Rolls-Royce Ghost Series II od Mansory: se 652 koňmi dá stovku za 4,3 s

Britská limuzína se kromě vyššího výkonu dočkala také výraznějšího vzhledu, který podtrhuje snížení těžiště o 50 milimetrů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Rolls-Royce Ghost Series II od Mansory: se 652 koňmi dá stovku za 4,3 s

29.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Rolls-Royce Ghost Series II od Mansory: se 652 koňmi dá stovku za 4,3 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britská limuzína se kromě vyššího výkonu dočkala také výraznějšího vzhledu, který podtrhuje snížení těžiště o 50 milimetrů.

Tuningová společnost Mansory je již nějaký ten pátek známa tím, že se nezabývá úpravami mainstreamových automobilek, ale pouze tou nejvyšší ligou. V nabídce tak najdeme ikony jako Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, Lotus, Maserati, McLaren, Porsche či Rolls-Royce. Posledně zmiňovaná značka přitom prošla nejnovějším kolem ladění, na jehož konci máme specifický Ghost Series II. Tedy menší limuzínu, která se letos dočkala menšího faceliftu.

Právě pro modernizované provedení je určen rozsáhlý tuningový program, který zvenčí počítá s novým nárazníkem s většími vstupy vzduchu a LEDkami určenými k dennímu svícení. Modifikována byla také čelní maska a kapota motoru, zmínit můžeme i přepracované boční prahy nebo výdechy horkého vzduchu za předními koly. Ve spoustě případů přitom úpravce použil karbonová vlákna.

Změnám byla podrobena také záď, kde najdeme odlišné koncovky výfuku nebo zvýrazněnou odtrhovou hranu zavazadlového prostoru. Opomíjet pak nesmíme ani výrazná 22palcová litá kola, která byla obuta do pneumatik Vredestein o rozměru 265/35 vpředu a 295/30 vzadu. Samotné ráfky jsou přitom vyvedeny ve zlatém odstínu, stejně jako lemy na karoserii, pro kterou byla zvolena hnědá barva.

Mechanické zásahy počítají s přepracovaným adaptivním podvozkem, který dokáže snížit těžiště vozu až o 50 milimetrů. Mnohem podstatnější je ovšem posílení motorového prostoru, kde sice i nadále najdeme 6,6litrové bi-turbo V12, to ale místo 570 koní a 780 Nm točivého momentu produkuje 652 koní a 1 050 Nm. Sprint na stovku tak klesl na 4,3 sekundy, zatímco maximálka vzrostla na patrně omezených 280 km/h.

Počítat lze rovněž s hrubším zvukovým doprovodem, neboť s pozměněnými koncovkami výfuku přichází také kompletně nové potrubí. Dovnitř se pak nastěhovala odlišná kůže, Alcantara, dřevo, hliník a karbon. Jejich zkombinování je přitom plně odvislé od přání zákazníka, s čímž souvisí i výše následně vystavené faktury.


Rolls-Royce Ghost Series II od Mansory: se 652 koňmi dá stovku za 4,3 s - 1 - Rolls-Royce Ghost Series II Mansory 01Rolls-Royce Ghost Series II od Mansory: se 652 koňmi dá stovku za 4,3 s - 2 - Rolls-Royce Ghost Series II Mansory 02Rolls-Royce Ghost Series II od Mansory: se 652 koňmi dá stovku za 4,3 s - 3 - Rolls-Royce Ghost Series II Mansory 03Rolls-Royce Ghost Series II od Mansory: se 652 koňmi dá stovku za 4,3 s - 4 - Rolls-Royce Ghost Series II Mansory 04Rolls-Royce Ghost Series II od Mansory: se 652 koňmi dá stovku za 4,3 s - 5 - Rolls-Royce Ghost Series II Mansory 05
Firma Mansory přepracovala modernizovaný Rolls-Royce od hlavy až k patě. Máme tu tedy sportovní exteriér, zakázkový interiér a 652 koní pod kapotou

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.