Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Tohle se stane s motorem, když v něm během 134 tisíc km nevyměníte olej
21.3.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Považovat olej typu „longlife” za „wholelife” se nevyplácí. Tento majitel Audi TT jej nevyměnil po neskutečných 134 tisíc km.
Tento týden jsme vám ukázali, jak dopadne srdce vašeho auta, pokud jezdíte moc pomalu a motor tedy používáte pouze v nízkých otáčkách. Něco takového jistě není výjimečné a s následky se může bez vlastního zavinění potýkat kde kdo - je to vlastnost přímovstřikových jednotek, o níž zdaleka ne každý ví. Dnes se ale podíváme na následky trochu jiného zacházení. Jejich projev je podstatně děsivější a odpovědnost lze z beder majitele sejmout jen stěží.
Přiložené fotky dokumentují stav motoru Audi TT vybaveného vidlicovým šestiválcem objemu 3,2 litru. Jakéhokoli automobilového srdcaře musí pohled na něj přivést k pláči, neboť motor resp. jeho hlava je naprosto zdevastovaná nánosy usazenin. Asi nepřekvapí, že tento motor už nebyl schopen chodu a nebylo jej možné ani opravit - musel být vyměněn za jiný
Detaily tohoto příběhu zůstávají nejasné, příčina tohoto konce kdysi hrdého šestiválce je ale známá. Přiložené fotky zveřejnila firma Prestige Motor Services s tím, že majitel vozu během neskutečných 83 296 mil, tedy asi 134 tisíc kilometrů nevyměnil olej. S tím, jak ubýval, docházel k jeho doplňování, výměnu si ale neužil jedinou. Při tak dlouhé době pochopitelně nebylo možné očekávat správnou funkci oleje a nebylo ji možné očekávat ani od olejového filtru. Bylo tak jen otázkou času, než olej „domaže”, a to se také stalo. Průvodní znaky tohoto stavu vidíte sami.
Možná se divíte, jak může být někdo tak hloupý a během tak dlouhé doby opomenout byť jen jednou vyměnit olej. Po krátkém průzkumu mezi nám známými mechaniky ale nejsou podobné případy tak výjimečné, pouze 134 tisíc kilometrů je nevídaná porce. Na jednu stranu může něco takového svědčit o kvalitě motoru i použitého oleje (bohužel nevíme, o jaký šlo), že spolu něco takového přežily, na druhou stranu je to dobrý odstrašující důkaz toho, že údržbu vozu není radno zanedbávat. Uspořené „drobné” se vždy vrátí v potřebě zásadně vyšší investice, pouze v delším časovém horizontu.
My sami jsme skeptičtí už k tzv. „longlife” olejům, které někdy ve vozech zůstávají bez výměny i po léta a desetitisíce kilometrů. Tento majitel Audi TT si ale olej spletl za „wholelife” a evidentně narazil. Měnit olej je na každý pád vždy lepší dříve nežli později, čerstvé mazivo a čistý filtr mohou jeho životnost jen prodloužit...












Šestiválec Audi TT 3,2 přežívající 134 tisíc kilometrů bez výměny oleje musel skončit ve zcela fatálním stavu
Zdroj: Prestige Motor Services
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
 Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
 26.10.2025 (1)
Nejčtenější články
 Kolaps německého automobilového průmyslu nekončí, tyhle firmy působící i v Česku propustí do roku 2030 nejmíň 100 tisíc lidí Kolaps německého automobilového průmyslu nekončí, tyhle firmy působící i v Česku propustí do roku 2030 nejmíň 100 tisíc lidí
 30.9.2025
 Jezdec Formule 1 se upsal tuningovému ďáblu, „za trest” teď musí jezdit s jedním z jeho aut Jezdec Formule 1 se upsal tuningovému ďáblu, „za trest” teď musí jezdit s jedním z jeho aut
 30.9.2025
 Šéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich Šéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
 30.9.2025
 Ford dokoná své sebezničení, i kdyby cokoli, bez fanfár utnul výrobu auta, na které se do poslední chvíle stály fronty Ford dokoná své sebezničení, i kdyby cokoli, bez fanfár utnul výrobu auta, na které se do poslední chvíle stály fronty
 30.9.2025
 Digitální přístrojovka nového Audi Q3 je další nepochopitelný nesmysl, vypadá jako laciná napodobenina z Temu Digitální přístrojovka nového Audi Q3 je další nepochopitelný nesmysl, vypadá jako laciná napodobenina z Temu
 30.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter