Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Volvo představilo nový tříválec Drive-E, z 1,5 litru dostane až 180 koní
11.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Zcela v duchu downsizingu se nese novinka Volva, která má dorazit nejprve pod kapotu Volva V40 a později také jako základ u modelové řady 60.
Švédská automobilka Volvo pokračuje v downsizingu, jak dokazuje čerstvě představeným tříválcovým turbomotorem Drive-E. Podle tiskové zprávy má nabídnout až 180 koní a je „dalším přirozeným krokem značky Volvo v rámci její strategie zmenšování objemu” motorů. Nové tříválce Drive-E budou mít objem 1,5 litru a jejich hlavním cílem je snížit papírovou spotřebu paliva.
Motory technicky vychází ze čtyřválcových dvoulitrů Drive-E a podle dostupných zpráv se budou moci vyrábět na stejných linkách zároveň se čtyřválci, což znamená jednak levnější výrobu a snazší přizpůsobení se potřebám emisních nařízení - protože požadavkům trhu se dnes automobilky přizpůsobují až na druhém místě. A také je nasnadě, že tříválce budou v podstatě jen kratší čtyřválce.
Podle Michaela Fleisse, viceprezidenta vývoje motorů, budou tyto jednotky splňovat emisní normu Euro VII. V současnosti je jejich vývoj ve stádiu testování prototypů a podle dostupných informací je máme očekávat v nabídce zhruba za dva roky, tedy snad na přelomu let 2016 a 2017.
Modelem, do kterého se budou tyto motory primárně dodávat, bude kombík V40 a jeho nástupce, který přijede na modulární platformě CMA. Primárně pro ni jsou také nové tříválce vyvíjeny. Dá se očekávat jejich spárování s elektřinou pro hybridy a plug-in hybridy, kde nyní pracují čtyřválce. A také by v budoucnosti měly být v nabídce pro vozy řady 60. Doufejme, že tam budou tvořit jen základ palety motorů.
Viceprezident výzkumu a vývoje Peter Mertens hovoří o tom, že „prostřednictvím tříválcového motoru Drive-E zazáří znamenité konstruktérské schopnosti” této automobilky. Asi nemusíme dodávat, jak to se spotřebou paliva skutečně bude - katalogy budou hovořit o nějakých čtyřech litrech paliva na 100 km, kterých Volvo dosáhne v NEDC a v realitě budete rádi, když se dostanete mezi šesti- a sedmilitrovou spotřebu na 100 km. Malým přeplňovaným motorům jsou tyto charakteristiky vlastní. Můžeme jen doufat, že to nebude taková tragédie, jako tříválec TCe od Renaultu...











Tříválec Drive-E je v podstatě kratším čtyřválcem. Na konci Peter Mertens, viceprezident výzkumu a vývoje u Volva
Volvo V40 bude patřit k prvním modelům, které nové tříválce dostanou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nejčtenější články
BMW pořád dokáže udělat atraktivní, elegantní auto, ze kterého nebolí oči, vám ho ale nejspíš neprodá
26.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025V Evropě se začalo prodávat levné čínské rodinné auto. I když cestou k nám citelně zdražilo, pořád stojí relativně málo
26.5.2025Designový šéf Ferrari osvětlil pozadí rozchodu s Pininfarinou, teď by možná chtěl vrátit čas
26.5.2025Německý automobilový průmysl se hroutí, přiznávají po vývoji z posledních let sami Němci. Špatné zprávy přicházejí pomalu den co den
27.5.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 11:21 - Předseda
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 10:14 - Zajda
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.26. 07:35 - Vrooom
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus