Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Škoda Yeti na 22palcových kolech: a z Yetiho je Bigfoot
2.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Úpravce Delta4x4 nám dokazuje, že pro zákazníka udělá cokoli, třeba i úplnou hloupost. Tou je nesporně i osazení Škody Yeti 22palcovými koly.
Je to jedna z největších nemocí dnešní automobilové doby. Ještě před nějakými 10-15 lety platila v nižší střední třídě 15" kola za velká a 16" za obrovská a o třídu výše nebyla situace zásadně jiná - i se 17" disky jste byli pomalu za extrémistu. Jenže časy se rychle změnily a z nedávných extrémů se rázem stala norma. Na kompakt dnes 16" ráfky pomalu dostane automaticky a pokud chcete ve střední třídě něco velkého, musíte zamířit někam k 19 palcům. A samozřejmě, s každým „třídním stupněm” to chce nějaký ten palec navíc.
Proč se to děje jsme skoro přesně před rokem probírali v článku zaobírajícím se tím, že dnešní design aut je pouhá sázka na show. Auto zkrátka musí vypadat „dynamicky”, i když stojí, toho je nejlépe dosaženo jistým poměrem neprůhledných (rozumějte plechových) a průhledných (rozumějte skleněných) ploch. Když pak těžce vítězí ty prvně jmenované, bez velkých kol to zkrátka nejde, vůz jinak vypadá přinejmenším zvláštně.
Vzhledu to všechno nesporně prospívá, funkci ale nikoli. Shodou okolností jsme zrovna včera v testu jednoho designového skvostu, nového Mercedesu CLS, museli konstatovat, že 19" kola dokážou i jinak velmi poddajný podvozek limuzíny vyšší střední třídy funkčně značně poškodit. Přesto se najdou tací, kterým jsou i podobná čísla malá. Hodně malá.
Mezi takové patří nejmenovaná německá dáma, zákaznice firmy Delta4x4, který ji oslovila s požadavkem, aby její Škodu Yeti obdařila většími koly, než jaká má manžel na Audi Q7. A ta mají průměr 20 palců. Dáma netroškařila a řekla si rovnou o 22 palců, což se pochopitelně neobešlo bez dalších úprav, neboť na něco podobného není Yeti stavěný.
Německý úpravce tak musel sáhnout po zcela specifických kolech, zvýšil podvozek vozu a modifikace stihla také podběhy. Ve výsledku je Yeti o plných 20 mm vyšší než standardní provedení a světlá výška činí 21 centimetrů. Aby se manželova Q7 cítila vedle tohoto vozu jako nedochůdče, dostal vůz i pár dalších vizuálních úprav přibližujících jej velkému off-roadu. Z Yetiho se tak stal humanoid z opačného konce planety, tzv. Bigfoot neboli velká noha.
Jestli se vám výsledek práce Delta4x4 líbí, gratulujeme vám k vašemu vkusu a s odkazem na cenu 3 700 Eur (skoro 100 tisíc Kč) za samotná kola a úpravy spojené s jejich použitím vás posíláme rovnou do Německa. S ostatními můžeme přemýšlet, co oné Němce toto nebohé auto udělalo, že mu tohle musela provést...


Tyto obrázky by mohly svítit ve výkladovém slovníku vedle termínu „zvěrstvo”...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
před 10 hodinamiZapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025Skutečný Turek na dálnici napodobil českého Turka. Ministr se natočil při víc jak 220 km/h na dálnici, i on pro to má legrační vysvětlení
30.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Porsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
2.8.2025Bentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
2.8.2025Honda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
2.8.2025Elektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
2.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva