Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Český úpravce vydoloval z nejrychlejšího SUV Škody 50 koní navíc, teď konečně jede
21.7.2019 | Petr Miler
Ani v sériovém provedení nejde o slabé auto, jenže vysoká hmotnost a ne zrovna subtilní karoserie dělají své. Zvýšení výkonu motoru o 50 koní provede se Škodou Kodiaq RS více, než by se mohlo zdát.
Škoda loni poslala do prodeje první sériové SUV s písmeny RS ve znaku a srdce automobilových nadšenců si tím moc nezískala. Nejde tu ani tak o principielní odpor ke spojení SUV a RS, problémem je spíše to, že tohle auto moc nejede. Škoda Kodiaq RS není slabá, jejích 240 dieselových koní se ale musí potýkat s téměř 1 900 kilogramy hmotnosti, a to je pro motor příliš těžký úděl.
Přidejte si k tomu nutně vyšší aerodynamický odpor karoserie už docela velkého SUV a ve výsledku před sebou máme Škodu RS, která se trápí s dosažením rychlosti 230 km/h na německé dálnici. Na to není moc hezký pohled, nikde ale není psáno, že pouť tohoto auta z dynamikou musí končit právě zde.
Dvoulitrové dieselové biturbo vozu, jakkoli jde o nejvíce „vyšponovaný” čtyřválcový diesel na trhu, jde posunout výkonově dále. Právě to předvedl český úpravce Dieselpower, který softwarovou úpravou přeměnil továrních 240 koní a 500 Nm a výsledných 290 koní a 580 Nm. To už je docela citelný nárůst a na videích níže můžete spatřit, že znát je i v praxi.
Na stovce je „Kouďák” RS najednou za 5 sekund a oproti sériovému provedení si i ve vyšším kalupu drží náskok přes 10 km/h v případě aktuálně dosažené rychlosti. Nebudeme tvrdit, že z auta se najednou stal dvoutunový uragán, máme ale pocit, že oněch pár desítek koní navíc přidalo vozu dynamikou lehkost, kterou sériové provedení postrádá.
Je otázkou, kolik majitelů si takovou úpravou troufne riskovat záruku, protože Kodiaq RS po záruce ještě neexistuje, když už nic jiného se ale nezdá, že by přidaná dynamika za trochu rizika nestála.
Škodu Kodiaq RS lze po zásahu českého úpravce konečně označit za přiměřeně dynamickou
Zdroj: Dieselpower race engineering@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 52 minutami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 3 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23