Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Porsche Macan S Diesel Hamann: vyšší výkon, falešný zvuk benzinové V8
14.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý úpravce dodal menšímu SUV 310 koní, se kterými stovku zvládne za 5,7 sekundy. Jeho falešný zvuk přitom lze ovládat dálkově.
O menším SUV ze Zuffenhausenu jsme se již delší dobu nezmiňovali, tedy pokud pomineme fakt, že jsme k Porsche Macan velmi často přirovnávali novou Kiu Sportage. Dnes však o korejském voze nepadne již ani slovo, místo toho se zaměříme pouze na ten německý. Silnější naftová verze S se totiž dočkala úprav od tuningové firmy Hamann, pročež se nově chlubí agresivnějším vzhledem i vyšším výkonem pod kapotou.
My si nejprve posvítíme na modifikace vizuální, které jsou složeny z nástavce sériového čelního nárazníku, díky němuž vypadá Macan S Diesel jako přisátý k zemi. Na tento díl navazují vytažené lemy blatníků, se kterými se karoserie rozšířila o 12 centimetrů, a také výraznější boční prahy. Kromě toho lze vzadu uprostřed víka zavazadelníku hledat nový spoiler, pod ním pak trůní modifikovaný nárazník se čtyřmi koncovkami.
Změnami prošlo i celé výfukové potrubí, se kterým jsou spojené dva zvukové generátory a zesilovač. Řidič tak může dle své nálady poslouchat v kabině benzinový osmiválcový soudtrack, přestože pod kapotou se nachází šestiválcový turbodiesel. Úpravce navíc kromě tohoto ošálení slechů nabízí i možnost nahrání aplikace, díky které je možné ovládat hlasitost reproduktorů přes telefon. Možné je i virtuální nastartování - to všechno už známe z BMW s motory M50d od stejného tunera .
Pokud aktuálně nabídkou Hamannu příliš zlákáni nejste, vůbec se nedivíme. Přeci jen křídlo na zádi vypadá prapodivně a falešný zvuk nemusí být každému po chuti, přestože s oním dálkovým falešným nastartováním nejspíše bude možné poněkud plašit chodce. Nicméně pokud se německému SUV podíváme pod kapotu, začínají věci vypadat již poněkud působivě. Třílitrový motor totiž nově produkuje 310 koní.
Ve srovnání se standardem došlo k nárůstu o 52 koní, točivý moment dále poskočil z 580 Nm na 680 Newtonmetrů. Stovku tak Macan S Diesel aktuálně zdolá za 5,7 sekundy, tedy o čtyři desetiny rychleji než v sérii. O nejvyšší rychlosti se již tisková zpráva nezmiňuje, zachována tedy nejspíše byla hodnota 230 km/h, zatímco v případě žíznivosti zřejmě můžete opět počítat s papírovým průměrem 6,1 až 6,3 l/100 km.
Tím nám však modifikace nekončí, dále se totiž v Laupheimu vrhli také na podvozek. Počítat přitom můžete se sportovními pružinami, se kterými SUV kleslo o pár milimetrů k zemi. Dále pak nechybí 22palcová litá kola Anniversary EVO, která jsou doplněna pneumatikami Continental Sport Contact 6 o rozměru 295/30 ve všech rozích.
Tím je ale výčet vyčerpán, interiér je možné dekorovat v závislosti na vaší fantazii a firemních možnostech. Hamann přitom zákazníkům nabízí jak kompletní přestavbu, tak i možnost koupě jednotlivých prvků. Sáhnout tedy můžete kupříkladu pouze po navýšení výkonu a spodních spoilerech, křídlo ale vážně nechte ladem.



Porsche Macan S Diesel dostalo do vínku rozšířený bodykit, výkon 310 koní a aplikaci, se kterou může znít jako osmiválcové benzinové monstrum
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 2.7.2025
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 2.7.2025
Nejčtenější články
Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva