Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Honda Sensing: nová sada asistentů řidiče upozorní, když zaspí na zelenou
27.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Honda představí armádu hlídačů nazvanou Sensing v novém Legendu, který se má ukázat ještě letos. Staví na kameře, radaru a hlídači jízdních pruhů.
Japonská automobilka Honda světu představila nový systém berliček pro řidiče, souhrnně nazvaný Sensing. Ten obsahuje spoustu vynálezů inovativních nejen pro Hondu, neopomíjí ale ani dnes již relativně běžné jízdní asistenty, jako například udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat s možností následování auta vpředu v nízkých rychlostech až do zastavení, tedy včetně popojíždění v kolonách, nebo systém rozpoznávání dopravních značek.
Systém by se měl dostat do nové Hondy Legend, která se má světu ukázat ještě letos, dost možná na autosalonu v Los Angeles, který se bude konat koncem listopadu. Honda jej popisuje trochu utopicky jako "další krok směrem ke společnosti bez dopravních nehod". Systém využívá radaru v přední masce a kamery v horní části čelního skla, kterou rozpoznává nejen statické překážky, ale i chodce.
K novinkám patří systém prevence čelní srážky, který rozpozná nebezpečí a varuje řidiče. Pokud ten nereaguje, sám vůz začne brzdit, aby nárazu zamezil nebo jej aspoň co nejvíce zmírnil. Podobně funguje systém prevence sražení nepozorného chodce, který, pokud uvidí chodce v jízdní dráze, řidiče upozorní. Tento systém také sleduje čáru na krajnici a pokud tam je chodec a vůz k němu míří, systém se mu umí i vyhnout.
Na podobném principu funguje systém prevence sjetí s vozovky, či spíše jakási nástavba systému aktivního udržování v jízdních pruzích. Čidla také sledují čáry na silnici a pokud auto míří mimo jízdní pruh, palubní deska zobrazí upozornění a volant začne vibrovat. Pokud řidič nereaguje, samo auto zatáhne za volant, abyste zůstali na silnici.
Poslední dva zlepšováky se budou hodit zejména na křižovatkách. Pokud byste se chtěli rozjet a auto před vámi by ještě stálo, sešlápnutí plynu nebude mít požadovaný efekt. Místo toho začne pedál vibrovat a vůz zobrazí upozornění, že ještě nemáte volnou jízdní dráhu. Naopak ve chvíli, kdy bude auto před vámi už pryč a vy budete stát na místě, auto se ozve, že by bylo na čase se také rozjet. Že se v tomto případě rozjede samo, však pochybujeme.
Honda je očividně s autopilotními systémy opatrnější než některé ostatní značky. Snahy o utopickou společnost bez dopravních nehod se však účastní a jde na to spíše hlídáním řidiče, než zlepšováním jeho schopností nebo odebíráním svobody v autě.
Jak budou tyto systémy fungovat ve skutečnosti, bychom se měli dozvědět poté, co připravovaná Honda Legend vstoupí na trh. Soudě podle dostupných obrázků je v plánu i komunikace mezi jednotlivými vozidly, díky které budou auta schopná fungovat blíže autopilotu. O ničem takovém se však tisková zpráva nezmiňuje.











Zveřejněné obrázky systému Honda Sensing říkají něco i o komunikaci mezi vozidly
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
včeraMercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
8.9.2025Řidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025
Nejnovější články
Evropané kupují stále nudnější auta, ukázala studie, fantazie si při výběru zjevně bere volno
před 10 hodinamiMercedes otočil jako nikdo. Ještě nedávno chtěl za 4 roky skončit se všemi spalováky, teď říká, že v nabídce udrží i dvanáctiválce
včeraŠkoda má smůlu, Turci jí se svou vlastní novou Octavií začnou vypalovat německý rybník ještě tento měsíc
včeraDalší země po letech tlaků odpískala nařizování elektromobilů, není to ekonomicky únosné
včeraRenault ovládl Mnichov novým Cliem. Je šik, „normální”, úsporné a bude dál levné, jen příď má samý kosočtverec
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva