Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe má 850 koní, 200 km/h udělá pod 10 sekund
24.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Osmiválec má 5,9 litru a větší turbodmychadla do té míry, že musel být omezen jeho točivý moment. Přesto je tato třída S Coupe ohromně rychlá.
Brabus, tradiční tuner Mercedesů, se ukázal s novinkou pro ženevský autosalon. Je jí upravená třída S Coupé a i když je zejména se zlatým lakem kol dost okázalá, na přehnaný bodykit pro čtyřdveřovou třídu S od Lorinseru nemá. Rozdíl nicméně není zas tak velký, jak ukážou například fotografie interiéru.
Začněme zevnějškem - jako u všech podobných úprav tu jsou kromě kol, která můžete mít ve velikostech od 18 do 22 palců a v různých barvách, nové nárazníky a prahy, pochopitelně vyrobené z karbonu. Nové jsou i dvě dvojité koncovky výfuku, lakované černou barvou a karbonový difuzor mezi nimi. A o kousek výš najdete na víku zavazadelníku malý spoiler. Můžete hádat, z čeho je vyroben. Na rozdíl od ostatních doplňků se však dá označit za decentní.
Interiér dostal také obvyklou kúru, je tu nové kožené čalounění jak na sedadlech a dveřích, tak i na palubní desce a vidítme i karbonové obložení interiéru. Podle úpravce je přesně 219 dílů nalakovaných do barvy "shadow gold", stínové zlaté. Tuto barvu nesou zejména všemožná tlačítka, táhla a výdechy, ale také pedály, jak je vidět na fotografiích. Standardní ambientní osvětlení interiéru zůstává.
Brabus se skutečně vyřádil také pod kapotou. Základem pro úpravu s názvem 850 6.0 byla třída S 63 AMG Coupé. Motor tedy původně byl 5,5litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec, u Brabusu však zvýšili objem na 5,9 litru, nainstalovali turbodmychadla s větší kompresorovou částí, která zvládnou vyšší plnicí tlak než sériová a přidali spoustu dalších úprav včetně pozměněné elektroniky.
Výsledkem je - nečekaně, podle názvu - 850 koní a 1 450 Nm. K dispozici ale bude „jen” 1 150 Nm, podle Brabusu „pro zajištění dlouhé životnosti pohonného ústrojí”. Nejvyšší točivý moment je dostupný už od 2 500 otáček, maximální výkon je k mání v 5 400 otáčkách.
Posunuly se samozřejmě i hodnoty dynamiky, na stovku tento stroj zrychlí za 3,5 vteřiny, na dvoustovku za 9,4 s. Je tu i omezovač rychlosti, ale ne na obligátních 250 km/h, nýbrž o stovku výše - na 350 kilometrech v hodině. O důvodu se tedy dá spekulovat, místo oné „gentlemanské dohody” by zde mohl být důvod jednoduše ten, aby se auto nesnažilo vzlétnout.
Co zatím známo není, je ceník. Jak už bylo zmíněno, stroj se ukáže v Ženevě, ale jestli se cenu této úpravy skutečně dozvíme, je otázkou. Každopádně počítejte klidně i s více než stovkou tisíc eur, přeci jen je to třída S Coupé a zvládne vyšší rychlost než leckteré supersporty...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.



































Designem tento stroj nepotěší každého, rychlostí by mohl zaujmout víc lidí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 10 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva