BMW M3 E30 jako dvoudveřový kombík je bizarní auto snů

Dvoudveřových kombíků je na světě hrstka, tento je další do party. Má V8 a manuál, takže M3 to tak úplně není, zajímavý stroj ale rozhodně ano.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

BMW M3 E30 jako dvoudveřový kombík je bizarní auto snů

6.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

BMW M3 E30 jako dvoudveřový kombík je bizarní auto snů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dvoudveřových kombíků je na světě hrstka, tento je další do party. Má V8 a manuál, takže M3 to tak úplně není, zajímavý stroj ale rozhodně ano.

Chce-li člověk BMW M3 E30 Touring, má smůlu. Musí si vybrat mezi kombíkem nebo M3, alespoň po stránce originální produkce, protože nic jako M3 E30 Touring se nevyrábělo. A už vůbec to nebyl vůz kategorie shooting brake, dvoudveřový kombík. Tak co to vidíme na fotkách, ptáte se?

Je to BMW M3 E30 Touring. Až na to, že to není M3 a v podstatě ani Touring. Červený unikát na fotkách je dílo firmy Griot, která se zabývá čištěním aut. Vznikl pro SEMA Show 2016, která právě probíhá v Las Vegas, a strhl na sebe spoustu pozornosti fanoušků starých BMW. Je to totiž dost možná první dvoudveřový kombík řady 3 E30, který někdo postavil a měl tu odvahu ho nazvat M3.

Cílem firmy Griot byl vůz, který vypadá, jako by ho vyrobila přímo továrna BMW. Jak se jim to povedlo, se podívejte sami na fotkách, podle nás docela dobře, až na některé detaily. Např. C-sloupek zůstal na svém místě; kdyby tohle auto bylo vyráběno původně továrnou BMW, nejspíš by tam nebyl.

Griot na řadu 3 E30 Touring původem z Japonska namontoval delší dveře z kupé stejné generace, místo zadních dveří navařil plech a přidal rozšíření blatníků pro M3 E30. Pak šel vůz do lakovny a probíhaly přípravy na zástavbu motoru. Kdo by čekal čtyřválec ze skutečné M3 E30, byl by zklamán, ale pod kapotou je něco možná lepšího - osmiválec s manuálním šestikvaltem z 540i E34. Mezi zadními koly je samosvorný diferenciál.

Podvozek dostal mimo jiné tlumiče od Ground Control, lepší stabilizátory a nové brzdy od Bremba, takže jízdní vlastnosti budou dynamice v přímce odpovídat. 286 koní a 400 Nm, které motor M60B40 nabídne, je o mnoho víc, než měla původní M3 E30. Tenhle kombík je ale také těžší a má jiné rozložení hmotnosti, takže lepší než originál nejspíš nebude. V8 s manuálem je ale zajímavá idea v každém případě.

Vůz je doplněn 17" koly HRE a protože Griot je firma, zabývající se čištěním aut, v zavazadelníku najdeme polici s potřebnými přípravky a také nádrž na 57 litrů vody s hadicí, to aby bylo možno kdykoliv a kdekoliv umýt tohle nebo jiné auto. Showcar je to tedy výborný a jako firemní auto bychom se něčemu takovému vůbec nebránili. Vy?


BMW M3 E30 jako dvoudveřový kombík je bizarní auto snů - 1 - bmw m3 e30 touring 2dr griot 01BMW M3 E30 jako dvoudveřový kombík je bizarní auto snů - 2 - bmw m3 e30 touring 2dr griot 02BMW M3 E30 jako dvoudveřový kombík je bizarní auto snů - 3 - bmw m3 e30 touring 2dr griot 03BMW M3 E30 jako dvoudveřový kombík je bizarní auto snů - 4 - bmw m3 e30 touring 2dr griot 04BMW M3 E30 jako dvoudveřový kombík je bizarní auto snů - 5 - bmw m3 e30 touring 2dr griot 05BMW M3 E30 jako dvoudveřový kombík je bizarní auto snů - 6 - bmw m3 e30 touring 2dr griot 06
Tohle auto jako firemní showcar? Proč ne?

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše