Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu
25.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Není to ani nový model, ale Mercedes třídy E předchozí generace. Posaidon do něj napěchoval upravený osmiválec s výkonem 1 090 koní. Dynamika odpovídá.
V minulosti jsme se už dočkali pár vozů, jejichž výkon dělal chudého příbuzného i z takového Bugatti Veyron. Pokud ovšem následně sklouzl pohled na jízdní dynamiku, zažili jsme u řady aut zklamání. I přes tisíce koní pod kapotou se totiž nemohla poměřovat ani se sériovými Ferrari. To ovšem není příklad Mercedesu-AMG E 63 S, jemuž se na zoubek podívala firma Posaidon. Její kreace totiž do značné míry zvládá držet krok i s hypersportem z Molsheimu.
Pokud ale po nabušeném sedanu s třícípou hvězdou ve znaku toužíte, budete se muset připravit na jeden ústupek. V případě nejnovější generace W213 se totiž čtyřlitrová pohonná jednotka dočkala „jen“ 700 koní a 890 Nm točivého momentu, s nimiž vůz zvládne pokořit metu 335 km/h. To rozhodně není špatný výkon, Bugatti ale může konkurovat jen stěží - na to může pomýšlet jen předchozí generace W212.
Minulé provedení E 63 S dostalo přeplňovaný 5,5litrový osmiválec, který standardně produkoval 585 koní. Úpravce však objem pohonné jednotky převrtal na 6,5 litru a zároveň pod kapotu namontoval pár větších turbodmychadel s větším plnicím tlakem. Kromě toho dorazil i efektivnější mezichladič, sportovní výfukové potrubí z nerez oceli či přemapovaná řídicí jednotka. A minulostí je také omezovač.
Výsledkem je 1 090 koní a 1 350 Nm, což jsou čísla, na která i původní Bugatti Veyron kouká se závistí. V rámci akcelerace a maximálky ale nejspíše přebírá nad třícípou hvězdou nadvládu, ačkoliv přesnou dynamiku úpravce nezveřejnil. Víme však, že o trochu slabší kreace s 1 020 koňmi zvládá stovku za 2,8 sekundy a maximálku 370 km/h. Novinka tak bude ještě o fous rychlejší, byť Veyron asi stále nepřekoná, alespoň ne v případě maximální rychlosti.
Jen u posílení motoru však u vrcholné varianty nezůstalo. Posaidon musel zesílit i původní sedmistupňovou automatickou převodovku, aby byla schopna přenosu vší té síly navíc. Nyní tak zvládá až 1 500 Nm. Další novinky jsou pro změnu spojeny s podvozkem, kde vpředu najdeme vinuté pružiny s odlišnou charakteristikou a vzadu vzduchové měchy, u kterých za pomoci elektroniky došlo ke snížení.
Aby byl zaručen co nejefektivnější přenos výkonu na silnici, úpravce dále na Éčko nasadil originální 19palcová přední a 20palcová zadní litá kola. Ta jsou přitom obuta do pneumatik Continental o rozměru 255/35 vpředu, respektive 295/25 vzadu. Zmínit můžeme ještě instalaci nového tachometru cejchovaného až do 380 km/h, přepracována byla i multimédia umožňující sledování filmů za jízdy.
Tím nám ale modifikace končí, o ceně se přitom úpravce nezmiňuje. Je to škoda, neboť by nás vskutku zajímalo, kolik milionů je třeba, abyste s rodinou na palubě zvládli držet krok i s jedním z nejrychlejších a nejdražších vozů historie. Málo jich ale nejspíše nebude, navíc budete muset do díly Posaidonu dodat i dárcovský vůz s 5,5litrovým osmiválcem...











Minulá generace Mercedesu-AMG E 63 S dostala 1 090 koní, zvládne tak přes 370 km/h a stovku pod 2,8 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 7 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před hodinou
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 3 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 4 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 6 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
