Rodinný VW s motorem z policejního Passatu je nenápadný expres k pohledání

Máte rádi auta, ze kterých při pohledu na ně leda zíváte, ve skutečnosti ale skrývají výkon, kterým předčí lecjaký sporťák? Pak se díváte na jedno z nich, staré MPV Touran s motorem 3,6 V6.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Rodinný VW s motorem z policejního Passatu je nenápadný expres k pohledání

2.1.2019 | Mirek Mazal

Máte rádi auta, ze kterých při pohledu na ně leda zíváte, ve skutečnosti ale skrývají výkon, kterým předčí lecjaký sporťák? Pak se díváte na jedno z nich, staré MPV Touran s motorem 3,6 V6.

První dálniční stíhače české policie se nesmazatelně zapsaly do paměti místních řidičů. Kolem policejních aut už nikdy znovu nebylo takové pozdvižení jako v roce 2008, kdy do služby nastoupily první opravdu rychlé vozy vybavené pokročilou měřící technikou běžně nezaznamenatelnou radarovými detektory.

Šlo o Volkswageny Passat R36 poháněné šestiválcovou pohonnou jednotkou produkující 221 kW (300 koní) a 350 Nm. Německý sedan dokázal atakovat 100 km/h během 5,6 sekundy a rozjet se až na 250 km/h. To jsou dodnes pěkné hodnoty, až bájemi opředené stroje ale v myslích šoférů platí za něco ještě mnohem schopnějšího.

Agregát 3,6 VR6 později posloužil i řadě jiných vozů koncernu VW, obvykle spojený s automatickou převodovkou DSG a pohonem 4x4. Nikdy se ale nemontoval do ničeho vyloženě praktického, což zjevně zamrzelo Němce Toma Bergera, který si přál tento motor mít v rodinném MPV. A tak si takový nenápadný rychlík postavil sám ze staršího Touranu.

Dnes už čtrnáct let staré kompaktní MPV stojí na platformě dobového Golfu, takže na montáž šestiválce obecně připravený byl. Zástavba s veškerou potřebnou elektronikou beztak nebyla jednoduchá, dílo se ale podařilo a nezůstalo jen u motoru. Vůz se krom objemného šestiválce uloženého napříč dočkal i nastavitelného podvozku KW, brzd z Audi RS3 a kol od Porsche.

Na první pohled potenciál vozu prozradí právě snad jen kola a nižší světlá výška, jinak dnes už hodně nudný design oživuje akorát nárazník vypůjčený od Golfu R32 i s výfukem s dvojitou koncovkou. Jejich zvukový projev je pak dalším vodítkem k tomu, že tohle auto vám na semaforech ujede, pokud v rukou netřímáte něco opravdu rychlého.

Uvnitř k větším změnám nedošlo, Tom si dopřál drobné detaily, jako například sportovnější volant R Line, novější ovládání klimatizace, hezčí zpětné zrcátko nebo modernější volič DSG. Tohle auto si zkrátka zachovává veškerou svou praktičnost, „akorát” je tak rychlé, jak se naprosté většině Touranů jakékoli generace ani nezdá...

Rodinný VW s motorem z policejního Passatu je nenápadný expres k pohledání - 1 - VW Touran R36 uprava Nemecko 01Rodinný VW s motorem z policejního Passatu je nenápadný expres k pohledání - 2 - VW Touran R36 uprava Nemecko 02Rodinný VW s motorem z policejního Passatu je nenápadný expres k pohledání - 3 - VW Touran R36 uprava Nemecko 03Rodinný VW s motorem z policejního Passatu je nenápadný expres k pohledání - 4 - VW Touran R36 uprava Nemecko 04Rodinný VW s motorem z policejního Passatu je nenápadný expres k pohledání - 5 - VW Touran R36 uprava Nemecko 05Rodinný VW s motorem z policejního Passatu je nenápadný expres k pohledání - 6 - VW Touran R36 uprava Nemecko 06Rodinný VW s motorem z policejního Passatu je nenápadný expres k pohledání - 7 - VW Touran R36 uprava Nemecko 07Rodinný VW s motorem z policejního Passatu je nenápadný expres k pohledání - 8 - VW Touran R36 uprava Nemecko 08Rodinný VW s motorem z policejního Passatu je nenápadný expres k pohledání - 9 - VW Touran R36 uprava Nemecko 09Rodinný VW s motorem z policejního Passatu je nenápadný expres k pohledání - 10 - VW Touran R36 uprava Nemecko 10
VW Touran má pod kapotou atmosférický agregát 3,6 VR6, který u nás nejvíce proslavily policejní „stíhačky“. Výsledkem je nenápadný, praktický bijec

Zdroj: VAU MAX tv@Youtube

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama