Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW 6 Bullshark Vilner: poněkud šílená bulharská re-kreace
26.11.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Kupé druhé generace BMW řady 6 v podání bulharského Vilneru je natolik zajímavé, aby ho nikdo nepřehlédl, i dost šílené na to, abychom o něm napsali.
Designové studio Vilner z Bulharska odhalilo svojí představu BMW řady 6 druhé generace s přídomkem Bullshark. Jenomže v tomto případě se opravdu nejedná jen o pár nárazníků či tuningový kit, který vám dnes nabídne třeba Hamman, nýbrž o zcela kompletní přestavbu. Vždyť z původního vozu prý zůstávají jen střecha a dveře, vše ostatní je kompletně nové.
Bullshark vypadá opravdu neobvykle. Trochu nám zepředu připomíná nový hybridní supersport BMW i8 a rozhodně ne svůj výchozí vzor v podobě druhé generace šestkového BMW (E63). Samotná společnost Vilner, která si dříve brala na mušku spíše jen interiéry obřích SUV a vozů kategorie MPV, tento projekt považuje dosud za největší ve své historii. Bullshark je prvním vozem, který přepracovala jak uvnitř, tak i zvnějšku.
Nová zrcátka, nižší nárazníky a další aerodynamičtější elementy jsou vyrobeny ručně, a to z karbonových vláken. Stejný materiál je také použit na devatenáctky Z-Performance, i když v počátku chtěli vůz osadit o palec většími koly. Interiér na fotografiích zachycen není, a tak se musíte spokojit s faktem, že je vyveden v hnědo-béžové kombinaci z hovězích usní.
Volant, prošívaná sedadla a volič převodovky také tvůrci nepřevzali od původního výrobce a udělali si jejich vlastní verze. Podle přiložených skic je interiérová přestavba tak důkladná, že nezůstal kámen na kameni. Audioaparaturu si vzal na starost výrobce Ground Zero, který interiér ozvučil systémem s jedenácti reproduktory, dvěma zesilovači a subwooferem umístěným v zavazadelníku.
Už méně radikální změny se děly pod kapotou, ale výkon narostl. Oproti sériovému vydání (z verze 645i) se motor s objemem 4,4 litru dočkal navýšení o 27 kW (z 333 na 370 koní) a 72 Nm (z původních 450 na 522 Nm). Na navýšení parametrů se podepsal výfukový systém od AC Schnitzer (udělal třeba ostřejší M6 a optimalizovaný software řidicí jednotky. Ve výsledku je tohle zběsile vypadající šestkové kupé schopné zrychlit z klidu na stovku za 5,4 sekundy (o 0,2 s rychleji) a dosáhnout maxima při 278 km/h.










Tohle bylo dříve BMW řady 6, společnosti Vilner se originál asi nelíbil
Zdroj: Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejčtenější články
Audi odhalilo nový šestiválcový TDI v A6 s velmi sebekritickou registrační značkou. Vrací se do firmy smysl pro realitu?
28.11.2025
Další automobilky narychlo vrací spalovací motory původně jen elektrickým modelům, sázka na jednu kartu je přivádí ke krachu
28.11.2025
Vzácné auto tragicky zesnulého Paula Walkera je na prodej, dnešní majitel na něm vydělá majlant
28.11.2025
Nové BMW řady 3 bylo nafoceno při testech po boku elektrické i3, něco není tak, jak mělo být
28.11.2025
Muži přestalo topit auto, a tak otevřel kapotu motoru, čekalo ho tam 18kilové překvapení
29.11.2025
Živá témata na fóru
- Přituhuje 12.27. 20:31 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.27. 18:27 - pavproch
- BMW Divize 12.27. 17:22 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
