Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Toto jsou nová turba pro benziny i diesely. Jedním trikem zvýší výkon, sníží spotřebu
26.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Zatím BMW a Opely, později i auta dalších značek by měla těžit z nových turba jejich největšího výrobce na světě, firmy Honeywell.
Přeplňované benzínové motory čeká novinka - turbodmychadlo od firmy Honeywell, které má přinést více výkonu a méně spotřeby i emisí, a to jedním jednoduchým trikem. Vypadá to jako internetová reklama, která se tváří být článkem, ale skutečnost by neměla být jiná.
Nové turbo je typu twin scroll a je určeno pro benzínové čtyřválce od 1,5 litru objemu. Montováno bude na dvoulitrové řadové čtyřválce a bude schopno z motorů dostávat o 10 kW na litr víc než dosud, tedy prý přes 100 kW, resp. 136 koní. Litrový točivý moment se má zvednout ze 175 Nm/l na více než 200 Nm/l.
Největší změnou je nový, elektronicky ovládaný obtokový ventil, jehož samotný ventil s ovládacím ramenem tvoří jeden kus kovu. Běžně jsou tyto díly tvořeny třemi částmi. Tím, že je Honeywell vyrobil jako jeden kus, podle vlastních slov snížil hluk o 5 - 10 decibelů a snížil spotřebu paliva až o 0,5 %. To při spotřebě 10 l/100 km znamená 0,05 litru, opravdu ne moc. Ale také to není nic.
Podstatnější může být je, že nový design obtokového ventilu umožňuje přesnější a rychlejší řízení a také o 50 % menší opotřebení. Má též efekt ve zkrácení doby potřebné k zahřátí katalyzátoru, i když si nejsme jisti, jakým způsobem; Honeywell to nevysvětluje. A protože normované testy emisí začínají vždy se studeným motorem, tenhle bod je podstatný.
Honeywell nové turbo představil na frankfurtském autosalonu spolu s druhou novinkou, tentokrát pro dieselové motory. Nové turbo pro diesely má variabilní geometrii lopatek a dvoustupňový obtokový ventil, opět s elektrickým ovládáním. Přinést má víc tlaku v širším pásmu otáček; točivý moment by měl vzrůst o 10 %. A samozřejmě, hovoří se i o snížení emisí oxidů dusíku až o 20 % a spotřeby 10 %.
První zmíněné nové turbo míří primárně do dvoulitru od BMW, druhé má debutovat v 1,6litrovém dieselu pod kapotou Opelu Astra. Kdy uvidíme novinky pod kapotami dotčených aut, zatím nevíme. Také není známo, jak a jestli vůbec se změnila cena nových turbodmychadel. Pokud ale budou skutečně tak zajímavá, jak Honeywell slibuje, jejich větší rozšíření nebude otázkou dlouhé chvíle...
Nové turbo pro benzínové motory ukázal Honeywell zatím jen na jednom obrázku...
...to i novinka pro diesely vychází ale z už lépe popsané architektury třetí generace moderních turbodmychadel této značky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 2 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 3 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 4 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 6 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz