Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Mazda se bude držet motorů SkyActiv, spotřeba má dále klesnout o 30 procent
15.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Rodina motorů SkyActiv zůstane v Mazdách, dokud to půjde. Do roku 2020 má ale výrazně klesnout spotřeba, to může znamenat přeplňování.
Mazda je známa tím, že i přes „dobu přeplňovanou”, jak se dají s nadsázkou shrnout trendy, které vévodí vývoji motorů automobilů, zůstává u svých atmosférických motorů se slušným objemem. Rodinu těchto motorů nazvala SkyActiv a jsou v ní zajímavé kousky. Snad i proto se bude držet tohoto přístupu i do budoucna.
Podle prezidenta evropské divize Mazdy Jeffa Guytona se bude dále zlepšovat efektivita motorů SkyActiv; spotřeba má být až o 30 % lepší do roku 2020. „Řídil jsem prototypy našich motorů příští generace a jsou všechno, v co doufáte stran síly a jemnosti chodu,” uvedl Guyton. Také hovořil o širším pásmu využitelných otáček.
O čem nicméně nepadla zmínka, je přeplňování. Budeme spekulovat, ale dvoutřetinová spotřeba paliva oproti současnému stavu a také širší pásmo využitelných otáček může naznačovat příchod turbodmychadel pro benzínové SkyActivy, což by zejména v případě 165koňového dvoulitru byla vážně škoda. Není ale nikde řečeno, že se tak skutečně stane; třeba má Mazda ještě další eso v rukávu, jak se držet atmosférického plnění.
„Máme vášeň pro efektivní spalování,” pokračoval Guyton. „Lze to přirovnat k vášni pro Mazdu MX-5. V konvenčních motorech je ohromně plýtváno teplem a určitě jde udělat něco konstruktivního s tímhle, než přidávát další hmotnost pohonnými jednotkami navíc,” naznačil směr vývoje. Také uvedl, že motory SkyActiv nepotřebují spousty převodových stupňů, stačí jim konvenční šestikvalty.
Elektřinu v budoucnosti Guyton nevyloučil. Mazda pracuje na systému EREV, tedy elektromobilu s Range Extenderem v podobě spalovacího motoru; zde by měl údajně přijít ke slovu malý Wankel. Podle evropského šéfa to však není vhodná cesta pro současnost a blízkou budoucnost.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.

Mazda a motory SkyActiv zůstávají spojeny i do budoucna



Spotřeba pohonných jednotek Mazdy se ale má do roku 2020 snížit o 30 % - jak toho bude konkrétně dosaženo, nevíme
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
dnes
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 3 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 4 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 6 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 7 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
