Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
BMW postaví dieselový třílitr se čtyřmi turby, dostane 408 koní a 800 Nm
29.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Čtyři turba pod kapotou dieselových BMW schytají verze M Performance řad 5, X5 a X6. A dostane je i 750d.
Když se začne mluvit o čtyřech turbodmychadlech, nejeden petrolhead si vzpomene na Ford GT90, koncept stroje, který měl být duchovním nástupcem původního GT40. Spoustu dalších, možná většinu, napadne Bugatti Veyron. Ale německý sedan a čtyři turbodmychadla už tak moc dohromady nejdou - ovšem, dokud se do věci nevloží Mercedes a BMW.
Třícípá hvězda vyjevila své plány na dominanci na poli třílitrových dieselových šestiválců už v březnu tohoto roku. Pod kapotou třídy E má v budoucnosti pracovat takový motor se čtyřmi turbodmychadly, který na kola pošle přes čtyři stovky koní. Výkon přes 130 koní na litr je u dieselového motoru hodně vysoký, dnes je na vrcholu BMW M550d se 127 koňmi na litr. Právě značku BMW chce Mercedes překonat, pochopitelně.
Mnichov také pochopitelně nespí a právě diesely se třemi turbodmychadly chce nahradit také ještě šílenějšími motory - třílitry se čtyřmi turby. Dá se očekávat, že i BMW přijde s výkonem přes 400 koní, ostatně podle prvních údajů by výkon měl být okolo 408 koní a 800 Nm. To nicméně nejsou naměřené hodnoty, ale spíš první kvalifikované odhady vývojářů BMW. Vyplní-li se, budeme mít před sebou světově nejsilnější třílitrový diesel všech dob.
Co se také zatím neví, je, zda budou všechna turba konvenční či zda budou některá z nich elektrická, se kterými zkouší experimentovat například Audi. Je pravděpodobné, že dvě turba budou menší pro rychlejší odezvu na plyn a další dvě budou větší pro větší tlak a právě ta menší by mohla teoreticky být elektrická, neboť tak by bylo dosaženo ještě lepší odezvy na sešlápnutí plynu.
Podobně jako je tomu dnes u motorů se třemi turbodmychadly, nový třílitr quad-turbo bude k mání v derivátech M Performance typu právě již zmíněné M550d a X5/X6/X7 M50d. Možná také uvidíme něco na způsob 750d, vlajkové lodi dieselů BMW. Kdy tento motor bude k mání, je zatím stále nejasné, ale dá se počítat s tím, že se objeví v příští generaci řady 5.






Dnes má třílitr v BMW M550d tři turbodmychadla, v budoucnu by měl mít ještě o jedno víc. Dodá mu to další desítky koní
Zdroj: BimmerToday via AutoEvolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 5 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Prodeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 2 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 3 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 5 hodinamiNádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před 6 hodinamiLada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva