Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
9ff F97 A-Max 4-WD: 911 Turbo s 1 400 koňmi zrychlí z 0 na 200 km/h za 5 s
2.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Novinka firmy 9ff má krkolomné jméno a moc zvláštně nevypadá. Pod slupkou je ale zvláštních věcí docela dost, výsledná dynamika bere dech.
O úpravci 9ff, stavějícím extrémně rychlé stroje na základě vozů Porsche, docela dlouho nebylo moc slyšet. O to silněji se však opět hlásí ke slovu - strojem s krkolomným názvem F97 A-Max 4-WD, který zvládne rychlost 403 km/h. A samozřejmě, za zadní nápravou zůstal plochý šestiválcový přeplňovaný motor.
Základem pro tuto úpravu se stalo Porsche 911 Turbo generace 997, jehož šestiválcový boxer má standardně objem 3,8 litru a je dopován dvěma turby Borg-Warner s proměnlivou geometrií lopatek. Motor tak dává 480 koní. U 9ff však jeho objem zvětšili o nemalé čtyři decilitry na 4,2 litru a nainstalovali nové písty, ojnice, klikovou hřídel i vložky válců a samozřejmě také nová, větší turbodmychadla. Ta dávají tlak 2,2 baru.
Výsledek je pozoruhodný. 9ff F97 A-Max 4-WD na všechna kola posílá 1 400 koní výkonu - to není překlep, vážně čtrnáct stovek koní - a 1 250 Nm točivého momentu, který je na tuto hodnotu elektronicky omezen. Hodnoty zrychlení odpovídají: na stovce je tento černý běs za 2,4 s a pružné zrychlení ze 100 na 200 km/h má dle neoficiálních čísel trvat jen dalších, opravdu těžko uvěřitelných 2,63 vteřiny.
Jen máloco se dostane na dvoustovku pod sedm sekund, tento stroj by to tak měl zvládnout zhruba za pět. Je-li to pravda, je to skutečně ohromující číslo. Třístovka by měla přijít za 12,5 vteřiny a maximálka, jak stojí i výše, je 403 km/h, tedy v teritoriu Bugatti Veyron. Nejrychlejším strojem firmy 9ff nicméně tato novinka není, prvenství patří stroji s názvem GT9, který se rozjede až na 437 km/h.
Odpovídajícím způsobem byla upravena také převodovka, manuální šestikvalt, který dostal novou čtyřlamelovou spojku a také kompletně nová ozubená kola pro přenos síly. Jiný je také finální převod a všechny hnací hřídele jsou zesílené. A mezi zadními koly je nový samosvorný diferenciál přímo od 9ff. Nezapomnělo se ani na tlumiče, které jsou značky Bilstein, zavěšení, které je nové a silnější a nastavitelné stabilizátory náprav.
Kromě bezmála trojnásobného nárůstu výkonu a s tím souvisejících úprav tu ale mnoho změn nečekejte. Zvenčí vidíme lehce upravenou aerodynamiku, lízátko pod předním nárazníkem a nástavce prahů, a také pozměněné víko motorového prostoru a nová černá kola od firmy OZ. A samozřejmě tu jsou také loga 9ff, která nahradila znáčky Porsche. Podobnou změnu vidíme i na volantu, kde se objevila i dvě nová, oku nepříliš lahodící tlačítka. K čemu jsou, není známo, ale dost možná budou nějak vztažena k elektronice - která se pochopitelně od série také výrazně změnila - a budou vybírat mezi plným a sníženým výkonem motoru.
9ff F97 A-Max 4-WD nicméně není novinka, kterou by si mohl koupit kdokoliv, a to z prostého důvodu. Tento stroj vznikl zakázkově pro jednoho klienta, bude tedy na světě jen jediný. A onen klient ani není z Německa, aby mohl prohánět tento stroj na Autobahnech, nýbrž z Francie. Třebaže předpokládáme, že se občas na dálnice bez rychlostního omezení podívá...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.






















Novinka firmy 9ff zvládne 403 km/h a je celá černá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejnovější články
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
včera
Sen o návratu levných aut s normálními motory žije dál, i u nás nabízené modely se někde dostaly zpátky pod 300 tisíc
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Pneu koutek 11.01. 20:55 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
