Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Rusové upravili Audi RS7 na více jak 1 200 koní. Jako ďábel jede i vypadá
29.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) RS7 je už v sérii dost rychlé auto. Ruský tuner TotalRace ale z jeho osmiválce při použití závodního paliva vydoloval až 1 200 koní a 1 540 Nm.
Není novinkou, že čtyřlitrový osmiválec v Audi RS7 jde vyhnat do stratosférických čísel výkonu. Dobrým příkladem budiž Audi RS6 DTM Jona Olssona, které bohužel doznalo ohnivého konce. Předtím ale měl motor nějakých 900 - 1 000 koní, skoro dvojnásobek oproti základnímu stavu. Co to udělalo s dynamikou, si možná ani nedovedete představit.
Teď si ale představu udělat můžeme. Stav nikoliv nepodobný Olssonově stroji panuje u Audi RS7 ruské tuningové firmy Total Race. Čtyřlitrový osmiválec TFSI upravovali postupně v několika krocích. Ten první, nazvaný jednoduše „Stage 1”, zahrnuje jen úpravu elektroniky. Nový software byl vyvinutý ve spolupráci s americkou firmou APR, jak se dočteme na webu Total Race. Stage 2 obsahuje navíc nový nerezový výfuk bez katalyzátoru, svody ale zůstávají pravděpodobně sériové a zvuk auta je prý stále celkem tichý. Také je tu lepší chlazení a sání.
Stage 3 je už o poznání ostřejší. Motor dostal nová turbodmychadla a také výfukový systém je oproti Stage 2 upraven. Pořád si ale v režimu Comfort zachovává tichý zvuk. Kompletně nové je také sání, palivový systém je upraven a převodovka má vlastní chlazení. Můžete prý používat standardní 98oktanové palivo nebo závodní benzín.
Total Race hovoří o dynamice Bugatti Veyron v autě na každý den a podtrhuje to čísly - při použití závodního paliva má být výkon 950 koní a 1 300 Nm, zrychlení na stovku za 2,5 vteřiny a ze 100 na 200 km/h za 4,9 s. Čas na čtvrtmíli má být 10,1 s a cílová rychlost 224,5 km/h. Kilometr s pevným startem má RS7 Stage 3 zajet za 18,36 s.
Není to ale konec. Stage 4 přidává k vylepšením v rámci Stage 3 nové výfukové svody, efektivnější mezichladiče „a spoustu dalšího”, jak velmi neurčitě oznamuje Total Race. Další úpravy elektroniky jsou ale samozřejmostí. Výsledky jsou vidět na videu níže - na brzdě dosáhlo auto hodnot 955 koní a 1 235 Nm.
To jsou čísla změřená brzdou, tedy po ztrátách v pohonném ústrojí. Na videu s testem hovoří autor tohoto vozu o ztrátách 20 %, což znamená, že motor dává okolo 1 200 koní a 1 540 Nm. A všechno to údajně zvládá se sériovým blokem motoru a převodovkou, i když té převodovce se nám moc věřit nechce. V každém případě tu musí být ohromný plnicí tlak, přesné číslo bohužel nemáme.
Video z brzdy pochází z loňského května. Od té doby u Total Race samozřejmě nespali na vavřínech a pracovali na autě dál. Nejčerstvěji se firma pochlubila videem s označením „Stage 10”. Je na něm ta samá RS7 a i když samotné jméno „Stage 10” je nepochybně nadsázkou, dalšího posunu auto doznalo. Vidíme dvě externě namontovaná turbodmychadla vysoko nad kapotou, bez vzduchových filtrů a s výfuky, které zepředu vypadají jako rohy nějakého zvířete; s omotávkou mají i podobnou barvu. Označení bude vážně zčásti vtip, takže nečekejme 2 500 koní a 3 000 Nm, ale vůz startuje vážně ostře, takže výkonu tu bude ještě víc.
Fáze 1 - 4 si ale můžete od Total Race nechat nainstalovat na své auto, v případě Stage 10 si nejsme jisti, takhle umístěná turba s výfuky by na silnici byla k zlosti minimálně kvůli výhledu - a nepochybně také velmi častého zájmu policie. „Kde máte katalyzátory” by byl jen jeden z mnoha dotazů a odpověď, že leží v zavazadelníku, by asi neobstála.
Může z toho ale vzniknout auto na čtvrtmílové sprinty; co mají u Total Race za lubem, nevíme. Nechme se překvapit, možná se díváme na počátky nového rekordmana minimálně mezi čtyřdveřovými Audi.
Až ďábelský vzhled „Stage 10” dostal tohle poladěné Audi RS7 do popředí pozornosti celého světa
Stage 10 aneb... Kdo ví, akcelerace vozu je ale impozantní, podobně jako jeho zvukový projev
Předchozí vývoj úprav byl méně nápadný - ač to zvenčí nevypadá, tohle Audi RS7 má až dvojnásobek koní oproti sérii
Test RS7 Stage 3 s běžným benzínem, kdy má vůz prý okolo 800 koní
Stage 4 na brzdě
Zdroj: Total Race
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 11 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB