Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Mercedes A 45 AMG Posaidon má až 445 koní, plavit po moři se neumí
19.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Německý úpravce se skoro mytologickým jménem připravil tři úrovně zvýšení výkonu pro verze AMG Mercedesů A, CLA a GLA. Nejsilnější Áčko má zvládnout skoro 300 km/h.
Ač by k tomu jméno tunera Posaidon svádělo, cílem této německé firmy není přestavovat Mercedesy a Maybachy na obojživelná vozidla. Zaměřuje se, jako všichni ostatní tuneři, na odlišení zevnějšku od série a na zvýšení výkonu.
Jejich nejnovější výtvor doplňuje rodinu nejmenších affalterbašských strojů. Na snímcích vidíme model A 45 AMG, ale úpravy motoru jsou dostupné i pro sedan CLA a crossover GLA ve verzích AMG. Dvoulitrový motor (pryč je doba, kdy čísla v názvech Mercedesů označovala objem motoru aspoň zhruba) dává 360 koní a 450 Nm ve standardním provedení, což jej činí motorem s druhým nejvyšším litrovým výkonem, první je 3,8litrová V8 v McLarenu P1.
U Posaidonu seznali, že 180 koní na litr je málo a zapracovali na zvýšení. Snaha přinesla 222,5 koní na litr, tedy 445 koní celkově a ohromných 535 Nm, která putují na všechna čtyři kola. Na loňský 450koňový výtvor Carlssonu, model CCA 45 RSR, to sice nestačí, ale i tak to jsou velmi působivá čísla. Motor upravený Posaidonem spolupracuje pravděpodobně se standardním sedmistupňovým automatem a teoreticky zvládne rozjet Áčko na 297 km/h.
Pokud byste tolik páry pod kapotu nechtěli, ale standardní A 45 AMG by vám přesto přišlo slabé, Posaidon nabídne i dvě nižší varianty úpravy - základní zvedá výkon na 385 koní a 485 Nm a střední nabídne 405 koní a 490 Nm. Úpravce "v zájmu zachování spolehlivosti" doporučuje zůstat u základního zvýšení výkonu, protože "sourozenci rodiny A nejsou stavěni na více než 500 Nm", jak říká tisková zpráva.
Jak Posaidon takových výkonů dosáhl, je v podstatě jasné - úpravou softwaru. Holedbá se ale, že se nesnížil k instalaci tzv. power boxu, ale že upravil software přímo v originální řídící jednotce motoru. O jiných změnách zmínka není. Po stránce vizuální se musíme opakovat, většina těcho úprav má stejný recept - pozměnit nárazníky a prahy, sériové koncovky výfuku nahradit jinými a pokud možno větším počtem a mezi ně nastěhovat falešný difuzor. Oproti jiným úpravám designu je však tato relativně střízlivá a nechává na voze sériová kola.
Tuneři většinou na konec tiskové zprávy připojí větu o tom, že za své tisíce eur dostanete kromě koníků a karbonu navíc také jakousi záruku a certifikát TÜV. Kreace Posaidonu zkoušky TÜV touto dobou podstupují a zatím není ani jasné, kolik těch tisíců bude potřeba na stůl vysázet.
Neznalé oko na první pohled nemusí odhalit až 440 koní a 535 Nm v hávu hatchbacku od Mercedesu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 10 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz