Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Rodinný VW s motorem z policejního Passatu je nenápadný expres k pohledání
2.1.2019 | Mirek Mazal
Máte rádi auta, ze kterých při pohledu na ně leda zíváte, ve skutečnosti ale skrývají výkon, kterým předčí lecjaký sporťák? Pak se díváte na jedno z nich, staré MPV Touran s motorem 3,6 V6.
První dálniční stíhače české policie se nesmazatelně zapsaly do paměti místních řidičů. Kolem policejních aut už nikdy znovu nebylo takové pozdvižení jako v roce 2008, kdy do služby nastoupily první opravdu rychlé vozy vybavené pokročilou měřící technikou běžně nezaznamenatelnou radarovými detektory.
Šlo o Volkswageny Passat R36 poháněné šestiválcovou pohonnou jednotkou produkující 221 kW (300 koní) a 350 Nm. Německý sedan dokázal atakovat 100 km/h během 5,6 sekundy a rozjet se až na 250 km/h. To jsou dodnes pěkné hodnoty, až bájemi opředené stroje ale v myslích šoférů platí za něco ještě mnohem schopnějšího.
Agregát 3,6 VR6 později posloužil i řadě jiných vozů koncernu VW, obvykle spojený s automatickou převodovkou DSG a pohonem 4x4. Nikdy se ale nemontoval do ničeho vyloženě praktického, což zjevně zamrzelo Němce Toma Bergera, který si přál tento motor mít v rodinném MPV. A tak si takový nenápadný rychlík postavil sám ze staršího Touranu.
Dnes už čtrnáct let staré kompaktní MPV stojí na platformě dobového Golfu, takže na montáž šestiválce obecně připravený byl. Zástavba s veškerou potřebnou elektronikou beztak nebyla jednoduchá, dílo se ale podařilo a nezůstalo jen u motoru. Vůz se krom objemného šestiválce uloženého napříč dočkal i nastavitelného podvozku KW, brzd z Audi RS3 a kol od Porsche.
Na první pohled potenciál vozu prozradí právě snad jen kola a nižší světlá výška, jinak dnes už hodně nudný design oživuje akorát nárazník vypůjčený od Golfu R32 i s výfukem s dvojitou koncovkou. Jejich zvukový projev je pak dalším vodítkem k tomu, že tohle auto vám na semaforech ujede, pokud v rukou netřímáte něco opravdu rychlého.
Uvnitř k větším změnám nedošlo, Tom si dopřál drobné detaily, jako například sportovnější volant R Line, novější ovládání klimatizace, hezčí zpětné zrcátko nebo modernější volič DSG. Tohle auto si zkrátka zachovává veškerou svou praktičnost, „akorát” je tak rychlé, jak se naprosté většině Touranů jakékoli generace ani nezdá...
VW Touran má pod kapotou atmosférický agregát 3,6 VR6, který u nás nejvíce proslavily policejní „stíhačky“. Výsledkem je nenápadný, praktický bijec
Zdroj: VAU MAX tv@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 56 minutami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před hodinou - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 4 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 6 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva