Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Audi S3 Sedan od ABT: stovka za 4,5 sekundy, nejvyšší rychlost 265 km/h
27.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Úpravce zaměřený na koncern VW Group nadělil novému sedanu 370 koní. Jiná jsou rovněž aerodynamická křidélka v předním nárazníku a litá kola.
Audi S3 sedan se zjevně stává modlou tuningových firem. Minulý týden se jí totiž na zoubek podívala společnost SR Performance, nyní pro změnu přišla řada na ABT Sportsline. Tento úpravce, jenž se na vozy koncernu Volkswagen Group specializuje, přitom zvolil prakticky stejný přístup jako ten předchozí. Referovat tak můžeme o výměně litých kol a posílení pohonné jednotky. Zajímavé ovšem je, že ačkoliv obě nápravy pohání méně koní než v případě SR Performance, jízdní dynamika je nepatrně lepší.
Začneme úpravou dvoulitrového čtyřválce TFSI, který ve standardu produkuje 300 koní a 380 Nm, což mu stačí na zrychlení z klidu na stovku za 4,9 sekundy a dosažení nejvyšší rychlosti 250 km/h. ABT ovšem agregátu dodal vlastní řídicí jednotku New Generation (na základě interních testů prý nehrozí poškození pohonné jednotky), která výkon šponuje na 370 koní, točivý moment narostl na 460 Nm. S touto silou tak sprint klesl na 4,5 sekundy, zatímco maximálka poskočila na 265 km/h.
Tím však mechanické úpravy končí (oproti kreaci SR Performance u ABTu zatím nedostanete ani snížený podvozek) a my se můžeme vrhnout na ty kosmetické. Ani jejich výčet však nebude sáhodlouhý, neboť nová jsou pouze víceúčelová křidélka zasazená do čelního nárazníku. Ta přitom navyšují přítlak a zároveň usměrňují proudění vzduchu k předním brzdám.
Další novinkou jsou pak 20palcová litá kola DR obutá do pneumatik o rozměru 235/30. Mimo ně ovšem můžete sáhnout také po 18- nebo 19palcovém provedení, stejně jako jsou k dispozici jiné koberečky a diody lépe osvětlující při nastupování prostor pod nohama. To je ale z programu úpravce určeného pro Audi S3 sedan naprosto vše.










Tuningová firma ABT se prozatím zaměřila hlavně na posílení motorového prostoru. Stovku tak upravené Audi S3 sedan zvládne již za 4,5 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
před 7 hodinamiMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
dnesLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před 4 hodinami„Designové návrhy od AI jsou z 99 % na ho...,” prohlásil šéfdesignér Mercedesu. Copak asi říká na ty svoje?
před 5 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
před 7 hodinamiMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
před 8 hodinamiKdyž už, tak už: Ford ohlásil svou už 110. letošní svolávací akci. Týká se skoro 1,5 milionu aut, firma o problému ví už 10 let
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva