Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Mazda se bude držet motorů SkyActiv, spotřeba má dále klesnout o 30 procent
15.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Rodina motorů SkyActiv zůstane v Mazdách, dokud to půjde. Do roku 2020 má ale výrazně klesnout spotřeba, to může znamenat přeplňování.
Mazda je známa tím, že i přes „dobu přeplňovanou”, jak se dají s nadsázkou shrnout trendy, které vévodí vývoji motorů automobilů, zůstává u svých atmosférických motorů se slušným objemem. Rodinu těchto motorů nazvala SkyActiv a jsou v ní zajímavé kousky. Snad i proto se bude držet tohoto přístupu i do budoucna.
Podle prezidenta evropské divize Mazdy Jeffa Guytona se bude dále zlepšovat efektivita motorů SkyActiv; spotřeba má být až o 30 % lepší do roku 2020. „Řídil jsem prototypy našich motorů příští generace a jsou všechno, v co doufáte stran síly a jemnosti chodu,” uvedl Guyton. Také hovořil o širším pásmu využitelných otáček.
O čem nicméně nepadla zmínka, je přeplňování. Budeme spekulovat, ale dvoutřetinová spotřeba paliva oproti současnému stavu a také širší pásmo využitelných otáček může naznačovat příchod turbodmychadel pro benzínové SkyActivy, což by zejména v případě 165koňového dvoulitru byla vážně škoda. Není ale nikde řečeno, že se tak skutečně stane; třeba má Mazda ještě další eso v rukávu, jak se držet atmosférického plnění.
„Máme vášeň pro efektivní spalování,” pokračoval Guyton. „Lze to přirovnat k vášni pro Mazdu MX-5. V konvenčních motorech je ohromně plýtváno teplem a určitě jde udělat něco konstruktivního s tímhle, než přidávát další hmotnost pohonnými jednotkami navíc,” naznačil směr vývoje. Také uvedl, že motory SkyActiv nepotřebují spousty převodových stupňů, stačí jim konvenční šestikvalty.
Elektřinu v budoucnosti Guyton nevyloučil. Mazda pracuje na systému EREV, tedy elektromobilu s Range Extenderem v podobě spalovacího motoru; zde by měl údajně přijít ke slovu malý Wankel. Podle evropského šéfa to však není vhodná cesta pro současnost a blízkou budoucnost.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.

Mazda a motory SkyActiv zůstávají spojeny i do budoucna
Spotřeba pohonných jednotek Mazdy se ale má do roku 2020 snížit o 30 % - jak toho bude konkrétně dosaženo, nevíme
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 6 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nejnovější články
Ford už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
před hodinou„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před 3 hodinamiŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
před 4 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 6 hodinamiAudi zařízlo svůj ostrý elektrický kombík, konečně chápe, že takové auto nikdo nechtěl a nechce
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.12. 11:50 - Brus
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 09:07 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.10. 18:19 - Vrooom
- BMW Divize 09.09. 14:47 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.08. 20:47 - řidičBOB