Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
ZF vyvinulo zadní nápravu s integrovaným motorem, má přinést levné hybridní 4x4
8.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Známý dodavatel převodovek připravil řešení, které má při nízké ceně nabídnout i řízení zadních kol a jejich elektrický pohon.
Společnost ZF je známa hlavně svými automatickými převodovkami používanými hlavně luxusními a sportovními automobily. Její aktuální novinky jsou ovšem zaměřeny spíše na opačný konec nabídky, tedy na vozy mainstreamových značek. Ty mohou nově profitovat z nápravy zvané Modular Rear Axle System, která vychází z předchozího principu semi-vlečných ramen mSTARS (Semi-Trailing Arm Rear Suspension). Spodní kontrolní rameno ovšem bylo nahrazeno integrálním spojem.
Tento systém umožňuje eliminaci klasických vzpěr. Místo nich je možné použít oddělené pružiny a tlumiče, což kromě lepší ovladatelnosti navyšuje prostor mezi podběhy v zavazadlovém prostoru. Mimo to ZF slibuje, že toto řešení bude pro odebírající automobilky velmi levné. A také komplexní, neboť využít ji mohou vozy osazené hybridním či elektrickým ústrojím. K dispozici pak má být i automobilům poháněným palivovými články.
Samozřejmostí zůstávají i nadále vozy osazené spalovacím motorem, přičemž v jejichž případě je možné sáhnout po nadstavbě s integrovaným elektromotorem. V takovém případě je přitom součástí rovněž jednorychlostní převodovka s diferenciálem, chladicí systém nebo řídicí jednotka. Značky tak mají možnost výroby hybridů s elektrickým systémem 4x4, aniž by výrazně omezily již zmiňovaný prostor v zavazadelníku.
Obdobnou technologii nedávno použila Toyota u čtvrté generace hybridu Prius, konkrétně u verzí osazených právě pohonem všech kol. V případě nápravy ZF je ovšem možné zajít ještě dále než u japonského gigantu, neboť celý systém může ještě doplnit řízení zadní nápravy AKC (Active Kinematics Control). V jeho případě přitom dochází k natočení kol o tři stupně, což zlepšuje ovladatelnost i třeba takové parkování.
Veškeré zmíněné technologie jsou prý připravené k výrobě, bližší informace však ZF zatím nezveřejnilo. Aktuálně tedy nevíme, zda po nové nápravě některá z automobilek již sáhla nebo je teprve ve fázi jednání. Dodat tak můžeme jen poslední informaci, a sice výkon zmiňovaného elektromotoru, který může nabídnout až 204 koní.


Společnost ZF odhalila nový typ zadní nápravy, která může počítat i s integrovaným elektromotorem či řízením zadních kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nejnovější články
Ford dostal peníze, aby postavil továrny na baterky pro elektromobily. Teď se mu vše hroutí a musí je vracet
před 10 hodinami
Jedno z nejlevnějších SUV VW potěší i ojeté cenou a kvalitami, jen pozor na jeho zásadní slabinu
před 11 hodinami
Nejmenší elektromobil Renaultu končí po pouhém roce v prodeji, spolu s ním i celá divize za něj odpovědná
včera
Jeden z největších kritiků Tesly vyhlásil bankrot, tušíme, kdo se tu bude smát naposled
včera
Moskvič ukázal hned dva nové modely, jeden z nich se dá koupit i v Česku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
