Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km
8.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Accord se v USA prodával jako Acura TSX i s motorem Honda K24. Majitel ujel už více než 800 tkm, teď ji vzal test výkonu a komprese.
Řada lidí při koupi ojetého auta vyžaduje co nejnižší kilometrový proběh, na což trh samozřejmě reaguje a auta s nízkým číslem na tachometru nabízí. Jestli jsou kilometry na displeji pravdivé či nikoliv, je vždy otázka, a také proto se tomuto tématu často věnujeme - ukazujeme auta s až neuvěřitelným proběhem obvykle v podobně neuvěřitelném stavu.
Dnes tu máme něco trochu jiného. Nejde o auto na prodej a vlastně ani o mimořádně ojeté auto jako takové, jádro pudla je tentokrát jinde - ve stavu motoru. Základním předpokladem správného běhu spalovacího motoru je komprese ve válcích. Její pokles se projevuje sníženým výkonem, popř. úplným selháním motoru. Důležité také je, aby nebyly velké výkyvy v úrovni komprese mezi jednotlivými válci. Důsledkem nevyrovnanosti je nepravidelný chod, což vede ke zvýšenému mechanickému namáhání a prohlubování problémů. Řadu motorů ve starších autech se v takovém případě už nevyplatí zachraňovat.
Americký majitel Acury TSX z roku 2005, vozu prakticky shodného s Hondou Accord v Evropě, s ní najel 505 248 mil, tedy 813 117 kilometrů, a to údajně s původním motorem a převodovkou. V 800 tisících km ji vzal na měření komprese ve válcích a výkonu na brzdě, aby zjistil, v jaké kondici motor je. Své auto měl od novoty, což znamená 12 let konstantně kvalitní údržby a zhruba 68 tisíc najetých kilometrů ročně.
Podle servisního manuálu je minimální tlak ve válci při kompresi je 0,93 MPa a maximální dovolený rozdíl mezi válci je 0,2 MPa. Naměřeno bylo 1207 kPa na prvních dvou válcích a 1,24 MPa na druhých dvou, což je s velkou rezervou v pořádku.
Měření výkonu také dopadlo velmi dobře. 2,4l čtyřválec K24A2 má podle výrobce jako nový 153 kW (205 k) a 231 Nm, ovšem tenhle výkon platí před ztrátami v pohonném ústrojí, tedy na klice. Na kolech bylo nyní naměřeno 123 kW (164 k) a 170,3 Nm. To vypadá jako dost velká ztráta, ale ztráta v pohonném ústrojí kolem 20 % a naměřený výkon na kolech okolo 118 kW (160 k) pro tyhle motory běžný i za mnohem menšího kilometrového proběhu. Takže tenhle motor bude ve velmi dobré kondici i z tohoto pohledu.
Máte-li tedy Accord téhle generace s 2,4l čtyřválcem K24, je možné, že pokud se o něj budete starat, vydrží opravdu dlouho. Verze v evropském Accordu je navíc naladěná na nižší výkon, i když má kompresní poměr stejných 10,5:1, takže potenciál pro vysoký kilometrový proběh tu určitě je. Ale pochopitelně, dobrá údržba znamená opravdu hodně...
Vůz těsně před měřením tlaků a výkonu
Tlaky ve válcích jsou naprosto v pořádku, výkon na kolech zůstává na obvyklých úrovních
Tohle auto vozí svého majitele už opravdu dlouho
Stav vozu po 800 tisících km dokonalý není, ale... také s ním nebylo a není zacházeno jako s primadonou
Zdroj: TSX travels přes Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva