Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Porsche poprvé ukázalo svůj motor 2,0 V4 s výkonem 500 koní, je to pastva pro oči
19.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vidlicový čtyřválec se jen tak nevidí. Tenhle navíc vyhrál Le Mans ve voze značky Porsche. Pro rok 2016 bude slabší, i tak fascinuje.
Vítězem loňské čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans se po několikaleté dominanci Audi stala značka Porsche se svou hybridní plackou, označenou 919. To není žádná novinka, tenhle závod se jel vloni v červnu a už tehdy jsme si o vítězném voze mohli přečíst, kolik spálil paliva a kolik dostal nových pneumatik. A při té příležitosti se také podívat na jedno z jeho ostrýcg kol.
Tenhle vůz se představil dokonce mnohem dříve, na autosalonu v Ženevě v roce 2014. Už tam jsme se dozvěděli, že má vidlicový čtyřválec o objemu dva litry, v automobilu velmi neobvyklý motor. Porsche jej ale od té doby nikdy oficiálně a detailně neukázalo na skutečných fotografiích, až do nynějška. Teď si jej můžeme prohlédnout na nových fotkách na kterých vypadá trochu jako šperk.
A šperk to vlastně trochu je. Řady válců svírají úhel 90°, takže to je něco jako půlka V8. A Porsche s ním vyhrálo Le Mans absolutně, což je proti kalibrům typu čtyřlitrové dieselové V6 Audi a 3,7litrové V8 Toyoty vážně velký úspěch. Víme ale, že v roce 2015 měl tento motor s přeplňováním výkon přes 500 koní; přesné číslo není známé. A celý hybridní systém nabídl asi 900 koní.
Motor využívá systém vyrábějící elektřinu z tepla výfuků a vůz má systém KERS, který dobíjí lithium-ionové baterie v kabině auta. Elektromotor je na přední nápravě, takže každé kolo může pilot z vozu udělat na chvíli čtyřkolku; může se to hodit zejména v zatáčkách. Spalovací motor pohání zadní kola.
Víme také, že s přísnějším limitem na množství spáleného paliva v letošním šampionátu WEC byl tento vidlicový čtyřválec trochu přiškrcen, takže má dávat méně než 500 koní. Celkový výkon systému je ale pořád okolo 900 koní. A auto váží 870 kilogramů, takže se díváme na stroj s poměrem výkonu ku hmotnosti přes tisíc koní na tunu.
Prvním závodem, kde se tento motor v nové specifikaci ukáže, bude šestihodinovka na okruhu Silverstone 17. dubna. Le Mans se letos jede 18. června a v září se šampionát WEC podívá do Střední Ameriky, do Mexico City. Obrázky jsou níže, tenhle motor je vážně radost si prohlédnout.
Vidlicový čtyřválec s objemem 2 litry a výkonem okolo 500 koní se jen tak nevidí
Pohled na celé hybridní ústrojí vozu
Porsche s ním vloni vyhrálo 24h Le Mans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před hodinou - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 3 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 5 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva