Start-stop ničí i nejmodernější motory, říká výrobce komponentů. Lze to jen omezit

 | 100 příspěvků | 6.1.2018 Mirek Mazal
Reagovat

Nepřihlášený františek

no jo, "pokrok" v podání.. | 6.1.2018 09:54reagovat
avatar

no jo, "pokrok" v podání EU nezastavíš....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hybrid

Da sa to konstrukcne navrh.. | 6.1.2018 10:50reagovat
avatar

Da sa to konstrukcne navrhnut aj tak, ze to neskodi.

Hybridy od Toyoty maju spalovaci motor, ktory sa neustale vypina a zapina aj pocas jazdy, podstatne viac ako start-stop. Napriek tomu ma cely pohon velmi dlhu zivotnost a spolahlivost (taxiky nabehaju aj million km bez tech. problemov).

Rozdiel je v tom, ze spalovaci motor je poprve jednoduchy (atmosfera s variabilnym casovanim ventilov) a podruhe mu pomaha elektromotor, generator a bateria. Po studenom starte sa spalovak vzdy zahreje na optimalnu teplotu a dalej pracuje v idealnom pasme otacok. Neustale zapinanie / vypinanie si vodic ani neuvedomuje.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený fero

Nie je to len o motore..... | 6.1.2018 11:07reagovat
avatar

Nie je to len o motore... odchadzajú aj žiarovky (v prípade halogénu) kedy motor štartuje do zapnutých svetiel a ich "pohasínanie" likviduje žiarovky ako na bežiacom páse....

Skutočne kúzelný je štart stop s automatom, kedy pri parkovaní a zmene D a R v prípade komplikovanejšieho miesta auto vypne aj 8x....

dalšia vec je štart samotný...auto naštartuje otrasom...vždy...človek ktorý povie že jeho auto štartuje bez povšimnutia je uplne "teleso" ...

S manualom auto pri rýchlejšom rozjazde šklbne... prirodzené zaradenie jednotky a okamžitý rozbeh...pre tých, ktorý pomaličky zaradia jednotku, potom si "autoškolácky" oprú patu na spojke a postupne a jemno idu spojkou do záberu je to samozrejme nepostrehnutelné...pre človeka ktorý zaradí a okamžite chce isť auto šklbne pretože motor ešte nie je "uplne ready"....

štart stop je vhodný iba pre "obsluhu vozidla" tj. človek ktorému je auto a jazda s nim v principe obťažujuca...

vodič (človek ktorý si jazdu autom užíva) štart stop neznesie...;)

Nepřihlášený Rosťa

Chce se to jenom naučit ta.. | 6.1.2018 11:11reagovat
avatar

Chce se to jenom naučit takovou jednu drobnost, po nastartování motoru, stlačit jenom jeden čudlík, objeví se na displeji hláška o deaktivaci systému start - stop, a to je vše - naučit se to dá dost rychle, a problém nebo to co se vydává za problém, je pryč.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: Da sa to konstrukcne navrh.. | 6.1.2018 11:12reagovat
avatar

Ano, ale je to velmi drahe a komplikovane reseni, pro penezenku ridice to muze mit prinos az po nekolika stech tisicich najetych kilometrech a z pohledu emisi to bude podobne, protoze se sice neco malo usetri v provozu, ale mnohem vic se vypusti v procesu vyroby.

Idealni je se na cely SS vykaslat, jenze on dokaze v normovanem testu pekne snizit spotrebu, takze si to automobilky nemohou dovolit :-(

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Paja

Presne prvni co po nastart.. | 6.1.2018 11:27reagovat
avatar

Presne prvni co po nastartovani udelam je ze tento system vypnu a je kld. Nic vic nic min

Nepřihlášený Start Stop určitě ano i u kamionů a a

Pořád lepší když to ničí n.. | 6.1.2018 11:32reagovat
avatar

Pořád lepší když to ničí nějaký posraný motor než zdraví všech co musí dýchat splodiny a jedy z výfuku milionů aut které běží v kolonách a na křižovatkách úplněz bytečně!!!! A to stojí benzín 30 Kč!!!!!!!!

VŠICHNI TADY JSTE KRETÉNI! AŽ BUDETE STÁT NA KŘIŽOVATCE A SEDĚT V AUTĚ ZAMYSLETE SE PROČ VÁM ZBYTEČNĚ BĚŽÍ MOTOR KTERÝ POTŘEBUJETE JEN PRO JÍZDU!!!! ZMĚNÍTE NÁZOR AŽ BUDETE MÍT RAKOVINU.Ale to už bude jedo!To pak každej otočí.....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený a

Měl jsem jako náhradní voz.. | 6.1.2018 11:37reagovat
avatar

Měl jsem jako náhradní vozidlo půjčený Rapid 1,2 TSI (66 kW) model 2016 nebo 2017 a byl jsem „zoufalý?“, protože jsem nevěděl, jak start-stop vypnout. Auto mělo obyčejnou spínací skříňku, takže tlačítko nikde. Později jsem start-stop našel někde v menu, ale možnost vypnutí tam nebyla. Bylo léto a 35 °C, takže jela klimatizace a auto na semaforech stejně motor vypnulo. Za malou chvilku ho zase zapínalo, protože jsem fakt chtěl klimatizovat i v koloně :-) Auto při každém startování tak nějak zavibrovalo, no prostě motor ratlík - jinak mně to auto samozřejmě nevyhovovalo, protože ve srovnání s mou střední třídou je to uhoupaná koza se slabým motorem. Ale dobře mně tak, žekl jsem slečně do telefonu, že oktávku nepotřebuju, že to na víkend vydržím i s něčím menším.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený a

Reakce na: Pořád lepší když to ničí n.. | 6.1.2018 11:39reagovat
avatar

Hlavně když je 25 °C a víc, to se v té koloně fakt dobře stojí bez motoru a tím pádem bez vnitřní cirkulace a bez klimatizace, že?

Nepřihlášený Paja

Reakce na: Pořád lepší když to ničí n.. | 6.1.2018 11:46reagovat
avatar

Kreten si ty, kdyz uz si zacal byt vulgarni. Nejdriv zakaz zaoceansky parniky, tovarny v rozvojovych zemich ktere nici zivotni prostredi daleko vice, a pak res ze mam na krizovatce vypnutej stop-start u meho noveho auta s nizkyma emisema chytraku

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hybrid

Reakce na: Ano, ale je to velmi drahe.. | 6.1.2018 11:58reagovat
avatar

Hybrid je drahy?

Hybrid s aut.prev. je cenovo porovnatelny s dieslom s aut.prev. Voci benzinu s manualom je drahsi o 3.000-4.000 Eur, ale spotreba je o ~2.5l mensia, pri 100.000km je uspora min. 3.000 Eur + lacnejsi servis + brzdy a pneu sa menia menej casto + ziadne problemy s DPF, spojkou, turbom, vstrekmi, atd. + vyssia odkupna cena + bezproblemove emisne STK. Inymi slovami, CELKOVE NAKLADY po dobu zivotnosti su nizsie alebo porovnatelne.

Vyrobne emisie hybridov?

Realne emisie NOx ma hybrid 100x mensie ako diesel (5mg vs 500mg). Navyse, hybrid ma v meste 50-70% casu vypnuty spalovak. Bateria NiMh sa da obnovovat a uplne recyklovat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený BBB

Nikde nemůžu najít, jestli.. | 6.1.2018 12:03reagovat
avatar

Nikde nemůžu najít, jestli se to týká jen aut s manualni převodovkou nebo i automatů??

Nepřihlášený R2

Reakce na: Hybrid je drahy? Hybrid s.. | 6.1.2018 12:32reagovat
avatar

Ja zase zapomnel, ze nejsem mezi beznymi smrtelniky, ale na autoforu, tady je 100.000 bezny vydaj za svacinu. Hybridy za jizdy benzin malem vyrabi a o 500 Kc drazsi servis je vlastne levnejsi. Auto ktere ma mnoho slozitych dilu navic je spolehlivejsi ...

Je to jako u nafty, musite mit pomerne vysoky najezd, aby se uspora vyplatila. Rozdil mezi benzinovym a hybridnim Yarisem dle spritmonitoru je necely 1 litr. Takze najednou se nabavime o najezdu 100.000 km, ale spise 350.000 km, k tomu drazsi servis a drazsi pojisteni drazsiho vozu, jako bonus riziko drahe zavady. I kdyz je Toyota relativne spolehliva, ale na nehybridni verzi je toho mnohem mene k rozbiti nez na hybridni.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ff

U I30 stačí aretovat tlačít.. | 6.1.2018 12:34reagovat
avatar

U I30 stačí aretovat tlačítko vypínání strt-stop párátkem a START-STOP je trvalé vypnutý. U většiny aut to ale prý nejde.

Nepřihlášený Antiterrorista

Vy co tu neustále argument.. | 6.1.2018 12:47reagovat
avatar

Vy co tu neustále argumentujete emisemi, a tedy chcete aby start-stop měla všechna auta povinně a řidiči to nevypínali.

Spočítejte si tu ekologii jako celek. Jestli máte všech pět pohromadě musíte na to prostě přijít.

Jinak co se týká spotřeby, tak to chce auta prostě servisovat. Já měl spotřebu staršího auta (přes 15 let) co odpovídala papírové spotřebě, tedy řekněme bez klimatizace 7.7 l/100 km (město), 5,9 l/100 km (kombinovaná). Po opravě připojení kastle sání a výměně volnoběžky alternátoru a dalších několika drobností které mi umožňují jinak/optimálněji řadit mám rázem spotřebu o celý 1 l/100 km menší, což mi příjde téměř neuvěřitelné, ale je to tak. Moje momentální kombinovaná spotřeba, spíše město, je nyní 6 l/100 km včetně klimatizace (ta bere 1-1.5 l/100 km, teď v zimě kdy kompresor běží jen při odmlžování spíše ten 1 l/100 km).

Takže pokud tu někdo chcete ekologii, přestaňte se srát do ostatních a udělejte se svým autem co umíte aby klesla spotřeba. Pak se pochlubte ostatním a já myslím, že není řidič co by nechtěl jezdit co nejlevněji a tedy i ekologicky jak to jen jde.

Nepřihlášený Hybrid

Reakce na: Ja zase zapomnel, ze nejse.. | 6.1.2018 13:17reagovat
avatar

R2: Cital si na Autoforu, Auto.cz, atd. o nejakych technickych problemoch s hybridmi Toyoty? Ja nie, hoci sa vyrabaju uz 20r. Cital si o technickych problemoch modernych spalovakov s DPF, vstrekmi, turbom, start/stop, atd.? Ja ano, je o tom vela clankov.

Ohladom spotreby, hybrid v meste 4-5l, benzin v meste 7-9l. Dlhodoby rozdiel je urcite do 2l, zalezi kde sa jazdi. Pri priemernom veku aut v CZ (15r.) sa vyssia cena hybrida vrati aj na spotrebe. Okrem toho, za 10r. sa bude vyrabat vela HEV/BEV/PHEV. Odkupna cena hybrida bude vyssia ako benzinu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený doki

Takto to dopadne ak sa do.. | 6.1.2018 13:40reagovat
avatar

Takto to dopadne ak sa do prísne technických záležitostí obuje masa technických núl,z takej hlavy sa zrodí jedine takáto kapitálna volovina

Nepřihlášený mikes

Reakce na: Hybrid je drahy? Hybrid s.. | 6.1.2018 13:44reagovat
avatar

Asi bys měl trochu ubrat z toho hybridního fanatismu. Začni třeba vysvětlením proč těžší hybrid opotřebuje méně pneu než obyč benzín. Mě teda napadá jen jeden důvod podpořený vlastní zkušeností s hybridisty - jezdíš jak s hnojem...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hybrid

Reakce na: Ja zase zapomnel, ze nejse.. | 6.1.2018 13:50reagovat
avatar

R2+: Nazor, ze hybrid je komplikovany je nespravny. Ak si niekto nastuduje HSD Toyoty, tak zisti, ze po mechanickej stranke sa tam nema co kazit.

Vsetko je jenoduche a odolne: spalovak, elektromotor, generator a bateriu prepaja "rozdelovac" (e-CVT, resp. transaxle), co je v principe planetove ozubene sukolesie, opat jednoduche a odolne. Zlozity je len softver.

Nepřihlášený hybrid

Reakce na: Asi bys měl trochu ubrat z.. | 6.1.2018 13:53reagovat
avatar

mikes: jj, jezdim jak s hnojem, ale ... nesmradim jak s hnojem :))

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: R2: Cital si na Autoforu,.. | 6.1.2018 14:03reagovat
avatar

Je dulezite si uvedomit, ze se bavime o aute, ktere temer nikdo nevlastni, takze ani nemame prilis moznosti si o jeho problemech precist. Navic neni duvod, aby byla hybridni Toyota spolehlivejsi nez Toyota nehybridni.

O dieselech jsem ve svem prispevku nehovoril, ale proti dieselu zase hybridy nedokazi prilis usetrit, alespon tedy za predpokladu, ze bezne dieselove auto travi podstatnou cast sveho zivota mimo mesto. Tam je pripadna kalkulace spise o tom, zda verite, ze diesel zvladne vysoky najezd bez zavaznejsich poruch, nez o uspore paliva.

Start/Stop se vetsinou da vypnout, stejne v praxi nemiva zajimavy prinos, ale pro automobilku prinasi zajimavou moznost, jak snizit normovanou spotrebu a tim se vyhnout nutnosti placeni za nadlimitni CO2 s mnohem nizsimi naklady nez hybrid.

Ano, souhlasim s tim, ze zalezi kde se jezdi a kolik se jezdi. Ve meste je rozdil vetsi na dalnici minimalni. Proto jsem vzal prumery realnych uzivatelu. Samozrejme, ze pro konkretniho cloveka to bude vypadat casto jinak. Ja treba do mesta autem temer nejezdim, takze v mem pripade by byla investice do hybridu nenavratna, jiny zas jezdi temer jen po meste, takze by mel penize zpet treba "jiz " po 100.000 km, take bude hrat roli, za jak dlouho tech 100.000 najede, i kdyz jsou u nas auta v prumeru stara, tak stoji za zvazeni jestli se vyplati investice s 10letou navratnosti, behem te doby je riziko, ze vam auto ukradnou, bude mit tezkou havarii nebo drahou poruchu pomerne vysoke. Velky prumerny vek aut totiz neni jen o tom, ze se tu auta dozivaji vysokeho veku, ale i o tom, ze se sem dovazi spousta starsich ojetin ze zapadnich zemi, jejichz vrstevnici casto jiz miri na vrakoviste.

Jinak nechci vypadat jako zastance SS pro uzivatele nebo ekologii, je to spatne reseni z mnoha duvodu, ale je cenove mnohem dostupnejsi nez hybrid. A na plneni emisnich cilu zatim staci. V blizke budoucnosti jiz zrejme dostatecne nebude a bude treba jit drastictejsimi cestami, treba prave vyuzitim hybridu.

Nepřihlášený Takyřidič

Tisící plus první důkaz, že.. | 6.1.2018 14:08reagovat
avatar

Tisící plus první důkaz, že když se vláda pokusí vyřešit technický či ekonomický problém nějakým administrativním opatřením, tak jej buď vůbec nevyřeší nebo ještě zhorší a navíc jako bonus vytvoří ještě jiný problém, horší než ten původní. Ale nadpolovoční většina lidí taková opatření miluje a od vlád je požaduje :-(

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Takyřidič

Reakce na: Chce se to jenom naučit ta.. | 6.1.2018 14:17reagovat
avatar

Naučit to možná jde, ale ne mě :-) Já tak v půlce případů zapomenu a pak vztekle mačkám to debilní tlačítko na první křižovatce, kde mi to takhle řízeně chcípne... U příštího auta asi už budu muset mít checklist jako piloti :-)

Nepřihlášený older

Reakce na: Tisící plus první důkaz, že.. | 6.1.2018 14:51reagovat
avatar

Zapoměl si na jednu důležitou věc. Když vláda něco řeší, tak to trvá 10x déle a stojí to 10x víc než kdyby to samé dělal soukromý sektor. A to ještě nemluvíme o těch 100kách úředníků kteří se "musí" přijmout a pracující ze soukromého sektoru je musí zaplatit a které po skončení projektu už nelze propustit. Lidi tyto věci nemilují, ale protože tyto fakta média "obyčejným lidem" zatajují, tak ti se pak lehce nechají opít rohlíkem. Ach jo....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Pořád lepší když to ničí n.. | 6.1.2018 14:53reagovat
avatar

Máte pravdu, stát za někým kdo má naftu je opravdu lahůdka. Vykuchané filtry a motory do kterých se naleje co se dá, by měli konečně dostávat ze silnic pryč.

Nepřihlášený Takyřidič

Reakce na: Zapoměl si na jednu důleži.. | 6.1.2018 15:31reagovat
avatar

Jasně, to je pravda. Ale lidi, kteří volají po vládních zásazích do kdečeho existují a není jich málo. Stačí se podívat na jakoukoliv internetovou diskusi, všude tam najdeš nějaké to "mělo by se zakázat, jak tohle mohl někdo dovolit,..."

Nepřihlášený Takyřidič

Reakce na: Pořád lepší když to ničí n.. | 6.1.2018 15:34reagovat
avatar

Když máte tak silné ekologické cítění, proč tedy nejezdíte tramvají nebo vlakem a místo toho stojíte za někým v koloně?

Nepřihlášený

Reakce na: Da sa to konstrukcne navrh.. | 6.1.2018 16:41reagovat
avatar

Polský test Priusu vyrobeného v roce 1997 který jezdí doposud s původním akumulátorem

1997-2007 = 20let na jeden akumulátor

https://www.youtube.com/watch?v=Fe0X6PdY_68&t=405s

Nepřihlášený Pavel Türke

To by snad meli soudruzi v.. | 6.1.2018 16:55reagovat
avatar

To by snad meli soudruzi vedet ne,ze kdyz je venku -20 a do prace jedu treba 15km pres mesto v ranni spicce a tam ten motor chcipne 10x urcite,tak se ani nezahreje a to nemluvim o dalsich castech.. Kokotina nehorazna hned po dennim sviceni.

Nepřihlášený Sagitální řez

Reakce na: Zapoměl si na jednu důleži.. | 6.1.2018 18:02reagovat
avatar

Oni nepropustitelní lidi co nemají po skončení projektu do čeho píchnout se cítí být nepostradatelní a chtějí se pochopitelně dále lehkoživit, tak že zaúkolují své nadřízené (naše další zaměstnance) a nechají si práci vytvořit.

Svého času bych řekl, že své nadřízené ovládají a přeprogramovávají ku svým potřebám. Dnes to hodnotím jako symbiózu parazitů. Parazitů množících se, vždyť děti také budou mít hlad.

Navíc parazitů co rádi zapojují další lehkoživky z řad těch co je živý. Vzniká tak jakýsi model socialismu, či mraveniště. Prostě na hovno a na pozabíjení všech parazitů i těch jen pitomých!

Nepřihlášený Martin

Reakce na: Da sa to konstrukcne navrh.. | 6.1.2018 18:10reagovat
avatar

Ano Toyota to má opravdu velmi dobře vyřešené a motory opravdu netrpí tolik. Ovšem není to jen ve variabilním časování ventilů,ale hlavně v tom,že motor pracuje v tzv.Atkinsonově cyklu (u všech hybridů od Toyoty) jenže tenhle motor nemá zase rád moc velké vytáčení,takže jsou zdokumentované Priusy druhé generace,které najezdily ve městě přes milon kilometrů jako taxi, kdy se motor vypínal a zapínal nesčíslněkrát a bez závady,ale nadruhou stranu jsou případy, kdy si Priuse, nebo Aurise HSD koupila firma,která s nima jezdí po většinu času po dálnici a motory jsou K.O. po 250 tis.někdy i dřív. Jasně,že záleží,jak se k autu chová řidič, ale já tím chtěl jen říct,že když už někdo přijde s motorem, který v pohodě přežívá časté startování,zase mu vadí něco jiného. Jo a ještě velké plus mají hybridní motory v tom,že nemají klasický starter ani alternátor,který u normálního auta se start-stop systémem také hodně trpí,ale jak starování benzinového motoru, tak dobíjení ma na starosti elektromotor hybridní soustavy...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kaja

Velký problém měst,kde jso.. | 6.1.2018 18:16reagovat
avatar

Velký problém měst,kde jsou semafory je,že téměř neexistuje tzv.zelená vlna,aby auta nemusela zbytečně zastavovat.No na kamerové systémy(abyse vybralo na pokutách)prachy byly,ale ekologie a lidi na ty se kašle.Ještě malá perlička víte kolik stojí akumulátor do vozu se systémem ss?Normální baterie asi 1500(podle výkonu)ale baterie na ss až 6000,to se vyplatí ne?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: Velký problém měst,kde jso.. | 6.1.2018 18:27reagovat
avatar

To hodne zalezi na konkretnim aute a na tom, zda se jedna o SS s rekuperaci brzdne energie. Klidne to muze byt "jen" 2500 bez rekuperace nebo 3500 s rekuperaci. Ona ta baterie za 1500 take asi nebude to nej co lze na trhu sehnat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ivo

Reakce na: no jo, "pokrok" v podání.. | 6.1.2018 18:33reagovat
avatar

máte to trochu pomotaný v té své duté antiEU hlavě. EU jen tlačí na omezení škodlivin ve výfukových plynech - to aby jsi nedostal raka a nechcípl. Start stop vymyslely automobilky, ne EU.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Martin

Reakce na: Pořád lepší když to ničí n.. | 6.1.2018 18:47reagovat
avatar

Hlavně se pan" hulvátský ekoterorista" velmi mýlí v tom,že v kolonách se SS systémem nejde tolik šodlivin. Už byli dělány nezávislé testy,které dokázali,že když auto stojí cca 30vteřin někdy i déle s vypnutým motorem v koloně,všechny ty emise které nevypustí vezmou za své,při opětovném startu. Protože každý i zahřátý motor vypustí při startu krátkodobě víc CO a jiného bordelu,než motor,který po stejnou dobu jde zahřátý na volnoběh. samozřejmě mluvíme o motoru,který je v pořádku a nemá vykuchaný katalyzátor nebo DPF,ale za tohle zase až tak nemohou lidi,kteří si to nechali vykuchtat, ale cenová politika výrobců dílů, kdy prodávají díl,který by mohl mít cenu 4-5 tis. za neskutečných 20-30 tis.někdy i víc... Ale zajímavý,že všichni hned svolávají torturu a vysoké pokuty pro někoho,kdo potřebuje nutně auto k životu a má sice na normální údržbu,ale ne na takovýhle extrém a nikdo nevolá k odpovědnosti výrobce,kteří předražují díly o tisíce procent...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: máte to trochu pomotaný v.. | 6.1.2018 18:53reagovat
avatar

EU stanovuje samozrejme i limity na CO2, kvuli nim se zavadi SS a podobne nesmysly, byt to samozrejme delaji automobilky "dobrovolne". Ona pokuta 95 euro za kazdy gram CO2, o ktery prekrocite povoleny limit neni uplne zanedbatelna.

Nepřihlášený Mirek

Řešení je prosté.. Loni js.. | 6.1.2018 19:01reagovat
avatar

Řešení je prosté.. Loni jsem koupil svoje první auto se SS, děsně mně to štvalo od první jízdy, vypínat tlačítkem po každém nastartování se mi nechtělo, tak jsem si na netu našel, kde nejblíže to umí vypnout, borec z Radotína řekl, že ani nemusím k němu, litá po Praze a vypíná to jak na běžím páse, bo to sere každého, dali jsme si scuka, on připojil svůj noťas, za pár minut bylo hotovo, vzal si litr a čau. A je po problému.

Nepřihlášený Protiva obecná, počítající, uvažuj

Reakce na: To hodne zalezi na konkret.. | 6.1.2018 19:08reagovat
avatar

Pánové, 2700-3000 Kč stojí jakž takž použitelný obyčejný zaplavený olověný akumulátor 12V/72-74 Ah, jehož životnost se dnes u těch běžně zakoupených v obchodech dá počítat na jednotky roků, řekněme do pěti let (narozdíl třeba od minulosti, kdy ty z prvovýroby vydržely běžně přes deset let), pravděpodobnost reklamace je přitom řekněme 1/3-1/4.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený reypal

Obzvláště nesmyslný je ten.. | 6.1.2018 19:34reagovat
avatar

Obzvláště nesmyslný je tento systém u přeplňovanách motorů.Kolísání teplot na "turbu"je obzvláště barbarský způsob jak turbo likvidovat .

Nepřihlášený R2

Reakce na: Pánové, 2700-3000 Kč stojí.. | 6.1.2018 19:38reagovat
avatar

Ja jsem zakoupil baterii podobne kapacity (12V 77Ah 780A) priblizne za 2300 (stale stoji podobne) a zatim slouzi. Letos to bude 6 let. Samozrejme muze kazdym dnem umrit. Jinak 70 Ah+ je spise pro bezne diesely, do benzinu casto staci i o neco levnejsi baterie s mensi kapacitou a proudem.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený josephko

Na všetky problémy spaľova.. | 6.1.2018 20:20reagovat
avatar

Na všetky problémy spaľovacích motorov existuje jeden univerzálny a jednoduchý liek: ELEKTRINA. :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ernie

Reakce na: máte to trochu pomotaný v.. | 6.1.2018 21:11reagovat
avatar

To uz niekto na svete dostal rakovinu z CO2 ?!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: To uz niekto na svete dost.. | 6.1.2018 21:15reagovat
avatar

Pravdepodobne predbezna opatrnost ;-)

Nepřihlášený PaulB

Pro ty co obhajují systém.. | 6.1.2018 21:41reagovat
avatar

Pro ty co obhajují systém SS, vezměte si stopky na nějaké trase po městě a stopněte dobu kdy je motor vypnutý. Pak jednoduchá matematika a uvidíte kolik 1000 jste ušetřili. ?

Nepřihlášený

Nejvíc smrdí ochcávka TDI | 6.1.2018 22:02reagovat
avatar

Nejvíc smrdí ochcávka TDI

Nepřihlášený Protiva obecná, počítající, uvažuj

Reakce na: Ja jsem zakoupil baterii p.. | 6.1.2018 22:39reagovat
avatar

Ale jo, říkáš to správně...

Před šesti lety, není dnes. u té dnešní bych si s tou výdrží tak jistý nebyl. nemám pro to stoprocentní důkaz, ale zdá se že vím o baterii co vydržela přes 15 let, a poté již nebyla sice schopná dodat dieselu dostatečný proud (proto byla vyměněna, mimochodem za baterii s tří letou těžko uznatelnou zárukou - tedy prakticky na hovno, a přesto nebo právě proto chodí lidi reklamovat odhadem až tak 1/4 baterií ihned po koupi - to je ta dnešní kvalita), poklesla jí kapacita, nicméně napětí stále držela a byla použitelná pro jiné použití.

Ano ta kapacita 72/74 Ah je vhodná pro diesel, nebo karavany, nebo nadstandardně elektronikou vybavené benzíny. Právě proto byla ta kapacita uvedena, že jde o pouhých 74Ah.

Jinak já mám třeba i 100 Ah olověné startovací akumulátory (a můj alternátor by to ještě zvládal dobíjet) a jsou levnější a v mnoha ohledech i kvalitnější, ale třeba zase trpí výrazným samovybíjením. Chtěl jsem prostě říci, že každá aplikace potřebuje správně zvolit akumulátor (typ i kapacitu) i systém dobíjení (je to vše o vzájemných souvislostech, včetně výdeje/odběru) a už jen obyčejný olověný akumulátor uvedené kapacity je dosti drahý.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: Ale jo, říkáš to správně.... | 6.1.2018 23:42reagovat
avatar

Ono moc nelze mit dukazy, jen teoreticke predpoklady, dnesni auta (nebo +- 10leta) u kterych nyni probihaji vymeny baterii maji casto vic funkci a jsou narocnejsi na elektrinu nez 20leta (trosku samozrejme zavisi na konkretnich modelech). Kvuli tomu muze byt baterie vice namahana a odchazet driv. Problem je, ze pred timto varoval automobilovy tisk klidne uz pred 10 lety. V praxi to bude z velke casti i o tom, v jakem stavu je auto, ve kterem menim baterii, zda ma v poradku alternator, regulaci napeti, zda tem nektere spotrebice nezerou vic nez by mely, zda ho nenechavam stat s vybytou baterii, jestli garazuji ...

Nakonec je to skoro jedno, pokud vymenim baterii klidne za ty 3000 po 50 - 100 000 kilometrech, tak se to vedle ostatnich nakladu na provoz auta celkem ztrati. Za tu dobu dam pravdepodobne vic i za kapalinu do ostrikovace :-)

Nepřihlášený a

Reakce na: Hlavně se pan" hulvátský e.. | 6.1.2018 23:46reagovat
avatar

Když na to nemají, aŤ si koupí benzíňák 1,6 l třeba od Dacie, tam se jim na motoru těžko něco pokazí.

Nepřihlášený Radon

Ty cisla o desetinasobku s.. | 7.1.2018 00:29reagovat
avatar

Ty cisla o desetinasobku startu vypadaji strasidelne, jen by nemely desit ridice kupujici ojetiny z dovozu, ktere jezdily pro firmy (rozvozy, objizdeni zakazniku) nebo taxisluzby. Takove auta startovala desetkrat denne uz pred erou SS. Ja osobne zmacknu SS automaticky po startu, otravuje mne to stejne jako ohrev zrcatek nebo radio, tzn je mne to uz jedno. Navic ted v zime to na tech mych 15 km ani neni treba.

Nepřihlášený Hybrid

Reakce na: Ano Toyota to má opravdu v.. | 7.1.2018 09:19reagovat
avatar

Martin: Ak by Prius nebol vhodny na dialnicu a spalovak mal tendenciu odist po 250tis., tak by toho bol "plny web", zvlast na priuschat, kde kazdy nedostatok rozoberaju do detailov. Ale ziadne spravy o tom nie su.

Je to opacne, Prius ma velmi dobru aerodynamiku a preto je zvlast vhodny na dialnicu, s novym Priusom sa neda dostat na dialnici cez 6l. Spalovak je v kazdom rezime v idealnych otackach (cca 1500-4800) a na dialnici v optimalnych ~3000ot. Hybridy vypinaju spalovak aj na dialnici (cca 10-20% casu), preto maju nizku spotrebu aj v tomto rezime, ale vela zalezi na aerodynamike. Inac, kazdemu spalovaku sa da dat predcasne k.o., staci zanedbavat vymeny oleja.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Reakce na: Martin: Ak by Prius nebol.. | 7.1.2018 09:52reagovat
avatar

V případě Aurise se o hybridu dá -snad- přemýšlet, ale Prius je úplně mimo. V současném ceníku Toyoty u nás teda vůbec nefiguruje, ale někde jsem zahlídl jeho cenu okolo 900 000. Proti Aurisu v max výbavě je to +300 000. To se při úspoře 1.5-2 l/100 km zaplatí asi tak po odjetí 500 000 km. Možná. Což je u běžnýho řidiče u nás asi tak 30-40 let.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tezko rict

njn ... nejspis to je nezd.. | 7.1.2018 10:04reagovat
avatar

njn ... nejspis to je nezdrave pro motor, ale urcite je to zdravjejsi pro blizke okoli :-)

Nepřihlášený Já První

Reakce na: Kreten si ty, kdyz uz si.. | 7.1.2018 10:07reagovat
avatar

Kdyby jen to... stačí si spočítat, kolik emisí se dostane do vzduchu při likvidaci toho zničeného motoru a výrobě nového... ale to už vyžaduje zamyšlení, a to je pro některé lidi prostě nedostupná aktivita.

:-)

Nepřihlášený Já První

Reakce na: Na všetky problémy spaľova.. | 7.1.2018 10:15reagovat
avatar

Skutečně?

Tak si zjisti, jak se ta elektřina vyrábí, s jakou účinností se dostane až k tomu motoru v elektromobilu... jak se vyrábí a likvidují baterie pro tyhle elektrický krámy... jak vlastně vypadá a funguje taková dobíjecí stanice... a patrně Ti dojde, jaký plácáš nesmysly...

;-)

Nepřihlášený Zdeněk Neubauer

Jako mnoho výmyslů Evrops.. | 7.1.2018 10:22reagovat
avatar

Jako mnoho výmyslů Evropské unie je i StartStop podvod. Je to jen a pouze politický lobbing narvat do aut kde co, jen proto, aby na tom někdo vydělával!! Takových výmyslů a nařízení jsou mraky a vždy to zaplatí koncový uživatel, aby na tom firmy ( a politici) vydělali!! StartStop je nesmysl a nikdy nemůže být ekonomický ani ekologický. Už jen jeho výroba musí nutně zatížit ekologii. Zvyšuje cenu vozu, snižuje životnost motoru, snižuje životnost startétu, baterie, apod. A něvěřím ani, že pomocí StartStopu snížím emise. Pro každé nastartování je potřeba více palivové (bohatší) směsi, tím pádem jsou i vyšší emise. Ano, možná, když někde zastavím na 5 minut, tak to bude výhodné, ale v koloně v Praze, kde se vám motor při každém zastavení vypne a za 3 sekundy zase nastartuje???? To nikdy nemůže být ekologické. A navíc si je nutné uvědomit, že čím nižžší je životnost věcí, v tomto případě motoru, startéru, baterie, tím více se zatěžuje ekologie. Protože ty věci se musí více vyrábět, což samozřejmě ekologii nikdy nepomůže. Při každé výrobě vznikají emise, odpady, škodlivé látky apod.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený music123

řešením je fin 25 viz http.. | 7.1.2018 10:40reagovat
avatar

řešením je fin 25 viz https://www.interflon.com/asset/download/30823

Nepřihlášený aaa

SS je to nejlepší co je. M.. | 7.1.2018 11:37reagovat
avatar

SS je to nejlepší co je. Mělo by to být uděláno tak aby to nešlo deaktivovat.

Nepřihlášený Takyřidič

Reakce na: Jako mnoho výmyslů Evrops.. | 7.1.2018 13:21reagovat
avatar

"Oni" přímo nenařídili použít SS, ale jen tak hloupě (nebo chytře a zákeřně :-)) formulovali podmínky testu spotřeby, že to vedlo k vyvinutí systému SS, přestože v reálném provozu je k ničemu. Kdyby měl být SS vhodný pro normální použití, tak si dovedu představit nějaké tlačítko, které dočasně vypne motor, když řidič ví, že bude několik minut čekat. Musím říct, že úplně chápu snahu Evropské komise učinit Evropu méně závislou na importu energetických surovin. Ale ta technická řešení která předvádí, jsou hodná spíš Hurvínka než kvalitních vědců a inženýrů, kterých by EK mohla při svém rozpočtu najmout tolik, kolik se jí zachce.

Nepřihlášený Láďa

Ještě nikdo nepochopil roz.. | 7.1.2018 13:43reagovat
avatar

Ještě nikdo nepochopil rozdíl mezi START-STOP a STOP-START!!!!!!!

Tohle je systém STOP-START!! Jeho funkce je zhasnutí a následný start motoru!!

Nepřihlášený mikes

Reakce na: Martin: Ak by Prius nebol.. | 7.1.2018 13:46reagovat
avatar

Pokud ses na dalnici jeste nedostal pres 6 to znamena jedine, dudláš to 110 tacho. Nekteri tomu taky rikaji jizda po dalnici, ja ne. Pokud nekdo napise ze mu to na dalnici bere x l/100 predpokladam ze mluvi o 130 kmh. A hybrid je na dalnici jen benzinak s 1.8 atmo benzinem, ktery veze navic baterky. Tech ani ne 6 pri 130kmh bych v tomhle pripad fakt chtel videt, protoze 6 bere tak diesel prindane rychlosti a dalnice je pro hybrid obecne nejmene vhodne teritorium.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mikes

Reakce na: mikes: jj, jezdim jak s hn.. | 7.1.2018 13:49reagovat
avatar

Hybrid: Aspon ze to :-)))

Nepřihlášený Retard

Tady je zase buzerantů, kt.. | 7.1.2018 14:22reagovat
avatar

Tady je zase buzerantů, kteří rozumí stop-startu. Tento systém se automaticky aktivuje až po zahřátí motoru. Ani turba to neničí, protože vypnutí motoru neznamená, že přestane cirkulovat chlazení. Největší problém u turba byl, že když vypnete motor, nedokáže se normálně postupně ochladit. Si běžte poslechnout moderní turbomotor v létě po rychlejší jízdě a zaparkování, ventilátory se točí dál, i když řidič už dávno odešel. Co se týče v článku popisovaného usednutí klikové hřídele, tak to možná bylo kdysi v pravěku. Dnešní moderní auta ji usedají až po zaparkování, ne při vypnutí motoru na křižovatce. Ale chápu, že kreténům, co na všechno nadávají, se článek může líbit a můžou zase v hospodě probrat, jak je celý svět na hovno a díky tomu žijí své ubohé patetické života v bídě a neradosti.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hybrid

Reakce na: Pokud ses na dalnici jeste.. | 7.1.2018 14:55reagovat
avatar

Mikes: chces realne hodnoty spotreby Prius 2016?

realna 90 km/h = 3l

realna 140 km/h (tacho 146) = 6.5l

kludna jazda mestom = 3l

zdroj: autocentrum.pl https://www.youtube.com/watch?v=zwKN06K1SBw

---

Dynamika odpoveda zakladnej motorizacie (120-130k) pre A3, BMW 1, MB A, atd.

konkretne 0-50 (3.5s), 0-100 (10.5s), 80-120 (7.5s), v meste je to zive vdaka elektromotoru (+200Nm), mimo mesta priemerne, teda ziaden "hnoj" :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Takyřidič

Reakce na: Tady je zase buzerantů, kt.. | 7.1.2018 15:14reagovat
avatar

Ale no tak. Zdaleka ne každé auto má vodou chlazená ložiska turba a z těch, která to mají, zase nemá každé dochlazovací čerpadlo. To se týká i aut se systémem SS. Na druhou stranu, ten systém SS má trochu vlastní inteligence a situaci, kdy by mohlo dojít k poškození turba dokáže rozpoznat a v takovém případě prostě motor nevypne. Ale i tak se dá zvýšenému opotřebení turba zabránit jen částečně. Celé to nakonec stojí a padá s tím, kolik ušetřím na palivu a kolik tratím na rychlejším opotřebení vozidla a jaký poměr těchto veličin je ekonomicky nejvýhodnější. Bohužel, tento poměr je násilně ovlivněn špatně vymyšlenými předpisy a to je to celé o co v téhle debatě jde :-)

Nepřihlášený Adam

Reakce na: Tady je zase buzerantů, kt.. | 7.1.2018 18:12reagovat
avatar

Ježíš Marja chlape? Pojmem dochlazování turba či jiných ložisek není myšlen běh ventilátorů či snad oběhové čerpadla chl.kap..!!! V tvojí teorii chybí jeden zásadní vynález, který žádný motor zatím nemá. Víš který?

A prosím tě, víš co to znamená usednutí klikové hřídele? Víš co to je olejový film?

:-)))

Nepřihlášený ojch

START-STOP systém je dobrá.. | 7.1.2018 19:27reagovat
avatar

START-STOP systém je dobrá věc(známá někdy od r. 1982?),ale myslím si,že by neměl být stále nastaven,ale zapínán řidičem,kdy ho chce použít,jako např. tzv. trojblik=totálně nebezpečná hovadina,kterou vymyslel nějaký pablb(pokud to někdo chce, tak ať je to volitené,já to NECHCI!).Ostatní je věcí názoru,zatím negativa SS nikdo nepotvrdil.

Nepřihlášený Pavel

Reakce na: Tady je zase buzerantů, kt.. | 7.1.2018 19:58reagovat
avatar

Mylis se. Olejove cerpadlo s vypnutym motorem nepracuje, tak jake chlazeni turba?

Nepřihlášený omg

chuji co ti vadi na trojbl.. | 7.1.2018 21:01reagovat
avatar

chuji co ti vadi na trojbliku? nahodou super vec na predjeti je to akorat a co bys jako chtel? jednou bliknout a hodit tam zniceho nic mysku?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Karel

Reakce na: Hybrid je drahy? Hybrid s.. | 7.1.2018 21:19reagovat
avatar

Vlastním "zlý, zlý" diesel Euro 6 s DPF, DMF, CR, turbem atd... a nějak vámi popisované "...problemy s DPF, spojkou, turbom, vstrekmi, atd..." nemám, ale asi to bude tím, že jsem nekoupil "výhodnou" ojetinu, ale jako hlupák nové auto :-)

Nepřihlášený Fero

Reakce na: To uz niekto na svete dost.. | 7.1.2018 21:39reagovat
avatar

On už se prodává geniální vůz, který vypouští pouze CO2?

A smogová situace okolo frekventovaných cest vzniká kvůli zaoceánským parníkům, žejo?

:-)

Nepřihlášený ojch

Reakce na: chuji co ti vadi na trojbl.. | 7.1.2018 21:45reagovat
avatar

trojblik stojí za hovno, já nechci,aby mě auto blikalo,když já nechci a nejde jen o předlíždění,magore

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Fero

Reakce na: Pokud ses na dalnici jeste.. | 7.1.2018 21:52reagovat
avatar

Jasně, že lže... Ale kdyby tak napsal, že s dieslem jezdí 180+ a spotřeba 4.5... To už zní přijatelně, co?

:-D

Vždycky záleží na profilu terénu. V kopcích hybrid žere více i s rekuperací - na táhlém kopci nahoru se spotřebuje hodně benzínu, v táhlém kopci dolů se nejede za 0, aby se to vyrovnalo.

Důležitá je taky délka trasy - nezahřátý hybridní motor nefunguje na elektro. A pokud se sotva zahřeje a už se jde parkovat a motor vychladne, taky nemá zázračnou spotřebu. Ale pořád menší než klasický benzín, nejspíš i nafťák v daném režimu.

Nepřihlášený Takyřidič

Reakce na: trojblik stojí za hovno, j.. | 7.1.2018 22:46reagovat
avatar

Zkuste chiptuning, ten trojblik by měl jít vypnout.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený a

Reakce na: V případě Aurise se o hybr.. | 7.1.2018 22:54reagovat
avatar

Podívejte se znova. V českém ceníku Toytoty Prius je. Je tam i Prius+

Nepřihlášený Nyte

Retard: Po zahřátí, kéž by.. | 8.1.2018 00:41reagovat
avatar

Retard: Po zahřátí, kéž by. Že vypíná motor při oleji o teplotě přes 50 stupňů, se mi příliš nelíbí.

Nepřihlášený Člověk nakonec ani nemusí být expert

1) 99,9% citatelum, kteri.. | 8.1.2018 12:16reagovat
avatar

1) 99,9% citatelum, kteri vedi, co je start-stop doporucuji preskocit prvni 3 odstavce psane perem a ucitelem Millerem a Pokropcem

2) "Člověk nakonec ani nemusí být expert, aby si domyslel, že motoru nemůže dělat dobře, když pisl jezdi nahoru a dolu." Proto jsou lepsi eletroauta.

Nepřihlášený Retard

Pro idioty nade mnou, nech.. | 8.1.2018 15:43reagovat
avatar

Pro idioty nade mnou, nechce se mi je přesně vypisovat. Ty větráky po vypnutí motoru hučí proč? Protože oleje a voda pořád cirkulují a ony je ochlazují v chladičích, na které větrák fouká. Nebo si myslíte, že do motoru naleze veverka a dělá si trvalou a proto to fouká, aniž by mělo proč, když dle vás v chladičích nic neproudí? Nebo že to chladí motor z venku? Na internet by měl být povolený vstup až od určitého IQ, nebo alespoň s dodělanou základkou...

A na naprostýho kuřbuřta Adama: četl jsi článek? Proč se nezeptáš na usednutí autora článku? Píše o tom a ty mu děláš očividně rozkuřovačku. Jak budeš mít volnou pusu, zkus to. Jinak nechápu, proč to teda píšeš mně...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Pro idioty nade mnou, nech.. | 8.1.2018 16:59reagovat
avatar

A to které auto má v motoru hnané olejové čerpadlo v olejové vaně, nebo vodní pumpu, kompresor klimatizace elektromotorem ?

Nepřihlášený ojch

Reakce na: Zkuste chiptuning, ten tro.. | 8.1.2018 19:59reagovat
avatar

Dík za typ,ale je pravdou, že před časem mě tvrdili, že to nejde změnit.Patřím mezi ty,kteří blikají jak mají,hodně lidí to dnes ignoruje.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Takyřidič

Reakce na: Dík za typ,ale je pravdou,.. | 8.1.2018 20:55reagovat
avatar

A nefunguje vám tam to, že když držíte blinkr po celou dobu prvního bliknutí (nebo déle), tak se ta funkce nepoužije a bliká to jen tak dlouho, jak držíte páčku? Třeba Mercedesy to tak mají.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mikes

Reakce na: Mikes: chces realne hodnot.. | 8.1.2018 22:25reagovat
avatar

Me ale zajímala aspoň trochu reálná spotřeba, což to co předvádějí komici z autocentrum.pl fakt není - měřit spotřebu v jednom směru!!! a jen dle PP, to je fakt amaterizmus... Pokaždé taky měří jinak dlouhý úsek, prostě profíci :-)

K té dynamice - a jak to s ní vypadá když zrovna nemá nabité baterky? :-)

Nepřihlášený Retard

Pro baranotrkače: Chceš se.. | 8.1.2018 22:31reagovat
avatar

Pro baranotrkače: Chceš se bavit o autech z osmdesátých let, co jezdí v té tvé prdeli kde žiješ, nebo se budeme bavit o moderních motorech, které mají chlazení turb jak olejem, tak vodou a mají keramická ložiska?

Nepřihlášený ojch

Reakce na: A nefunguje vám tam to, že.. | 9.1.2018 22:15reagovat
avatar

Fábia 1,2, když "ťuknu" na blinkr, blikne 3x, když ji podržím,tak blikne 2x

Nepřihlášený lítost

Reakce na: Měl jsem jako náhradní voz.. | 10.1.2018 15:52reagovat
avatar

Chceš politovat ?

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama