Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Fanda na starý Mercedes namontoval výfuk za 281 tisíc, teď zní jako Formule 1
9.9.2019 | Mirek Mazal
Nepřeháníme ani trochu, dříve tichá, komfortní limuzína nyní ječí takovým způsobem, že se tomu nelze nesmát. Podmínkou byl „jen” šestilitrový motor V12 pod kapotou a velmi drahý výfuk.
Mercedes třídy S generace W140 vyráběný mezi lety 1991 a 1998 byl primárně velmi pohodlnou limuzínou, pochopitelně. Jejím vrcholem byla verze AMG se sedmilitrovým V12, která byla určena „sportujícím” manažerům. Pro ty, kteří preferovali spíše nenápadnost kombinovanou s noblesou dvanáctiválce, byla v nabídce verze S600 s motorem M120 o výkonu 300 kW (408 koní) a 580 Nm. Pohonná jednotka určená k noblesní dynamické jízdě dokázala v plném nasazení hnout 2 265 kilogramy na rychlost až 250 km/h, zrychlení na stovku se stalo otázkou 6,1 sekundy.
V sériovém provedení Mercedes projevy pohonné jednotky maximálně potlačoval, protože verze S600 byla primárně určena k dlouhým přesunům bez potřeby slyšet jakékoliv rušivé elementy. Jenže prvotřídně utlumená limuzína byla poháněna agregátem se stejným technickým základem jako Pagani Zonda, která z V12 udělala ničitele lidských sluchovodů.
Jedním z rozdílů mezi oběma auty je samozřejmě výfuk. Mercedes použil k odvedení výfukových spalin speciálně navržené potrubí utišující projev 408 koní, Zonda vývod zkrátila na nejmenší možnou délku s minimálním zkreslením dvanáctiválcového rachocení.
Všechny spojitosti si uvědomil fanoušek všeho automobilového, který si říká effspot a který má tu čest být majitelem staršího Mercedesu S600. A právě na ten nechal namontovat kompletně nový výfuk s dálkově ovládanými klapkami. Blíže neupřesněné zařízení z Japonska, které přišlo v přepočtu na extrémních 281 tisíc korun, odstranilo všechny tlumicí prvky, proto luxusní sedan nově zní ještě lépe než Pagani. Jekot podobný monopostu Formule 1 je skutečně mimořádný.
Kolemjdoucí nečekají od plavného Mercedesu tak děsivý zvuk, proto každé přidání plynu vyvolává šok chodců a o to větší radost posádky. Jízda v tunelu je pro autory vylepšení čistá extáze, Lamborghini či Ferrari se najednou podobají klidným modelům s ucpanými koncovkami. Jistě poněkud dětinská modifikace na poměry třídy S, své kouzlo ale nepochybně má.
Mercedes-Benz S600 W140 s upraveným výfukem dnes straší Japonce, úprava přišla na neskutečných 281 tisíc Kč
Zdroj: effspot@Youtube
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 11 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.