Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní
10.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kreace pro arabské šejky po úpravách zvládne pokořit stovku za 7,4 sekundy a rozjede se na 160 km/h. O spotřebě raději nikdo ani nemluví.
Na první pohled by se mohlo zdát, že Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 bude jedním z těch automobilů, na které nikdy nesáhne ruka tunerova. Ne ani tak z důvodu mnohamilionové ceny či omezené dostupnosti (vyrobeno má být jen asi 30 kusů ročně), ale jednoduše proto, že stuttgartská šestikolka je dost ujetá sama o sobě. V dobrém slova smyslu samozřejmě.
Jenže když se na věc podíváme z pohledu cílové skupiny a jejího vkusu, pak není divu, že na neortodoxní třídě G již zanechal svůj podpis ruský Dartz. A že ve Frankfurtu svou „úchylnost na druhou“ představí také Brabus. Pohled do technických parametrů a zářivě červené kabiny je totiž trefou do černého.
V rámci exteriéru a interiéru se přitom Brabus moc nerozjel. Šestikolka tak dostala „jen“ karbonovou kapotu a blatníky, čelní spoiler, xenonové světlomety s LEDkami pro denní svícení nebo ochranné pláty podvozku. Vnitřek pak doznal přečalounění kůží a Alcantarou, s architekturou či výbavou ovšem hýbáno nebylo.
Výraznou změnou ovšem prošel motorový prostor, kde 5,5litrový osmiválec nyní produkuje 700 koní, o 156 více než v sérii. Paradoxní ovšem je, že stovku šestikolový mastodont (hmotnost činí 3 850 kg) pokoří za 7,4 s, tedy pomaleji, než v tiskovém prohlášení kdysi sliboval Mercedes. Věrohodnější je ale údaj Brabusu, na čtyři tuny přece jen potřebujete trochu více než 550 koní, abyste dosáhli akcelerace vozu o třetinové hmotnosti a polovičním výkonu.
Nejvyšší rychlost 160 km/h je pak i přes úpravy shodná se sérií, neboť dané tempo limitují terénní pneumatiky. O spotřebě se pak již nikde v obsáhlé tiskové zprávě nemluví, zrovna na Středním východě s tím ale nebude problém a pokud si někdo podobné auto bude moci dovolit v Evropě, pak ani tady ne...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
























Brabus si pohrál se šestikolovým Mercedesem G 63 AMG. Výsledkem je možná horší zrychlení na stovku než v sérii, navzdory vyššímu výkonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
včeraUnikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025Zapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025
Nejnovější články
VW začal prodávat jeden ze svých největších bestsellerů v novém, auto velké skoro jako Škoda Superb nabízí od 350 tisíc Kč
před 2 hodinamiTesla potichu vyřešila problém, na který si majitelé stěžovali roky, teď už je nemůže ignorovat
před 3 hodinamiRusové ukázali nový všudychod jako z dob SSSR. Stroj zvaný Hvězda nezastaví nic, ujede až 1 000 km v kuse klidně i bažinami
před 5 hodinamiFiat dramaticky otočil, nově zákazníkům v Evropě prodá i čistě spalovací Pandu s manuálním řazením
před 6 hodinamiŠkoda se levných čínských aut nebojí, jsou prý nedodělaná a ušitá horkou jehlou. „Ve skutečnosti jsou lepší,” říká jiný konkurent
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.04. 17:03 - pavproch
- Hybrid nebo klasický benzín pro městský provoz? 09.04. 15:27 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 09.04. 13:46 - pavproch
- Sněh. řetězy Thule K-summit K23 + K45 09.04. 12:31 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.04. 09:27 - Eda
- Politický koutek 09.03. 21:01 - Stepan
- BMW Divize 09.03. 15:06 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.03. 14:05 - pavproch