Reklama

Auto se spotřebou dieselu, ale projevem benzinu? Němci našli svérázné řešení

Kdo by nechtěl auto, které dokáže v jednom balení spojit alespoň část výhod naftového a benzinového motoru? Německá firma Cete Automotive říká, ze něco takového umí zařídit, je to ale poněkud falešné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Auto se spotřebou dieselu, ale projevem benzinu? Němci našli svérázné řešení

4.8.2018 | Petr Prokopec

Kdo by nechtěl auto, které dokáže v jednom balení spojit alespoň část výhod naftového a benzinového motoru? Německá firma Cete Automotive říká, ze něco takového umí zařídit, je to ale poněkud falešné.

Zvukový projev automobilu do značné míry definuje pocit, který ve vás auto vyvolává. Dříve jej měly na starosti pouze motor a výfukový systém, v poslední době však nadvládu převzaly zvukové generátory, které se zejména na palubě starají o atmosféru, jakou si řidič nebo výrobce auta přeje.

Pokud vás zajímá, jak je možné, že hlasitou souhru motoru a výfuku lze nahradit něčím umělým, musíme dodat, že zvuk je v podstatě tvořen vibracemi na určitých frekvencích. Stačí tedy upravit jistý meziprvek tím způsobem, aby určité zvukové vlny utlumil a jiné naopak umocnil, a rázem máte vymalováno. Ostatně za příklad si vemte čtvrtku papíru - pokud ji srolujete do válečku, bude zvuk, jenž vydává, odlišný od toho, jaký vyvodíte, když papír srolujete do kornoutu.

V případě automobilů jde samozřejmě o větší magii, vyladit zvukový generátor k dokonalosti vyžaduje nemalý čas a samozřejmě i finance. Německá společnost Cete Automotive aktuálně hlásí, že svou práci má hotovou. Majitelé hlavně koncernových vozů Audi A5, A6, A7, SQ5, SQ7, Volkswagenu Golf GTD a Porsche Macan Diesel tak mohou nově sáhnout po modulu Active Sound, který jejich klapající diesely promění na sonorně znějící osmiválec. Ne však uvnitř vozu, ale navenek.

Systém je složen z řídicí jednotky, kabeláže, zvukového rozhraní a především onoho zvukového regulátoru - tedy komory umístěné v místech obvyklého výskytu výfuku, kde dochází k samotné úpravě zvuku. Vše lze řídit mobilní aplikací, která umožňuje nastavit celkovou hlasitost i frekvenční spektrum. Můžete tedy zvolit jak typické osmiválcové brumlání, tak i jekot vytočeného závodního motoru. Samozřejmě toho benzinového, byť spalována je nafta.

Dle společnosti Cete Automotive lze pro start, jízdu i doprovod během řazení vybírat z více než 350 přednastavených zvukových profilů a fází, přičemž vše lze samozřejmě ještě dále individuálně upravovat. Cena této hračky je 699 Eur (cca 17 950 Kč Kč), což není zrovna enormní suma. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby prodejci byli zavaleni objednávkami - zvláště když systém lze instalovat zpětně a zvládnete to i vy doma na koleni.

Abyste nekupovali zajíce v pytli, naleznete níže dvojici videí zachycujících zejména koncernové vozy především s dieselovými motory. Jen nabídkou VW Group se ale omezovat nemusíte, generátorem lze osadit řadu modelů Mercedesu i BMW, včetně hybridního i8. Zájem pak mohou vyjádřit i majitelé elektromobilů, stejně jako Jaguaru XF či Range Roveru Velar.

Pokud jen kroutíte hlavou, nedivíme se, to jste ale pořád neslyšeli, čeho je celé řešení schopno. Například u dieselové A7 dokáže systém vyluzovat zvuky odpovídající jemnému střílení do výfuku, což je vážně docela absurdní. Nejsme příznivci těchto umělostí, pokud ale toužíte tak trochu po dieselu a benzinu v jednom, je to jedna z cest, jak se takového výsledku dobrat...

Auto se spotřebou dieselu, ale projevem benzinu? Němci našli svérázné řešení - 1 - Cete Automotive Active Sound 01Auto se spotřebou dieselu, ale projevem benzinu? Němci našli svérázné řešení - 2 - Cete Automotive Active Sound 02
Šestiválcové dieselové Audi A7 se může díky firmě Cete Automotive projevovat jako vůz s benzinovým osmiválcem. Bizarní, ale pravdivé

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše


Reklama