Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Ruf RGT 4.2: rychlejší a silnější než 911 GT3 RS. A s manuálem
5.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dvouspojka v Porsche 911 GT3 a RS leží spoustě řidičů leží v žaludku. Ruf má řešení, RGT dostalo ještě silnější atmosféru s manuální převodovku.
Nebylo pochybností, že nové Porsche 911 GT3 RS dostane, stejně jako jeho civilnější sourozenec, dvouspojkovou převodovku PDK, jakkoli jsme potajmu doufali, že manuál alespoň jako alternativu dostane. Nestalo se. O to více bylo překvapivé jeho představení bok po boku s Caymanem GT4, který je věrný manuální převodovce a proto bude pro spoustu nadšených řidičů dost pravděpodobně představovat lepší volbu, třebaže je slabší a pomalejší.
Pokud nicméně netrváte na logu Porsche na přídi a dalších místech, zajímavou volbou by mohl být také Ruf RGT 4.2, který se v Ženevě také ukázal. Čtyři litry objemu GT3 RS potěšily, ale Ruf jde ještě dál - označení znamená 4,2litrový plochý šestiválec. RGT 4.2 je také silnější než GT3 RS, je dokonce rychlejší, jeho motor je přitom stále atmosféricky plněný a hlavně - má manuální převodovku.
V číslech to vypadá následovně - 4,2litrový motor Rufu má 525 koní v 8 370 otáčkách a 500 Nm v 5 820 otáčkách. Zvládne maximálku 322 km/h, o 2 km/h více než GT3 RS, a má o jeden kvalt méně, tedy šest. Snad i proto je jeho kombinovaná spotřeba vyšší, 13,6 l/100 km, ale to asi není věc, na kterou by člověk u auta pro zábavu za několik milionů příliš hleděl.
Oproti GT3 RS je také Ruf více než rozdílný, co se vzhledu týče. Přišroubované nástavce blatníků jsou jasným odkazem na 911 993 GT2 a působí zejména ve srovnání s GT3 RS dost jako ze staré školy. Porsche totiž sází spíš na modernu, a to jak převodovkou, tak i karbonem pro kapotu a víko motoru, hořčíkem pro střechu nebo třeba výdechy předních blatníků či ohromnými sacími otvory před zadními koly, které byly až doposud vyhrazeny přeplňovaným modelům.
Zezadu Ruf upoutá i věcmi jako je karbonový difuzor či čtyři koncovky výfuku po stranách, GT3 RS má dvě uprostřed a o přítlak se stará jinak, ale také tu je ohromné karbonové křídlo, sedící na něčem, co více než připomíná slavný kachní ocas z ikonické Carrery RS 2.7 ze 70. let. Necháme na každém, zda by se mu nový Ruf líbil více bez onoho kusu karbonu či nikoliv, pravděpodobně tu ale ono křídlo má svou funkci.
Úpravce nezveřejnil nic o interiéru, až na zprávu, že v něm najdeme integrovanou ochrannou klec. Dá se ale předpokládat, že bude schopen očalounit vnitřek podle přání zákazníky. Nevíme ani, kolik stroj váží, ani kolik času bude potřebovat na stovku, ale více než čtyři vteřiny se asi očekávat nedají. Dost možná také bude dražší než 911 GT3 RS, ceník znám není, ale je potřeba si připomenout jednu podstatnou věc - manuální převodovku. Ta je v dnešní době skoro k nezaplacení...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.















Ruf RGT 4.2 se snaží designem působit jako ze staré školy
Zdroj: Ruf přes Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
26.8.2025Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Moto2 pro rok 2026: 3 místa jsou stále volná včera 17:30
- Sergio García si užívá překvapivý debut ve WorldSBK v Aragonu včera 11:45
- Test Superbike Aragon - 2. den 26.8.2025
- Alvaro Bautista zůstává u Ducati 26.8.2025
- Test Superbike Aragon - 1. den 25.8.2025
Nejnovější články
Člověk, který vlastnil pět ikonických McLarenů F1, radí, jak si jeden takový koupit. A co s ním pak dělat
před 9 hodinamiAudi chystá brutální rozlučku s pětiválcovým motorem, testuje nejsilnější a nejrychlejší hot hatch všech dob
před 11 hodinamiNěmecké automobilové firmy propustily jen za poslední rok přes 51 tisíc lidí, účet za všechny obory je ještě násobně horší
včeraMěsto se pokusilo omezit hluk z aut instalací „hlukového radaru”, který by pokutoval řidiče, dosáhlo pravého paku
včeraMazda pracuje na revolučním spalovacím motoru s nulovými emisemi CO2 i při spalování klasického benzinu
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.27. 20:25 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.27. 20:15 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 08.27. 16:09 - řidičBOB
- Toyota Land Cruiser 250 || Nezastavitelná legenda 08.26. 23:02 - lukasak12
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.26. 22:52 - Eda
- Onboard videa 08.26. 21:56 - abgx1
- vyber prveho auta, univerzalne pouzitie 08.26. 20:55 - magalanes
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 08.26. 18:32 - pavproch