Škoda Octavia RS 230 teď může mít 300 koní a výfuk, který vykouzlí široký úsměv

24.10.2016 | Marek Bednář | 3 příspěvky

Chcete-li co nejsilnější Octavii, Škoda vám dnes nabídne nejvýše 230koňový stroj, vlastně už ani ten ne. Cesta k vyššímu výkonu i emocím ale existuje.

Škoda Octavia RS 230 sice není zrovna sporťák, je to ale dost rychlé auto, které přitom stále umí být praktické. Pokud je vám ale jejích 230 koní málo, Škoda už vám nic lepšího nenabídne, tedy alespoň ne v případě Octavie. Patříte-li mezi takové a Superb s 280 koňmi už vzhledem k odlišnému charakteru pro vás není to pravé, můžete se buď podívat po nabídce jiných koncernových kombíků a nebo se jimi inspirovat a udělat si něco takového právě z Octavie RS.

Právě řešení pro takové případy nově nabízí tuner JE Design. Tohle docela známé jméno se pustilo do nejsilnější verze Octavie a z jejího motoru vydolovalo 300 koní a 430 Nm. Výsledkem je zlepšení zrychlení na stovku o 0,2 s na 6,6 s a maximálka roste z 250 na 258 km/h a JE Design dává dvouletou záruku. Cenu úpravy ovšem neznáme.

Všechen výkon tu přibyl díky úpravám elektroniky, protože nový výfukový systém, o kterém se dostupné zprávy zmiňují, je příplatkový a na výkon by neměl mít vliv, alespoň ne na papíře. Je nerezový a jeho klíčovou součástí jsou klapky, které jsou napojeny na tovární jízdní režimy. V módech Eco a Normal zůstávají uzavřené, v režimu Sport se otevřou a výfuk produkuje „plný a sonorní zvuk, vyvinutý tak, aby vykouzlil široký úsměv na tváři řidiče”, jak píše JE Design.

Technické provedení těchto klapek vidíme na jedné z fotografií. Na obou stranách auta jsou nové koncové tlumiče výfuku, které mají po dvou vývodech. Jeden pár vede trubkou do standardních, viditelných koncovek, druhý míří dolů a právě tam vidíme klapku, na snímku otevřenou. Odhadujeme tedy, že sem budou výfukové plyny směrovány s menším množstvím tlumení než do standardních koncovek. Systém přijde na 2 499 Eur, tedy asi 67 500 korun.

Kromě výfuku si můžete pořídit také 20" lesklá černá kola, jejichž tenké paprsky dokonale ukazují brzdy za nimi. Jsou obuty do pneumatik Continental SportContact o rozměru 235/30 ZR20 a sada přijde na 1 244 Eur, tedy asi 33 600 korun. K mání jsou také kratší pružiny pro snížení světlé výšky podvozku nebo rovnou kity odpružení od KW, které začínají na 1 079 eurech (cca 29 200 korun).

A konečně, můžete si pořídit také bodykit, který obsahuje nástavec střešního spoileru, mračítka na světlomety - tato móda očividně stále žije - a větší lízátko předního nárazníku. Ten stojí 446 Eur (cca 12 tisíc korun) a standardně se dodává v černé barvě, ovšem za příplatek je možné ho nechat nalakovat, jak si bude zákazník přát.

Škoda Octavia RS 230 teď může mít 300 koní a výfuk, který vykouzlí široký úsměv - 1 - je design skoda octavia kombi rs230 02Škoda Octavia RS 230 teď může mít 300 koní a výfuk, který vykouzlí široký úsměv - 2 - je design skoda octavia kombi rs230 01Škoda Octavia RS 230 teď může mít 300 koní a výfuk, který vykouzlí široký úsměv - 3 - je design skoda octavia kombi rs230 03Škoda Octavia RS 230 teď může mít 300 koní a výfuk, který vykouzlí široký úsměv - 4 - je design skoda octavia kombi rs230 04Škoda Octavia RS 230 teď může mít 300 koní a výfuk, který vykouzlí široký úsměv - 5 - je design skoda octavia kombi rs230 05Škoda Octavia RS 230 teď může mít 300 koní a výfuk, který vykouzlí široký úsměv - 6 - je design skoda octavia kombi rs230 06Škoda Octavia RS 230 teď může mít 300 koní a výfuk, který vykouzlí široký úsměv - 7 - je design skoda octavia kombi rs230 07Škoda Octavia RS 230 teď může mít 300 koní a výfuk, který vykouzlí široký úsměv - 8 - je design skoda octavia kombi rs230 08Škoda Octavia RS 230 teď může mít 300 koní a výfuk, který vykouzlí široký úsměv - 9 - je design skoda octavia kombi rs230 09
Na poslední fotce si všimněte druhé, schované koncovky výfuku s klapkou

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 3 příspěvky

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama