Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Němci zkusili vylepšit nejlepší auto světa. Posuďte sami, jak moc byli úspěšní
4.11.2018 | Mirek Mazal
Je spojeno s tolika nej, že je obtížné ho v jakémkoli směru posunout ještě dál. Němci se o to přesto pokusili, výsledek jejich snažení musíte zhodnotit sami.
Když se řekne „nejlepší auto světa”, každý si představí něco trochu jiného. Pro někoho to bude vůz nejrychlejší, pro jiného nejprostornější, pro dalšího nejkomfortnější a jistě se najdou i tací, kteří za něj označí něco jako Dacii Duster, protože projede všude a nestojí skoro nic. A nebo Volkswagen Golf, protože i když v ničem není absolutní špičkou, všechno zvládá velmi dobře. Pokud bychom se ale měli pokusit najít „objektivně” nejlepší auto světa, mnoho kandidátů nám na výběr nezbude.
Takový vůz musí být mimořádný v tolika směrech, že mu nic obyčejného nemůže stačit. Rolls-Royce říká, že je to jeho nový Phantom a nejde o zase tak sebevědomé prohlášení, jak se může na první pohled zdát. Automobilový průmysl nezná tišší vůz a to je jen začátek rozličných mimořádností, kterými se může pyšnit. Osmá generace symbolu opulence je také vozem, který lze nejvíce přizpůsobit přání klienta, má nejmodernější techniku i elektroniku, je výkonný, je komfortní, je prestižní a také náležitě drahý - jen pár sériově vyráběných modelů vyjde dráž. Je to superauto svého druhu a i mnohé jiné automobilky uznávají, že majestátnost a úroveň fantoma z Goodwoodu nelze překonat.
Na obdivovaném obývacím pokoji na kolech je těžké hledat slabé stránky - koncern BMW, kterému Rolls-Royce už léta patří, zaměstnává spoustu špičkových lidí na to, aby je našli a odstranili. O to víc se musí snažit známý německý úpravce Mansory, který s oblibou balancuje na hraně vkusu a nyní se pustil právě to vylepšování Phantomu.
Mansory nemá žádné zábrany, limity úprav se odvíjí jen od „tučnosti” bankovního konta zákazníků. Pokud peníze nejsou problémem a Rolls-Royce Phantom slouží jako dopravní prostředek svého pána, může štědrý majitel využít nabídku nově vyvinutých prvků určených výhradně pro britskou limuzínu, které ji mají pozvednout na ještě vyšší úroveň.
V katalogu úprav pro Phantom najdeme nové vzory kol, prodloužený přední a zadní nárazník, nižší boční prahy, snížení světlé výšky podvozku, nevšední kombinace laků karoserie či sportovní výfukový systém se čtyřmi leštěnými koncovkami.
Zásah může být citelný i v interiéru, kde našlo své místo jemné čalounění s kosočtvercový vzorem a skutečnými diamanty. Třpytu kamenů dá vyniknout nový systém ambientního osvětlení. Světelné efekty s novými prvky může vytvořit ještě exkluzivnější pocit jedinečnosti, pokud takový nápad nespadá do kategorie naoko líbivého, ale umělecky bezcenného díla.
U Mansory sáhli i na pohonnou jednotku, noblesní, dvakrát přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o objemu přesahujícím šest litrů. Zhýčkaní pasažéři zadních sedadel budou asi složitě pociťovat lehké zvýšení výkonu a točivého momentu o 39 koní resp. 50 Nm, ale když už se vylepšuje, tak všechno.
Posuďte sami, jak moc je vám modifikovaný Rolls-Royce Phantom blízký z přiložených záběrů. Kolik si u Mansory za dílčí vylepšení účtují, netušíme, v těchto vrstvách společnosti platí, že pokud se musíte ptát, nemáte na to. O miliony korun ale půjde zcela nepochybně...

























Nová Phantom označuje Rolls-Royce za vůbec nejlepší auto světa. Ani to nebrání Mansory pokusit se se jej dále vylepšit
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 7 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 8 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 10 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 11 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
