Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Porsche Macan S Diesel Hamann: vyšší výkon, falešný zvuk benzinové V8
14.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý úpravce dodal menšímu SUV 310 koní, se kterými stovku zvládne za 5,7 sekundy. Jeho falešný zvuk přitom lze ovládat dálkově.
O menším SUV ze Zuffenhausenu jsme se již delší dobu nezmiňovali, tedy pokud pomineme fakt, že jsme k Porsche Macan velmi často přirovnávali novou Kiu Sportage. Dnes však o korejském voze nepadne již ani slovo, místo toho se zaměříme pouze na ten německý. Silnější naftová verze S se totiž dočkala úprav od tuningové firmy Hamann, pročež se nově chlubí agresivnějším vzhledem i vyšším výkonem pod kapotou.
My si nejprve posvítíme na modifikace vizuální, které jsou složeny z nástavce sériového čelního nárazníku, díky němuž vypadá Macan S Diesel jako přisátý k zemi. Na tento díl navazují vytažené lemy blatníků, se kterými se karoserie rozšířila o 12 centimetrů, a také výraznější boční prahy. Kromě toho lze vzadu uprostřed víka zavazadelníku hledat nový spoiler, pod ním pak trůní modifikovaný nárazník se čtyřmi koncovkami.
Změnami prošlo i celé výfukové potrubí, se kterým jsou spojené dva zvukové generátory a zesilovač. Řidič tak může dle své nálady poslouchat v kabině benzinový osmiválcový soudtrack, přestože pod kapotou se nachází šestiválcový turbodiesel. Úpravce navíc kromě tohoto ošálení slechů nabízí i možnost nahrání aplikace, díky které je možné ovládat hlasitost reproduktorů přes telefon. Možné je i virtuální nastartování - to všechno už známe z BMW s motory M50d od stejného tunera .
Pokud aktuálně nabídkou Hamannu příliš zlákáni nejste, vůbec se nedivíme. Přeci jen křídlo na zádi vypadá prapodivně a falešný zvuk nemusí být každému po chuti, přestože s oním dálkovým falešným nastartováním nejspíše bude možné poněkud plašit chodce. Nicméně pokud se německému SUV podíváme pod kapotu, začínají věci vypadat již poněkud působivě. Třílitrový motor totiž nově produkuje 310 koní.
Ve srovnání se standardem došlo k nárůstu o 52 koní, točivý moment dále poskočil z 580 Nm na 680 Newtonmetrů. Stovku tak Macan S Diesel aktuálně zdolá za 5,7 sekundy, tedy o čtyři desetiny rychleji než v sérii. O nejvyšší rychlosti se již tisková zpráva nezmiňuje, zachována tedy nejspíše byla hodnota 230 km/h, zatímco v případě žíznivosti zřejmě můžete opět počítat s papírovým průměrem 6,1 až 6,3 l/100 km.
Tím nám však modifikace nekončí, dále se totiž v Laupheimu vrhli také na podvozek. Počítat přitom můžete se sportovními pružinami, se kterými SUV kleslo o pár milimetrů k zemi. Dále pak nechybí 22palcová litá kola Anniversary EVO, která jsou doplněna pneumatikami Continental Sport Contact 6 o rozměru 295/30 ve všech rozích.
Tím je ale výčet vyčerpán, interiér je možné dekorovat v závislosti na vaší fantazii a firemních možnostech. Hamann přitom zákazníkům nabízí jak kompletní přestavbu, tak i možnost koupě jednotlivých prvků. Sáhnout tedy můžete kupříkladu pouze po navýšení výkonu a spodních spoilerech, křídlo ale vážně nechte ladem.



Porsche Macan S Diesel dostalo do vínku rozšířený bodykit, výkon 310 koní a aplikaci, se kterou může znít jako osmiválcové benzinové monstrum
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 8 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před hodinouSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 4 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 5 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha