Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Volvo představilo nový tříválec Drive-E, z 1,5 litru dostane až 180 koní
11.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Zcela v duchu downsizingu se nese novinka Volva, která má dorazit nejprve pod kapotu Volva V40 a později také jako základ u modelové řady 60.
Švédská automobilka Volvo pokračuje v downsizingu, jak dokazuje čerstvě představeným tříválcovým turbomotorem Drive-E. Podle tiskové zprávy má nabídnout až 180 koní a je „dalším přirozeným krokem značky Volvo v rámci její strategie zmenšování objemu” motorů. Nové tříválce Drive-E budou mít objem 1,5 litru a jejich hlavním cílem je snížit papírovou spotřebu paliva.
Motory technicky vychází ze čtyřválcových dvoulitrů Drive-E a podle dostupných zpráv se budou moci vyrábět na stejných linkách zároveň se čtyřválci, což znamená jednak levnější výrobu a snazší přizpůsobení se potřebám emisních nařízení - protože požadavkům trhu se dnes automobilky přizpůsobují až na druhém místě. A také je nasnadě, že tříválce budou v podstatě jen kratší čtyřválce.
Podle Michaela Fleisse, viceprezidenta vývoje motorů, budou tyto jednotky splňovat emisní normu Euro VII. V současnosti je jejich vývoj ve stádiu testování prototypů a podle dostupných informací je máme očekávat v nabídce zhruba za dva roky, tedy snad na přelomu let 2016 a 2017.
Modelem, do kterého se budou tyto motory primárně dodávat, bude kombík V40 a jeho nástupce, který přijede na modulární platformě CMA. Primárně pro ni jsou také nové tříválce vyvíjeny. Dá se očekávat jejich spárování s elektřinou pro hybridy a plug-in hybridy, kde nyní pracují čtyřválce. A také by v budoucnosti měly být v nabídce pro vozy řady 60. Doufejme, že tam budou tvořit jen základ palety motorů.
Viceprezident výzkumu a vývoje Peter Mertens hovoří o tom, že „prostřednictvím tříválcového motoru Drive-E zazáří znamenité konstruktérské schopnosti” této automobilky. Asi nemusíme dodávat, jak to se spotřebou paliva skutečně bude - katalogy budou hovořit o nějakých čtyřech litrech paliva na 100 km, kterých Volvo dosáhne v NEDC a v realitě budete rádi, když se dostanete mezi šesti- a sedmilitrovou spotřebu na 100 km. Malým přeplňovaným motorům jsou tyto charakteristiky vlastní. Můžeme jen doufat, že to nebude taková tragédie, jako tříválec TCe od Renaultu...











Tříválec Drive-E je v podstatě kratším čtyřválcem. Na konci Peter Mertens, viceprezident výzkumu a vývoje u Volva






Volvo V40 bude patřit k prvním modelům, které nové tříválce dostanou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nejmenší elektromobil Renaultu končí po pouhém roce v prodeji, spolu s ním i celá divize za něj odpovědná
před 2 hodinami
Jeden z největších kritiků Tesly vyhlásil bankrot, tušíme, kdo se tu bude smát naposled
před 3 hodinami
Moskvič ukázal hned dva nové modely, jeden z nich se dá koupit i v Česku
před 5 hodinami
Ferrari si nechalo patentovat nové řešení spalovacího motoru, může mu vdechnout nový život
před 6 hodinami
Tesla honí prodeje, jak se dá. V Evropě nabídne čínský model, v USA zkouší taktiku Horsta Fuchse
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.17. 13:56 - pavproch
- Rychlodotazy 12.17. 12:51 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.17. 12:17 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.16. 20:05 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 12.16. 19:06 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
- BMW Divize 12.15. 14:30 - pavproch
