Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu

25.7.2017 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Není to ani nový model, ale Mercedes třídy E předchozí generace. Posaidon do něj napěchoval upravený osmiválec s výkonem 1 090 koní. Dynamika odpovídá.

V minulosti jsme se už dočkali pár vozů, jejichž výkon dělal chudého příbuzného i z takového Bugatti Veyron. Pokud ovšem následně sklouzl pohled na jízdní dynamiku, zažili jsme u řady aut zklamání. I přes tisíce koní pod kapotou se totiž nemohla poměřovat ani se sériovými Ferrari. To ovšem není příklad Mercedesu-AMG E 63 S, jemuž se na zoubek podívala firma Posaidon. Její kreace totiž do značné míry zvládá držet krok i s hypersportem z Molsheimu.

Pokud ale po nabušeném sedanu s třícípou hvězdou ve znaku toužíte, budete se muset připravit na jeden ústupek. V případě nejnovější generace W213 se totiž čtyřlitrová pohonná jednotka dočkala „jen“ 700 koní a 890 Nm točivého momentu, s nimiž vůz zvládne pokořit metu 335 km/h. To rozhodně není špatný výkon, Bugatti ale může konkurovat jen stěží - na to může pomýšlet jen předchozí generace W212.

Minulé provedení E 63 S dostalo přeplňovaný 5,5litrový osmiválec, který standardně produkoval 585 koní. Úpravce však objem pohonné jednotky převrtal na 6,5 litru a zároveň pod kapotu namontoval pár větších turbodmychadel s větším plnicím tlakem. Kromě toho dorazil i efektivnější mezichladič, sportovní výfukové potrubí z nerez oceli či přemapovaná řídicí jednotka. A minulostí je také omezovač.

Výsledkem je 1 090 koní a 1 350 Nm, což jsou čísla, na která i původní Bugatti Veyron kouká se závistí. V rámci akcelerace a maximálky ale nejspíše přebírá nad třícípou hvězdou nadvládu, ačkoliv přesnou dynamiku úpravce nezveřejnil. Víme však, že o trochu slabší kreace s 1 020 koňmi zvládá stovku za 2,8 sekundy a maximálku 370 km/h. Novinka tak bude ještě o fous rychlejší, byť Veyron asi stále nepřekoná, alespoň ne v případě maximální rychlosti.

Jen u posílení motoru však u vrcholné varianty nezůstalo. Posaidon musel zesílit i původní sedmistupňovou automatickou převodovku, aby byla schopna přenosu vší té síly navíc. Nyní tak zvládá až 1 500 Nm. Další novinky jsou pro změnu spojeny s podvozkem, kde vpředu najdeme vinuté pružiny s odlišnou charakteristikou a vzadu vzduchové měchy, u kterých za pomoci elektroniky došlo ke snížení.

Aby byl zaručen co nejefektivnější přenos výkonu na silnici, úpravce dále na Éčko nasadil originální 19palcová přední a 20palcová zadní litá kola. Ta jsou přitom obuta do pneumatik Continental o rozměru 255/35 vpředu, respektive 295/25 vzadu. Zmínit můžeme ještě instalaci nového tachometru cejchovaného až do 380 km/h, přepracována byla i multimédia umožňující sledování filmů za jízdy.

Tím nám ale modifikace končí, o ceně se přitom úpravce nezmiňuje. Je to škoda, neboť by nás vskutku zajímalo, kolik milionů je třeba, abyste s rodinou na palubě zvládli držet krok i s jedním z nejrychlejších a nejdražších vozů historie. Málo jich ale nejspíše nebude, navíc budete muset do díly Posaidonu dodat i dárcovský vůz s 5,5litrovým osmiválcem...

Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu - 1 - Mercedes-AMG E 63 S Posaidon 2017 prvni sada 01Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu - 2 - Mercedes-AMG E 63 S Posaidon 2017 prvni sada 02Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu - 3 - Mercedes-AMG E 63 S Posaidon 2017 prvni sada 03Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu - 4 - Mercedes-AMG E 63 S Posaidon 2017 prvni sada 04Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu - 5 - Mercedes-AMG E 63 S Posaidon 2017 prvni sada 05Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu - 6 - Mercedes-AMG E 63 S Posaidon 2017 prvni sada 06Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu - 7 - Mercedes-AMG E 63 S Posaidon 2017 prvni sada 07Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu - 8 - Mercedes-AMG E 63 S Posaidon 2017 prvni sada 08Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu - 9 - Mercedes-AMG E 63 S Posaidon 2017 prvni sada 09Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu - 10 - Mercedes-AMG E 63 S Posaidon 2017 prvni sada 10Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu - 11 - Mercedes-AMG E 63 S Posaidon 2017 prvni sada 11
Minulá generace Mercedesu-AMG E 63 S dostala 1 090 koní, zvládne tak přes 370 km/h a stovku pod 2,8 sekundy

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše