Home > Rubriky a sekce > Tiskové zprávy > Článek
Zajímavá statistika: 63 procent řidičů jezdí na podhuštěných pneumatikách
5.5.2012 | tisková zpráva | Přidat příspěvek
Bridgestone v roce 2011 zkontroloval stav pneumatik 46 000 vozů v 11 evropských zemích. Výsledky těchto kontrol ukazují, že 63 % motoristů jezdí na podhuštěných pneumatikách.
Bridgestone provedl v rámci svých aktivit na podporu bezpečnosti kontroly více než 180 000 pneumatik u nákupních středisek a na veřejných parkovištích. Analýza výsledků ukazuje, že 17,5 % motoristů jezdí na závažně podhuštěných pneumatikách (minimálně 0,5 baru pod doporučenou hodnotou tlaku) a 4,3 % z nich velmi ohrožuje bezpečnost silničního provozu jízdou na kriticky podhuštěných pneumatikách (minimálně 0,75 baru pod doporučenou hodnotou tlaku).Téměř 20 % používaných pneumatik je také opotřebeno pod hranici evropskou legislativou povolené minimální hloubky dezénu 1,6 mm. Řidiči těchto vozů se mohou na mokré silnici setkat s akvaplaningem při rychlostech až o 40 % nižších než obvykle a zároveň podstupují bezpečnostní riziko způsobené ztrátou přilnavosti.
Více než 3,5 % kontrolovaných pneumatik vykazuje jak opotřebení, tak i kritické podhuštění, což řidiče vystavuje dvojnásobnému ohrožení. Výsledky kontrol svědčí o tom, že mnozí motoristé si neuvědomují, že v pneumatice se stejně jako v balonu snižuje v průběhu času přirozeně tlak vzduchu a že jízda s nesprávným tlakem je nejen nebezpečná, ale vede i k plýtvání palivem a tedy i zvýšení emisí CO2. Je to způsobeno tím, že tlak vzduchu v pneumatice výrazně ovlivňuje velikost valivého odporu pneumatiky, který patří mezi klíčové faktory ovlivňující výši spotřeby paliva vozidla. V závislosti na typu silnice a jízdním stylu připadá na valivý odpor 18 až 26 % celkové síly, kterou musí vozidlo vynaložit na překonání všech jízdních odporů. Protože nízký tlak vzduchu v pneumatice zvyšuje valivý odpor, má přímý vliv na hospodárnost jízdy.
Podle kalkulací odborníků japonské gumárenské společnosti se v důsledku tohoto zlozvyku zbytečně spotřebuje 3,1 miliardy litrů paliva ročně v hodnotě pěti miliard eur. Pro životní prostředí to znamená zvýšení emisí CO2 o 7,4 milionu tun ročně, což odpovídá nárůstu emisí CO2 o 2,7 g/km u všech vozidel provozovaných na evropských silnicích.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
včera - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
15.5.2024 - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nejnovější články
- Do Nizozemska se vrací zdravý rozum. Nová vláda zvýší rychlost na dálnicích, zruší dotace elektromobilů, omezí bezemisní zóny
před 56 minutami - Novou Škodu Elroq poprvé nafotili při testech, zaujmout bude chtít i tak, že se bude tvářit jako spalovací auto
před 2 hodinami - Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější
před 3 hodinami - Pod cenou vyprodávané Tesly z flotily Hertzu jsou v praxi přesně takové křápy, jak byste čekali
před 5 hodinami - Už i VW kapituloval. Plány na čistě elektrickou budoucnost bourá, 50 miliard na nové továrny i baterky nepadne
před 6 hodinami