Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Takhle dnes vypadá ruský tuning aut. Ve srovnání se světem je dál hodně zvláštní
30.8.2018 | Petr Prokopec
Moskevský autosalon nežije jen novými modely aut a jejich koncepty, ukázala se tu i plejáda vozů upravených ruskými firmami. Drží se vlastně docela při zemi, ovšem jen doslova.
Pokud jste v posledních letech vyrazili na dovolenou či alespoň služební cestu do Ruska či dalších republik bývalého Sovětského svazu, pak jistě víte, že tamní silnice nabídnou kvalitní povrch v podstatě jen v metropolích a jejich nejbližším okolí. Mnohde ale stačí vyjet jen pár kilometrů za hranice města a zpevněný povrch je rázem nahrazen jen prachem, hlínou a kamením. Mnohý by proto čekal, že místní tuneři se zaměří hlavně na zvyšování světlých výšek, jenže opak je pravdou.
Jak je patrné z aktuálně probíhajícího moskevského autosalonu, podvozky aut upravených v Rusku míří hlavně k zemi. A a to v mnoha případech opravdu radikálním způsobem. Je přitom jedno, zda jde o letitou Volhu nebo třeba zcela novou Toyotu GT 86 (nebo je to Subaru BRZ?), podstatné zkrátka je, aby boční prahy lízaly zem a úzké šlupičky gumy nahrazující pneumatiky zmizely v roztažených podbězích.
Zajímavé rovněž je, že základy jednotlivých kreací jsou spíše staršího data. Povšimnout si tedy můžeme letitého Volva či Mercedesu, stejně jako mnoha produktů Volkswagenu. Mezi nimi zaujal naši pozornost zejména Golf R32, tedy šestiválcová verze, o níž můžeme aktuálně již jen snít. Německá automobilka totiž právě u svého nejsportovnějšího modelu přistoupila k výraznému downsizingu a 3,2litrovou atmosféru nahradila dvoulitrovým turbem. „Vypíchnout“ lze rovněž přítomnost Mazdy RX-8, jejíž Wankel byl taktéž doplněn sníženým podvozkem.
Úpravy jsou to docela svérázné a úplně jiné, než jaké dnes vídáme ve zbytku světa, trochu připomínají Ameriku 90. let. Trochu jinou písničkou je ale stroj zvaný Flanker-F. Toto označení běžně odkazuje na mezinárodní kód ruské experimentální stíhačky Suchoj SU-37, nicméně v tomto případě je nosí modifikovaný Chevrolet Corvette Z06, za jehož přestavbou stojí dritfovací tým Evil Empire.
Během pouhých dvanácti měsíců došlo k navržení, výrobě a instalaci kompletně nové karoserie, která v čelních partiích připomíná supersporty arabské znaky W Motors. Pod kapotou se skrývá osmiválec s objemem zvětšeným na 7,6 litru, kterému bylo naměřeno 640 koní přímo na 20palcových kolech. Jízdní dynamika ovšem zmíněna nebyla, i proto, že vůz jezdí spíše bokem než v přímém směru.
Právě kvůli driftování se vůz dočkal nejen zcela nového zavěšení Kenetica Suspension, ale rovněž specifických pomocných rámů. Komplet pak uzavírají šestipístkové brzdy Wilwood vpředu a čtyřpístkové vzadu. Premiéru si Flanker-F odbyl již v květnu na Moscow Raceway před 12 tisíci diváky, nyní se tedy upravená Corvette vrátila takřka na místo činu. Jen ji uvidí ještě více lidí.
Všechny kreace, ať již nové nebo staré, působí profesionálně. Náročnou sjízdnost některých ruských cest sice neřeší, nicméně s ohledem na finance si je ve výsledku stejně budou pořizovat jen lidé z měst. A těm nízké pneumatiky nasazené na mnohdy až 23palcových kolech asi vadit nebudou. Tedy, pokud chtějí být vidět...
Na moskevském autosalonu se ukázal i Flanker-F, jinak výrazně přepracovaný Chevrolet Corvette Z06. I ten sice dostal zakázkový podvozek...
...nicméně tak nízko jako ostatní účastníci motor show neklesl
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
před 3 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Už druhé moderní auto geniálního konstruktéra Formule 1 se poprvé ukázalo v akci, s motorem 3,9 V12 bez turba zní božsky
7.4.2024 - Tesla se znovu pokouší prodat své autonomní řízení jiným výrobcům aut, nikdo ho ale nechce
7.4.2024 - První silniční F1 Mercedesu ve volném prodeji nikdo nechce, majitel ji jedním tahem zlevnil o 13,5 milionu
7.4.2024 - Prodeje elektromobilů v Německu dál kolabují, teď už o masivních 29 procent. I diesely je znovu válcují
7.4.2024 - GM ukázal, jak se rodilo jedno z nejošklivějších aut všech dob, byla to od začátku velká bolest
7.4.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.08. 19:47 - mattonecz
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.08. 19:40 - 970ka
- BMW Divize 05.08. 16:11 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 15:54 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.08. 15:08 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 05.08. 14:52 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 05.08. 14:44 - Snowman000
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.08. 08:28 - code