ZF vyvinulo zadní nápravu s integrovaným motorem, má přinést levné hybridní 4x4

(+ video) Známý dodavatel převodovek připravil řešení, které má při nízké ceně nabídnout i řízení zadních kol a jejich elektrický pohon.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

ZF vyvinulo zadní nápravu s integrovaným motorem, má přinést levné hybridní 4x4

8.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

ZF vyvinulo zadní nápravu s integrovaným motorem, má přinést levné hybridní 4x4

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Známý dodavatel převodovek připravil řešení, které má při nízké ceně nabídnout i řízení zadních kol a jejich elektrický pohon.

Společnost ZF je známa hlavně svými automatickými převodovkami používanými hlavně luxusními a sportovními automobily. Její aktuální novinky jsou ovšem zaměřeny spíše na opačný konec nabídky, tedy na vozy mainstreamových značek. Ty mohou nově profitovat z nápravy zvané Modular Rear Axle System, která vychází z předchozího principu semi-vlečných ramen mSTARS (Semi-Trailing Arm Rear Suspension). Spodní kontrolní rameno ovšem bylo nahrazeno integrálním spojem.

Tento systém umožňuje eliminaci klasických vzpěr. Místo nich je možné použít oddělené pružiny a tlumiče, což kromě lepší ovladatelnosti navyšuje prostor mezi podběhy v zavazadlovém prostoru. Mimo to ZF slibuje, že toto řešení bude pro odebírající automobilky velmi levné. A také komplexní, neboť využít ji mohou vozy osazené hybridním či elektrickým ústrojím. K dispozici pak má být i automobilům poháněným palivovými články.

Samozřejmostí zůstávají i nadále vozy osazené spalovacím motorem, přičemž v jejichž případě je možné sáhnout po nadstavbě s integrovaným elektromotorem. V takovém případě je přitom součástí rovněž jednorychlostní převodovka s diferenciálem, chladicí systém nebo řídicí jednotka. Značky tak mají možnost výroby hybridů s elektrickým systémem 4x4, aniž by výrazně omezily již zmiňovaný prostor v zavazadelníku.

Obdobnou technologii nedávno použila Toyota u čtvrté generace hybridu Prius, konkrétně u verzí osazených právě pohonem všech kol. V případě nápravy ZF je ovšem možné zajít ještě dále než u japonského gigantu, neboť celý systém může ještě doplnit řízení zadní nápravy AKC (Active Kinematics Control). V jeho případě přitom dochází k natočení kol o tři stupně, což zlepšuje ovladatelnost i třeba takové parkování.

Veškeré zmíněné technologie jsou prý připravené k výrobě, bližší informace však ZF zatím nezveřejnilo. Aktuálně tedy nevíme, zda po nové nápravě některá z automobilek již sáhla nebo je teprve ve fázi jednání. Dodat tak můžeme jen poslední informaci, a sice výkon zmiňovaného elektromotoru, který může nabídnout až 204 koní.


ZF vyvinulo zadní nápravu s integrovaným motorem, má přinést levné hybridní 4x4 - 1 - ZF novinky 2016 prvni foto 01ZF vyvinulo zadní nápravu s integrovaným motorem, má přinést levné hybridní 4x4 - 2 - ZF novinky 2016 prvni foto 02ZF vyvinulo zadní nápravu s integrovaným motorem, má přinést levné hybridní 4x4 - 3 - ZF novinky 2016 prvni foto 03
Společnost ZF odhalila nový typ zadní nápravy, která může počítat i s integrovaným elektromotorem či řízením zadních kol

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše