měly fungovat na principu předvídání srážky, tedy podobně, jako airbag pro chodce od Volva. Senzory by měly zaznamenat nebezpečí kolize a airbag by měl milisekundy před nárazem vystřelit z prahů směrem nahoru, zhruba do půlky předních i zadních dveří. Kagerer přiznává, že zatím mají největší problém s tím, aby senzory správně vyhodnotily potřebu vystřelení airbagu, což bychom jako největší problém očekávali i my - přece jen, náklady nesprávného vyhodnocení rizika by byly nemalé, auto by kvůli tomu jistě muselo do servisu.
Poměrně velký, dvousetlitrový objem vnějšího airbagu, daný délkou 200 cm, výškou okolo 70 cm a tloušťkou okolo 18 cm by měly naplnit dvě vzduchové patrony. TRW již má patent na speciální vnitřní strukturu vaku, která jej činí pevnějším. Vnitřní tlak vzduchu bude záviset na konkrétním nastavení.
Oproti snímkům však vozy značky Seat nedostanou vnější airbagy jako první. Toto místo bude náležet blíže nespecifikovaným „špičkovým německým sedanům” v případě, že se v testech osvědčí. Bez zajímavosti není ani fakt, že vývoj ve Španělsku probíhá už tři roky a je financován Evropskou unií.
Nejspíš to nebude tak, že po srážce vaše auto, vybavené airbagem, odjede bez škrábance. Jak již bylo zmíněno, cílem je především ochránit lidi uvnitř vozu. Vnější airbagy budou tedy mít stejný účel, jako ty vnitřní, kterých dnes máme v autech spoustu. Jaký bude jejich reálný přínos ale ukážou až nezávislé testy a na ty si asi ještě chvíli počkáme - TRW počítá s větším nasazením tohoto řešení až okolo roku 2020.


TRW by rádo uvedlo vnější airbagy na silnice do roku 2020
Zdroje: TRW, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
před 4 hodinamiŘidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025Žádná AI: Reálně nabourané Bugatti Chiron na vrakovišti se hned tak nevidí, teď ho prodávají v aukci na díly
6.9.2025
Nejnovější články
Renault ovládl Mnichov novým Cliem. Je šik, „normální”, úsporné a bude dál levné, jen příď má samý kosočtverec
před hodinouBMW v Mnichově překvapivě ukázalo i druhý vůz z nové revoluční éry, od toho prvního se moc neliší
před 2 hodinamiLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
před 4 hodinamiPředobraz nové Škody Octavia by byl skvělý tovární pohřebák, i designové prvky mrazáku k tomu sedí
před 5 hodinamiŠkoda odhalila skoro hotový Epiq. Chce s ním bodovat díky jeho ceně, v poměru k užitné hodnotě bude skutečně epická
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva