Mazda se bude držet motorů SkyActiv, spotřeba má dále klesnout o 30 procent

Rodina motorů SkyActiv zůstane v Mazdách, dokud to půjde. Do roku 2020 má ale výrazně klesnout spotřeba, to může znamenat přeplňování.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Mazda se bude držet motorů SkyActiv, spotřeba má dále klesnout o 30 procent

15.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Mazda se bude držet motorů SkyActiv, spotřeba má dále klesnout o 30 procent

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Rodina motorů SkyActiv zůstane v Mazdách, dokud to půjde. Do roku 2020 má ale výrazně klesnout spotřeba, to může znamenat přeplňování.

Mazda je známa tím, že i přes „dobu přeplňovanou”, jak se dají s nadsázkou shrnout trendy, které vévodí vývoji motorů automobilů, zůstává u svých atmosférických motorů se slušným objemem. Rodinu těchto motorů nazvala SkyActiv a jsou v ní zajímavé kousky. Snad i proto se bude držet tohoto přístupu i do budoucna.

Podle prezidenta evropské divize Mazdy Jeffa Guytona se bude dále zlepšovat efektivita motorů SkyActiv; spotřeba má být až o 30 % lepší do roku 2020. „Řídil jsem prototypy našich motorů příští generace a jsou všechno, v co doufáte stran síly a jemnosti chodu,” uvedl Guyton. Také hovořil o širším pásmu využitelných otáček.

O čem nicméně nepadla zmínka, je přeplňování. Budeme spekulovat, ale dvoutřetinová spotřeba paliva oproti současnému stavu a také širší pásmo využitelných otáček může naznačovat příchod turbodmychadel pro benzínové SkyActivy, což by zejména v případě 165koňového dvoulitru byla vážně škoda. Není ale nikde řečeno, že se tak skutečně stane; třeba má Mazda ještě další eso v rukávu, jak se držet atmosférického plnění.

„Máme vášeň pro efektivní spalování,” pokračoval Guyton. „Lze to přirovnat k vášni pro Mazdu MX-5. V konvenčních motorech je ohromně plýtváno teplem a určitě jde udělat něco konstruktivního s tímhle, než přidávát další hmotnost pohonnými jednotkami navíc,” naznačil směr vývoje. Také uvedl, že motory SkyActiv nepotřebují spousty převodových stupňů, stačí jim konvenční šestikvalty.

Elektřinu v budoucnosti Guyton nevyloučil. Mazda pracuje na systému EREV, tedy elektromobilu s Range Extenderem v podobě spalovacího motoru; zde by měl údajně přijít ke slovu malý Wankel. Podle evropského šéfa to však není vhodná cesta pro současnost a blízkou budoucnost.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.


Mazda se bude držet motorů SkyActiv, spotřeba má dále klesnout o 30 procent - 1 - test mazda 3 165 22
Mazda a motory SkyActiv zůstávají spojeny i do budoucna

Mazda se bude držet motorů SkyActiv, spotřeba má dále klesnout o 30 procent - 2 - test mazda 3 165 72Mazda se bude držet motorů SkyActiv, spotřeba má dále klesnout o 30 procent - 3 - test mazda 3 165 73Mazda se bude držet motorů SkyActiv, spotřeba má dále klesnout o 30 procent - 4 - test mazda 3 165 74
Spotřeba pohonných jednotek Mazdy se ale má do roku 2020 snížit o 30 % - jak toho bude konkrétně dosaženo, nevíme

Zdroj: Autocar

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše