Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Nevinně šedá Škoda Superb s výkonem 568 koní pokoří i BMW M5. Může být vaše
8.10.2018 | Mirek Mazal
Škoda Superb nemusí být nutně slabá. Už vrcholná tovární verze je dost rychlé auto, tento upravený stroj je ale ještě dvakrát výkonnější. Přitom své schopnosti dál skoro dokonale kryje.
Náš někdejší test Superbu 2,0 TSI 4x4 ukázal, že ve škodovce vyrobili velmi potentní vlajkovou loď, která umí zatopit i mnohem dražším rivalům. Kolega pochválil mix vlastností projevující se nejen očekávaným komfortem, ale i překvapivou dynamikou v nízkých a středních rychlostech při zachování jisté formy řidičského zážitku. Něco takového je v tomto segmentu u Škody nečekaným plus.
Stále je řeč o sériové verzi s dvoulitrovým benzínovým motorem a s pohonem všech kol. Automobilka odmítá využít dobrý základ pro výrobu ostřejší verze RS, proto si jeden z britských majitelů musel poradit sám a zhmotnil vlastní představu o tom, jak potenciál české vlajkové lodi naplno využít. Znaky Sportline, Laurin & Klement i Greenline jen matou okolí, o skutečném potenciálu tohoto vozu nic neříkají. Nad přední nápravou totiž pracuje dvakrát více koní, než vám automobilka nabídne i v tom nejdražším provedení.
Čas zrychlení produkčního 2,0 TSI 4x4 na 100 km/h by měl činit 5,8 sekundy, proto se hovoří o nejlépe zrychlující Škodě všech dob. Brit jménem Michael chtěl ale víc. Po dlouhém upravování sériového agregátu udělal přelomové rozhodnutí a nechal zabudovat pohonnou jednotku z Audi S3. To je znovu motor 2,0 TSI, ovšem s trochu odolnějšími „vnitřnostmi”, který je vhodnější pro další ladění. Jeho výsledkem je nakonec výkon neskutečných 418 kW (568 koní).
Takovou šílenou cifru produkuje nový systém vstřikování vody a metanolu, změna softwaru, velké turbodmychadlo a jiné sání od Turbo Technics. Nával energie zpracovává dvouspojková převodovka DSG pod dohledem odolnějších dílů firmy APR. Efektivní chování na silnici zajišťuje nový podvozek Bilstein B14 a schopnější brzdy na obou nápravách. Motor si odfukuje přes zakázkové výfukové potrubí Vlastní výfukové potrubí na zakázku od společnosti odpovědné za vývoj výfuku pro Aston Martin, proto možná cena 3 000 liber (88 000 Kč).
Interiér se převážně obešel bez zásahu Michaela, s výjimkou alcantarového volantu. Na středové konzoli je také vtipný odznak TDI Sport Edition. Výbavový stupeň Laurin & Klement má v sobě všechny důležité komfortní prvky, které česká značka nabízí.
Majitel tvrdí, že jeho Superb se v případě akceleraci může hrdě postavit nejnovějšímu BMW M5. Sportovní časomíra fungující na bázi GPS zaznamenala sprint z 0 na 96 km/h jen za 2,9 sekundy. Pro srovnání - standardní BMW M5 současné generace potřebuje 3,2 sekundy k dokončení úkolu, zatímco s balíčkem Competition stačí 3,1 sekundy. Řidiči německé prémie se musí divit, když jim Superb ukazuje záda.
O sekundy ale zase tak moc nejde, atraktivní je spíše líbivý nevinný, téměř zcela sériový vzhled, který ve skutečnosti skrývá krutý výkon. Podezřelá jsou jen lehčí kola Team Dynamics se sportovním obutím Toyo Proxes, tmavé akcenty a kulaté výfukové koncovky. Snad se podařilo zanechat veškerý jízdní talent vozu, který umí být na jednu stranu velmi komfortní a na druhou docela agilní.
Kdybyste po něčem takovém zatoužili, nemusíte nutně hned vyrážet s bednou nářadí do garáže. Přímo tento konkrétní vůz je na prodej za 34 995 liber (1 milion Kč). To s ohledem na jeho schopnosti není tolik, třebaže zůstává nezodpovězenou otázkou, jak dlouho bude jeho mechanika s to takový výkon zvládat...
Tento Superb se nezalekne ani BMW M5, s 568 koňmi pod kapotou je ve zrychlení na stovku dokonce rychlejší
Zdroj: LivingLifeFast@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 6 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 8 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 9 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 11 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva