Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Srovnání třech upravených německých aut ukazuje nevyhnutelnou marnost tuningu
20.6.2021 | Petr Miler
Jste příznivci tuningu? Nedivíme se tomu, je to šance, jak dostat z auta víc bez nutnosti jej měnit za jiné a dražší. Má to však svá úskalí a toto srovnání extrémních úprav je ukazuje v plné nahotě.
Jako fandové aut musíme mít blízko i k jejich tuningu, pochopitelně. Když od automobilu očekáváte hodně, ani sebelepší vůz ze sériové produkce vám nikdy nebude plně vyhovovat. A i kdyby se to náhodou stalo, dříve nebo později vás napadne: Co kdyby měl o trochu více výkonu? Nebo odolnější brzy? Přilnavější pneumatiky, lehčí kola, tohle, támhleto... Prostě se to stane.
V tomto kontextu tedy není ničím nepochopitelným, když do auta „sáhnete” a pokusíte se z něj dostat víc. Moudří ale praví, že jak jednou s tuningem začnete, nikdy s ním neskončíte a ve výsledku možná stvoříte auto, které jste vlastně ani nechtěli nebo začne být upravené tak moc, že prostě přestává sloužit k tomu, k čemu sloužit mělo. Pokud totiž začnete třeba úpravou výkonu, zjistíte, že potřebujete také brzdy. Pak podvozek, pak třeba odolnější spojku nebo rychlejší řazení automatu. A když vylepšíte brzdy a spojku, můžete zase přidat výkon, jenže pak zase odejde spojka, a tak pořád dokola.
Není asi problém přidat chiptuningem vašemu dieselu 20 procent výkonu ve špičce a sem tam jej využít při předjíždění, když ale začnete stavě motokáru z necek, nutně skončíte u čehosi obtížně použitelného. Připomíná to poslední srovnání Mata Watsona z Carwow, který na letiště dostal dvě mocně upravená Audi (TT RS a R8 twin-turbo) a proti nim podobně upravené Porsche 911 991 Turbo S. Auta mají mít 1 100, 1 200 a 1 100 koní, to je neskutečné a slibují úžasnou podívanou, realitou je ale spíš zmar.
V podstatě v žádný moment srovnání nemáme možnost vidět auta v plné akci, protože pořád něco zlobí. TT RS přestane řadit, R8 nejde launch control, 911 se začne přehřívat... Tu se nepodaří přeřadit, tu motor nevysvětlitelně ztratí výkon. Jsou to očividně „přetuněná” auta, která prostě nejsou s to dodávat slibované parametry konzistentně, neboť výkon motoru soustavně naráží na limity toho či onoho.
Podívejte se na to sami, toto je pro nás hlavním závěrem srovnání. Když se vedle sebe dají výsledky z různých klání, je nejrychlejší přeplňovaná R8 před Porsche a TT, nicméně je docela dobře možné, že sedm dalších srovnání by mělo za následek sedm dalších výsledků, protože tahle auta prostě dalece překročila hranici rozumných úprav. A stejně jako kola a motor neudělají z necek motokáru, neudělají ani velmi drahé úpravy z Audi Bugatti. Nebo cokoli podobného.
Audi TT RS... Foto: Audi
...i Porsche 911 Turbo S jsou v sérii výjimečnými stroji. Jejich úprava za hranici 1 000 koní z nich ale dělá spíše rozpačitější, nikoli přesvědčivější auta. Foto: Porsche
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024 - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli poslední Audi A6 jako ojetinu za třetinu původní ceny, pověst extra držáku nepřehání
včera - Výrobce extrémních obytných off-roadů zkrachoval. Jeho auta měla přežít i apokalypsu, sám tak tuhý kořínek neměl
včera - Vietnamec, který i v Česku vydělal jmění na nudlích, pěchuje do své chřadnoucí automobilky další a další miliardy
včera - V prodeji se objevily díly na vzácnou ostrou verzi legendárního McLarenu F1, na tohle jsme všichni chudí
včera - Zánovní Fisker utrpěl totální škodu kvůli neviditelnému poškození dveří, na vině je hlavně výrobce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva